OAT / NetJets selectie

Wannabe4Ever?

New member
Zijn er nog airworkers die afgelopen week de selectie bij Oxford Aviation Training hebben doorlopen? Wat zijn jullie ervaringen?

Of zijn er mensen die volgende week nog moeten?
 
Ik ben afgelopen donderdag en vrijdag geweest, en volgens mij ging het allemaal best goed. Men was in ieder geval tevreden, en hoewel ze geen 'definitive Yes' konden geven (deze week moeten ze ook nog een hoop kandidaten verwerken) was men wel optimistisch over mijn kansen. Maar goed, we zien het wel!

Persoonlijk vond ik het een leuke twee dagen, men was zeer correct, open en vriendelijk. De COMPASS tests vond ik goed te doen en de groepsopdrachten waren ook niet al te moeilijk.

Op welke dagen ben jij geweest?
 
interview @ OAT

interview @ OAT

@buuz

Namen ze zwaar (=positief bedoeld) mee dat je al je PPL brevet op zak hebt? en hoe was (als je uberhaupt dit gekregen hebt) het natuurkunde gedeelte?

JulietWiskey
 
Ik kreeg het idee dat het hebben van een PPL niet 'zwaar' meetelde, maar dat het hen wel een indruk gaf van je committment (en mischien aanleg) om te vliegen.

Er zat een Zwitserse jongen bij ons in de groep die ook een PPL op zak had met het dubbele aan uren vergeleken met mij. Toch heeft hij na het persoonlijke interview te horen gekregen dat ie niet doorging omdat hij de engelse taal onvoldoende beheersde...

Een onderdeel van de test was technisch inzicht, dit was het enige raakvlak met natuurkunde dat ik kon ontdekken. Ik kreeg o.a. vragen over waarom een hete lucht ballon stijgt, wat de stand van de kleppen en zuiger is tijdens de compression stroke van een 4takt motor en natuurlijk de bekende tandwiel-vragen :p:

Deze vragen zijn m.i. niet moeilijk te beantwoorden als je je PPL theorie destijds goed in de coconut hebt opgeslagen:D .
 
?

?

Het hebben van je PPL zegt totaal niets over eventuele vliegaanleg... Misschien hebben ze zelfs meer moeite om je oude 'foute' maniertjes af te leren dan je de nieuwe bij te leren..
 
Het hebben van je PPL zegt totaal niets over eventuele vliegaanleg... Misschien hebben ze zelfs meer moeite om je oude 'foute' maniertjes af te leren dan je de nieuwe bij te leren..

In onze groep was er een gast met z'n PPL en dik veel uren. Ging niet eens door naar dag 2 omdat ie z'n COMPASS test verziekt had.
 
Dan kan je jezelf ook afvragen waar die testjes dan op slaan. Ik heb mij altijd afgevraagd waaruit men kan afleiden dat iemand potentiële aanleg heeft tot vliegen omdat hij/zij een aantal getalletjes kan onthouden. Ik ken genoeg mensen die deze testjes niet goed gedaan hebben maar uitstekende piloten zijn. Het tegenovergestelde heb ik ook meegemaakt. Hij kijkt me elke ochtend aan in de badkamer tijdens het tandpoetsen! :grijns:

Ik zou mij niet kunnen voorstellen dat het uitmaakt of je een PPL hebt of niet.

Grtz Mike5
 
:grijns:

Gelukkig hing het die twee dagen niet alleen af van de COMPASS testjes...

Anyway, zoals ik eerder zei, volgens mij tellen ze het hebben van een PPL niet zwaar mee. Het was in ieder geval geen eis om mee te mogen doen aan de selectie en dat zegt ook wel wat.

Ik heb ze nog wel gevraagd tijdens het laatste interview of het hebben van een PPL voordelen met zich meebracht tijdens de opleiding. Het antwoord luidde dat je er mischien in het begin van de nogal steile leercurve profijt van zou kunnen hebben, maar dat die voorsprong rap zou verdwijnen naarmate de opleiding vordert (hun woorden, niet die van mij, los van de vertaling dan :p: )

Persoonlijk vond ik dat ik tijdens het maken van de eerder genoemde tests wel voordelen had van mijn PPL kennis, met name op het gebied van techniek en ruimtelijk inzicht. Maar ook dat zal mischien per persoon verschillen.

@Wannabe4Ever?: Hoe heb jij eigenlijk die twee dagen ervaren?
 
@Buuz:

Ik zag er eerlijk gezegd best wel tegenop, maar eenmaal gearriveerd was dat min of meer over. De begeleiding was erg goed en iedereen werd continu op z'n gemak gesteld.

'T was voor mij de eerste selectieprocedure die ik heb meegemaakt, maar 't is me niets tegengevallen. Ook de resultaten niet ;)

Hopelijk is het straks een invasie van Nederlanders in Portugal :grijns:
 
13% van het vliegend personeel van Netjets is Nederlands, 11% Belgisch. (Waarvan een paar Walen ;) ). Denk dat ze de de selectie moeten aanpassen. Je moet de Nederlandse taal machtig zijn en kennis dragen van het Engels! :grijns:

Suc6 allemaal.
 
Yessssss! :D

Net het mailtje gekregen dat ik naar Portugal mag!

Nu nog even een paar vrije dagen regelen...
 
back-in-one year

back-in-one year

Zijn er mensen die ervaring hebben met de back-in-one-year procedure bij EPST.
Zo ja? Wat is ongeveer het percentage dat na 1 jaar wel doorgaat naar fase 3?
 
Laat me raden: zondag om 12:20 vliegen..??? Dan kunnen we elkaar de hand schudden :grijns:

Wel goed geregeld trouwens. Zondag heen, maandag terug, en dinsdag weer het vliegtuig in naar m'n vakantiebestemming.....
 
:grijns: :grijns: :grijns:

Heb je goed voor elkaar!

idd 1220 vliegen, ik zal je de hand schudden bij de gate. Ik neem aan dat jij degene zal zijn met al die Netjets folders onder z'n arm? Ik zal waarschijnlijk idem herkenbaar zijn :haha:
 
Back
Top