ok een leuke week gehad....
Vloog met een relatief jonge captain, die nog maar 15 legs had op de Dash.
1e leg: uneventfull
2e leg: Bird strike op 700ft agl in VIE (komt vaker voor...)
3e leg: in de appr in .. gear mailfunction bij gear down selecteren. Go Around, checklist, normal landing.
4e leg: na rugspraak met de TD bleek dat we alleen nog als ferry naar Wenen konden met gear down en de gear pinns installed.
We kregen alle papieren over de fax en moesten zelf alles uitrekenen qua fuel, time enz. Onze vliegplansoftware rekent alleen met standaard speeds en VLO is duidelijk lager.
Uiteraard hadden we een slot.....echter... 4 uur later!
10 mins voor slot, nog steeds geen ramp agent (had al 4 x om hem gevraagd over de handling freq.) Uiteindelijk komt hij 2 mins voor aflopen slot er nog aan.... Helaas, slot niet gehaald en we konden weer een uur wachten.....
Uiteindelijk na 4 3/4 uur wachten terug gevlogen.
Next day, laatste leg:
een collega vliegt heel leuk 110kts op 8NM final en wij kwamen er aan met 270 kts. ATC zei ons heel snel te reduceren vanwege very slow aircraft in front (seperatie was nog 6 NM). AP off en level off. configureren en min speed vliegen.... helaas GA..
Eergister weer met hem gevlogen....
Hij klooide zn appr in op door ong 3500ft te hoog te blijven:1855:
Ik heb hem telkens gezegd dat hij te hoog was maar ja.... helaas weer een GA.:1855:
Zo zie je maar weer, het is leuk vliegen met jonge captains! :grijns:
Ze zeggen altijd dat als je net capt bent, je altijd veel failures enzo krijgt. Nou... klopt aardig bij deze persoon.