NLS GARANTIEFONDS

Als je belt wel even naam en tijdstip registreren.

Het antwoord komt van een mens, die zelf ook fouten kan maken. Je kunt dan altijd achteraf, mocht er nog een kink in de kabel komen, laten weten wie het antwoord verstrekt heeft en wanneer.
 
Begint wel vaag te worden dat garantiefonds,

de totale som van de opleiding is trouwens inc. levensonderhoud en typerating ongeveer:
opleiding 101.500€ + huur ongeveer 20 maanden 7000€ + voeding 20 maanden 7000 € + verzekeringen 2000€ + vernieuwing medische keuring 150 € + in 3 jaar ongveer 18.000€ rente aflossing+ eventuele typerating=135.650€
Dus als de ING tot aan de helft zou komen dan moet je nog flink gespaard hebben de afgelopen paar jaar.

Volgens mij is dat garantiefonds met de ING enkel voor de eerste 4 maanden. als je die 4 maanden van de theorie niet haalt betaalt het fonds de helft van de rekening = 2500 € van 5000€. Beertje flauwe regeling (als het zo is) maar ze mogen dan wel spreken van een garantiefonds.

Heb zojuist een telefonische afspraak gemaakt met David Schipper (financieel advies nls),

"ik vroeg mij af er duidelijkheid is m.bt. de totstandkoming van een garantiefonds bij de NLS"
secretaresse : "ja het begint er op te lijken maar ik mag er geen uitspraken over doen, mr shipper belt je terug"

Tijdens een individueel info gesprek werd trouwens gesproken over mei 2008....

Meer info volgt.
 
Last edited:
Zeg Willem Fly is die informatie van jou allemaal van die Schipper?

Dan vind ik het namelijk gek dat die Schipper 101.500 vraagt en als je zelf naar de ING gaat je 99.700 kwijt bent voor de opleiding.
 
snap het niet helemaal, kan zijn omdat ik net :biertje: heb gedaan.

maar ik heb ook 101.500€ staan.
Dit is de nieuwe prijs voor april of mei was ie onder de 100K, maargoed blijft veel geld.
 
Er stond me inderdaad iets bij dat de ING een soort van garantie fonds in elkaar heeft gedraaid, maar dan in de vorm dat als je binnen 2 jaar na het halen van je diploma geen vlieg-werk vind, de rente van de lening wordt kwijt gescholden.

Of dit nou "garantie fonds" is of een bij komende verzekering weet ik even niet meer...
 
Ook ik heb een afspraak gemaakt met David Schipper, hij wilde alleen pas een afspraak in juni maken omdat dan het volledige garantiefonds met de ING is geregeld zei hij..
 
Waarschijnlijk zitten zowel D. Schipper als zijn organisatie tot over hun oren in het werk. Dat zal eerder de reden zijn dat hij pas tijd voor je wil maken in juni. Een aantal klasgenoten wachten nog steeds op response van MAC Finance met betrekking tot de financiering van hun opleiding, en onze klas begint 28 april al met zijn lessen. Ik zou me niet blindstaren op dat garantiefonds, dat blijkbaar al een jaar of 9 "bijna" rond is.
 
Hallo mannen,

Ik wil jullie feestje niet verpesten maar de NLS beweert volgens mij al meer dan 2 jaar dan een volledig garantiefonds komt. Niemand is zo stom om te geloven dat er ooit een garantiefonds komt. Ze zeggen steeds het komt eraan het komt eraan... Maar dan blijkt dat je bijna aan je opleiding moet beginnen en dan zeggen ze hoog waarschijnlijk ... " ja waarschijnlijk krijgen we het toch niet rond".

Je zal er dan maar aan moeten geloven omde opleiding snel te financieren en de banken weten ook wanneer jou startdatum is. Banken gaan dan hogere rentes hanteren en 100 % borgstelling eisen.

het verbaast me ook niks dat banken en MAC finance zo laat mogelijk een afpspraak met je plannen of uitstellen met het regelen van je financiering zodat je psychologisch toch druk voelt om je financiering te regelen! HEEL SNEAKY!

succes mannen !!
 
Beste yoooo,

je slaat de spijker op z'n kop.
Er blijven echter studenten die afhankelijk zullen blijven van een garantiefonds of enige vorm van borgstelling vanuit de opleiding zelf. Hoe de NLS hun toekomstige studenten voor de gek aan het houden is vind ik echt verwerpelijk. Dit zegt misschien ook wel wat over het management zelf denk ik (kom maar op met de reacties). Als je in de beginfase je studenten al niet serieus neemt terwijl ze 100k komen brengen is dat geen goede zaak. Als de NLS of hun moederbedrijf een garantiefonds had gewild dan had die er al lang kunnen zijn. Ik zie dit dan ook echt als onwil en niet als hun bittere strijd met de banken die onwillig zijn (of hoe luidt hun excuus?)
 
update: na 2 weken nog steeds geen telefoontje terug...... is dit een teken aan de wand?
voel me idd niet echt serieus genomen. heb zelf 3 keer gebeld.
"---------------------------------------------------------".
 
Last edited:
@ vliegende jurist:
mocht dat gebeuren kan ik dan tegen een aantrekkelijke rente 135.000 € bij je lenen?

@ Dito
Klopt hebt helemaal gelijk.
Kijk ik ga toch naar de NLS dus dat maakt niet uit. heb het geluk dat ik een borgsteller heb. Het is alleen super lullig voor mensen die ervan afhankelijk zijn. en of the record: ik wil liever niet het huis van ons mam inzetten terbevordering van mijn carierre :)

het blijft natuurlijk wel een school die netjes hun studenten aflevert en een begrip. alleen dat er nu een negatief topic over is op airwork is natuurlijk een beetje jammer.
 
Last edited:
update: na 2 weken nog steeds geen telefoontje terug...... is dit een teken aan de wand?
voel me idd niet echt serieus genomen. heb zelf 3 keer gebeld.
Waait voor mij ook weer de discussie aan of de selectie wel moeilijk genoeg is.



Wel grappig, moest er hartelijk om lachen! Selectie niet moeilijk genoeg?...... Ik zie even het verband niet tussen een reactie op een telefoontje en de moeilijkheidsgraad van de selectieprocedure.

Ik heb ongeveer 120 brieven verstuurd tijdens mijn sollicitatie-periode en welgeteld 8 reacties gehad. Begin nu ook wel te twijfelen aan de selectieprocedures van al die clubs die niet terugschreven.....
 
Thumbs on fly ik heb mijn uitspraak al uitgelegd maar ik zal die uitspraak maar terug nemen. het verband ontbreekt inderdaad.
 
Back
Top