NLS GARANTIEFONDS

Skywalker87

New member
Het is me na heel wat research nog steeds onduidelijk :

Hoe is het garantiefonds van de NLS ?

IK geloof dat ze met ING in zee zijn gegaan ? Staat dit onlangs opgestelde garantiefonds 100 % garant voor uw lening ?

iemand ervaring mee ?
 
@Skywalker87: Als je hierover meer informatie wilt kan je beter een telefoontje plegen naar NLS zelf zij kunnen je 't beste daarbij begeleiden.
 
ok, maar ik had graag enige ervaringen gehoord / geweten in welke mate het garantiefonds borg staat voor je lening.

mvg
 
Beste Skywalker,

Zoals Zweuvert al zegt, is de NLS druk bezig met het vormgeven van een garantiefonds. Welke voorwaarden hieraan worden verbonden is dan ook nog niet duidelijk. Neem eens contact op met de NLS, misschien kunnen zij al wat meer vertellen.
 
ja, garantiefonds in laatste fase, CAE+ AAE al akkoord,
moet nu een stichting voor worden opgericht

zoiets
 
Als de NLS een garantiefonds/borgstelling niet in orde krijgt dan zullen sommige studenten het lastig krijgen wat betreft de financiering( geen borgstelling ouders etcetera), vrees ik. Het zal ze nu dan toch wel na zoveel jaren toch wel gaan lukken? Anders is het denk ik gewoon onwil!
 
Neemt de NLS de lening over, als je door tegenslag, onder de maat presteert? Zoniet hoe kan de NLS dan kwaliteit garanderen van zijn studenten?

Dat zou een garantiefonds zijn...
 
NLS heeft (info twee weken geleden) nog steeds geen Garantiefonds/borgstelling voor het gehele opleidingsbedrag. Er kon ook nog geen indicatie worden gegeven. De ABN-AMRO kon mij alleen vertellen dat er gesprekken zijn gestart met de NLS, maar dat dit nog erg pril is.

Het lijkt erop dat de NLS (zoals al eerder in deze thread is genoemd) die mooie verhaaltjes niet kan waarmaken. Deze mythe in stand houden betekent in ieder geval dat er studenten de NASS gaan doen die afhankelijk zijn van een dergelijk fonds. Geen fonds betekent voor hen geen opleiding.
Voor de NLS betekent dat die €340,- makkelijk zijn verdiend.
 
Ja, ik ben uitgenodigd voor NASS, maar ben inderdaad afhankelijk van een dergelijk fonds. Dan wacht ik ook nog even met de hele selectie tot dit (ooit) geregeld is, zonde van m'n geld.
 
Hey Bonusunit,

Ik zou dit zeker doorgeven aan de NLS. Misschien helpt dit bij de tot standkoming van het garantiefonds(of is dit erg naief van mij).
 
Ik heb onlangs een folder aangevraagd daarbij zat een papier waarop stond dat ze een garantiefonds hadden met de ING Bank.
 
Klopt, op de website staat ook dat ze een garantiefonds hebben bij de ING. Bij de ING moet je echter wel voor een gedeelte een borgstelling hebben.
 
dus als ik het goed begrijp, heb ik voor 50.000 euro een eigen risco en de overige 50.000 is wel gedekt als ik faal?
 
Back
Top