O'Leary: megaorder bij Boeing onwaarschijnlijk

Tja we hadden het dan ook niet over SO's metrodriver!

Purno is na een flink aantal uren als FO, nu als SO binnen klm geplaatst! Niet vanwege arrogantie of niet functioneren maar vanwege reorganisatie binnen KLM! En blijkbaar vind Onasis het nodig om daarom alle SO's af te schilderen als kantinedames!

De mensen die je noemt zijn onder alle nationaliteiten te vinden...

Overigens hebben shorthaul FO's niet de mogelijkheid hun captain naar de bunk te sturen.
 
Mag je mij vertellen wat een SO dan wel is...:D:D
Maar als koffiejuf uren schrijven als PF is wel heeeeel erg krom vind je ook niet?
Anyway, interessant nieuws dus...
 
Luister vertel mij eens waar ik betwist dat er rotte appels tussen de nederlanders zitten?

Mijn ervaring is vooral met engelsen! Ignore the voices in your head!

SO is second officer! Ach jij schrijft toch ook PF terwijl de autopilot erop staat...
Ik vind dat jij als longhaul vlieger een factor van 0,5 op je uren moet toepassen, want eigenlijk doe je urenlang niets!
 
Goed, je weet duidelijk niet hoe je moet lezen (dus ga nou niet zeggen dat ik voices in my head heb)
In RYANAIR hebben we een bepaalde ervaring opgedaan met een aantal lieden.
Dit is een RYANAIR topic en er werd iets gevraagd over het huidige RYANAIR aannamebeleid.
En er werd specifiek iets genoemd over het wel of niet aannemen van NEDERLANDERS in RYANAIR.
Okay, ik hoorde je al. In Easyjet heb je vooral met Engelsen te maken...goh...
Ja daar heb je gelijk in, Engelsen zijn kolere-vliegers om mee te vliegen. Bang om te vliegen, bang om een SOP-tje te breken.
Kunnen we nou weer vriendjes zijn?

Jaja ik weet waar SO voor staat: Hadden er beter van kunnen maken: IO. Functie slaat helemaal nergens op.
Een SO doet geen enkele Take-off of Landing...De hele essentie van vliegen! Zeg nou zelf, een vlucht van 1 uur of 3 uur...alles in het midden is hetzelfde....Dat er dan (met medewerking van de IVW) wel wat PF/PNF/whatever geschreven wordt hier en daar is handig want anders kom je geen steek verder als SO.

Je hebt gelijk...in cruise mag je mn uren halveren, vooral als ik lig te pitten. Echter op de red-eye routes verdubbelen want dan zijn mn uren dubbel zo zwaar. Ik vind dat ik mijn uren moet kwadrateren want het toestel dat IK land (Niet toekijkend vanaf de tweede rij), 4 keer zo groot en meer dan 6 keer zo zwaar is dan een A319... En dan krijg ik nog een bonus omdat mijn pik sowieso groter is.

Talking about topic-drift...guilty...Kunnen we nou verder?
 
Haantjes!

Ik raad een uurtje met de vriendin/vrouw/maitresse/routeslet aan, dat lucht op!
 
Een SO doet geen enkele Take-off of Landing...De hele essentie van vliegen! Zeg nou zelf, een vlucht van 1 uur of 3 uur...alles in het midden is hetzelfde...
Ik mag toch hopen dat jij, of in ieder geval die captain naast je toch iets meer waarde hecht aan die 95% van de vlucht dat je niet aan het landen of starten bent...

Die SO zit daar echt niet om te leren landen, dat doen ze wel in de sim...
 
Kan er misschien een 'Self-absorbed Onassis loves Flash2002 and vice-versa'-topic worden aangemaakt ? Dan kunnen we het narcisme een beetje ontwijken.

:stapelge:
 
Back
Top