Netwerk KLS

Status
Not open for further replies.
Fenceman said:
@ zand&grindschip

Ga je eerst eens verdiepen in hoe de harde werkelijkheid is. Je betaalt dan zeker veel meer als je kls doet echter als je bijv. de "American way" doet weet je zeker dat je de eerste jaren een kut baan krijgt (als je er al een krijgt) bijvoorbeeld kls'ers opleiden in Amerika die vervolgens veel eerder een goed betaalde baan hebben dan jij. Dat lijkt me echt fucking frustrerend!


Het zijn ventjes als jij die een groot deel van de KLS een slechte naam geven. Je zit 2 jaar op school, het engste wat je meemaakt is een night vfr vlucht naar Bremen, en vervolgens land je als overbetaalde passagier op een 777.

Die 'kut' banen waar jij het over hebt vormen karakter, en leren je vliegen.

zonde dat er altijd rotte figuurtjes als jij tussen zitten.

Shit zeg, hoe gaat dat als jij op de jump zit en je krijgt wat ijs op je raampje? begin je dan te zweten? "kijk captain, dat is ijs!!! dat heb ik tot nogtoe enkel gezien op plaatjes in mn atpl boeken!! cool!!"

Whatever dude. Het enige wat ik in 4 jaar vliegen heb geleerd, is dat ik nog een shit load te leren heb, en respect heb voor iedereen met 200 uur en voor iedereen met 20.000 uur omdat ik weet dat ik van beide wat kan leren.
l
kleine note voor je: LEER LEZEN...

Ben bang dat Z&G (nee, ik ken hem niet) meer ervaring heeft in deze industrie als jij en ik bij elkaar opgeteld. Gok dat ie baas is bij die franse club waar jij voor hoopt te gaan werken nadat je klaar bent in Eelde.

En dan nog zijn er mensen die zich afvragen waarom een mooie club als Transavia of BA geen kls'ers meer hoeft... Hierboven vind u het antwoord.

Thanks for the good laugh!

douchebag
 
Last edited:
Ik had dit antwoord uiteraard niet verwacht....frustraties alom.

btw. veel succes in "the land of the trailer parks and the home of the rednecks" waar ze pas echt vliegen! Kijken of je over 10 jaar nog zo lult.
 
1) It's the land of the free and the home of the brave. :)

2) Echt vliegen? wat is dat? lucht is lucht en vliegtuigen zijn vliegtuigen..

3) Jij ook succes! met name als je niet bij de KLM terecht kunt.. Kijken hoe je dan denkt over al die 'kut' baantjes met je 290.000 Gulden studieschuld.

Rgds,
FD
 
Last edited:
En weer een heerlijk realistisch antwoord;) (smiley schijnt er bij te moeten). Ik denk dat mensen nu iig wel doorhebben wat ze van de antwoorden van jullie moeten denken;) . Maar igg veel plezier in mickey mouse land!
 
zonde dat er altijd rotte figuurtjes als jij tussen zitten.



Discussie voeren is altijd goed, maar hou het een beetje netjes en met respect. Het is volgens mij nergens voor nodig toekomstig collega vliegers af te zeiken hier.

En over hetgeen Z & G schreef over dat blauwe clubje en Air France dat daarmee wel even doet wat het wil. Ja dat klopt, maar wat wil je er nou mee zeggen? Dat KLM geen vliegers meer aan gaat nemen ofzo? Echt geen idee wat dat voor inbreng in de discussie heeft.
En over de groei die bij AF komt te liggen en luchtvaartnieuws.nl als bron. Tsja, er word duidelijk gerefereerd aan het volgende. De capaciteitsgroei als gevolg van gemiddeld grotere vliegtuigen zal voornamelijk van toepassing zijn op AF.
Daar heeft de capaciteitsgroei van KLM dus niets mee te maken en daar staat ook niets over in dat artikel van luchtvaartnieuws.


:rt:
 
Als we nou eens van het positieve uitgaan: de omzet/winst van Airfrance KLM zal blijven stijgen en er gebeuren geen gekke dingen die de luchtvaart beinvloeden. Dat zal betekenen dat KLM haar capaciteit zal blijven vergroten en het beoogde 7-waves systeem volgend jaar zomer zal invoeren. Dit zou voor alle KLS-ers en een bijzonder groot deel dat nu nog in de opleiding zit betekenen dat zij bij de KLM kunnen gaan werken (mits zij door de sollicitatie/selectie komen). Over het andere deel wat nu nog in de opleiding zit, danwel gaat beginnen, valt weinig te zeggen omdat zij voorlopig nog niet klaar zijn.

Mocht het toch wat tegen zitten in de luchtvaart (om wat voor reden dan ook, geen vlootuitbreiding) dan zullen de komende jaren nog steeds 50 - 100 nieuwe vliegers worden aangenomen i.v.m. pensioneringen.

Het beeld wat men hier van de gemiddelde KLS-er heeft is niet echt positief, maar vergeet niet dat een groot deel van de mensen wat op de KLS zit niet onder deze "groep" valt. En laat een evt. COVA van de KLM maar bepalen wie deze rotte appeltjes zijn en niet wij hier op Airwork.
 
Momenteel gaat het lekker met KLM en Air France. KLM trekt zelfs iets harder aan de winstkar dan KLM-eigenaar Air France.
Momenteel dus alle reden voor optimisme, dus geniet er even lekker van.

De gehele burgerluchtvaart is echter een sterk cyclische bedrijfstak die bovendien zeer gevoelig is voor terreur en ander onheil zoals bijvoorbeeld SARS.
Het is derhalve onvermijdelijk dat er t.z.t. weer minder florisante tijden aanbreken.
In het verleden wist KLM telkens wel weer het hoofd boven water te krijgen door reorganisaties en kostenreducties.
Beslissingen over eventuele reorganisaties en kostenreducties worden echter niet meer in Amstelveen genomen, maar in Parijs.
Tel daarbij ook nog eens op dat het Franse personeel een aanzienlijk aantal stemgerechtigde aandelen bezit en je kan vrij redelijk inschatten waar de meeste spaanders gaan vallen als er dadelijk weer eens gehakt moet worden.

Met extrapoleren begeef je je altijd als op glad ijs in de luchtvaart en zeker als je dit doet m.b.t. aannamecijfers.
Reeds decennia lang is het hollen of stilstaan op dit gebied.
Momenteel is het even flink hollen, maar bereid je maar vast voor op een langdurige stilstand.
 
KLS-ers zijn echt hufters, vooral zo iemand als fenceman...
Lijkt wel of ie een aantal jaar voor de marine heeft gevlogen ofzo
 
Wow, Fenceman, wat een credit voor zand&grindschip, dat hij met z'n post loopbanen van vliegers kan verzieken....

Doe eens even normaal en raaskal niet over dingen waar je niks van begrepen hebt. Aan arrogante balletjes heeft niemand iets, zeker niet in de cockpit. Hubris.
 
Thanx Iz, hier hebben we weer wat aan. Zolang jij maar denkt dat kls arrogant is en alles er omheen dan zal het wel goedkomen met alle discussies hier, ga anders ook ff de Nederlandse trots afkraken net zoals een aantal vriendjes hier en dat alleen vanwege frustraties. En Pjotr, jou vind ik gewoon een geile man...dat weet je toch en zeker marine hoogh!
 
Graag gedaan, Fenceman, er zullen zeker mensen zijn die er wat aan hebben, ook aan jouw post. Hoe triest het is als iemand zichzelf beter vindt dan anderen en bepaalde vormen van vliegend werk beneden zijn niveau zijn.

Ik denk ook niet dat de KLS arrogant is (helaas, het betrekken van je mede-studenten zal hier niet lukken), ik denk dat jij arrogant bent. Ik heb m'n B1 theorie op de KLS gedaan (was prima overigens) en heb in die maanden een prima indruk van de school gekregen, hoor. En ja, de Nederlandse Trots (??? die is inmiddels niet Nederlands meer hoor) is mijn baas dus daar hoef je me weinig over te vertellen, en frustraties heb ik dan ook zeker niet!

Elite attitude heeft nog nooit tot iets goeds geleid. Je bent pas echt een man als je iedereen respecteert, of ze nu op een uitgewoonde Twin Otter door de bush vliegen of een paar knopjes op het MCP van een 777 indrukken onder het genot van een bakje koffie. De enige mensen die ik niet kan respecteren zijn mensen die niet integer zijn en/of zichzelf beter vinden dan anderen.

Soms heb ik het genoegen om mensen te ontmoeten die een enorme staat van dienst hebben in de luchtvaart en daarbuiten (soms zelfs geridderd voor hun levenslange verdiensten), waarbij elk greintje arrogantie ontbreekt. Ze behandelen je als gelijke, vriendelijk en hartelijk, of je nu een copiloot of een jongen van de schoonmaakploeg bent. Ze halen zelfs een kopje koffie voor je! Dat vind ik indrukwekkend en dat neem ik als voorbeeld, ik hoop iedereen hier. Niets en niemand is beneden je.
 
wijs gesproken Iz,

en dan denk ik dat er een mooi einde is gekomen aan het elkaar afzeiken hier.
Nuttige informatie is welkom, ik kan begrijpen dat je het niet met elkaar eens bent maar dat kan je ook onderling uitvechten of gewoon negeren. Hier schiet niemand wat mee op...
Ik bedank hierbij iig de mensen die mij goed antwoord hebben gegeven op m'n vraag. Met name met díe informatie en info van andere topics ben ik heel wat wijzer geworden. dankjullie wel

:rt:
 
Weet je wat het is ik voel me helemaal niet beter dan iemand anders, het vervelende op dit forum is alleen dat daar van wordt uitgegaan op het moment dat je een reactie plaatst zoals hier ook weer het geval is. Het is gewoon heel simpel, voor een persoon als Blokkie zou het gewoon geweldig zijn als hij nu zou beginnen met de kls en over 2-2,5 jaar een baan zou hebben bij de KLM en ik denk dat hij er zelf ook zo over denkt. Het mooie van dit verhaal is dat die kans op dit moment ook nog eens erg groot is. Als je dit hier vertelt dan krijg je direct reacties van "heb je een glazen bol ofzo" of "Als ze gaan groeien dan gaat dat in Frankrijk gebeuren en niet in Amsterdam" en zo kan ik er nog wel wat bedenken. Tuurlijk is niks zeker maar op dit moment maar het is wel een gezonde keuze op dit moment om de kls te proberen en het is dan vervelend en onterecht dat mensen dit hier gaan afraden omdat dat "blauwe clubje" helemaal niks meer is.
 
Kijk, dat is nou nog eens een goede reactie! helemaal mee eens! :D

(En nou is ie ook niet denigrerend maar gewoon straight to the point)
 
Maar nou hoorde ik dat de KLS zeer slecht tot geen contact heeft met andere luchtvaartmaatschappijen in europa.. Een waardeloos netwerk dus want als je bij de beste hoort kan je (misschien) naar de KLM en zo niet dan is t heel lastig om ergens anders een baan te vinden...

Fence dat is de vraag: heeft de KLS een Netwerk bij andere carriers: antwoord nee.

Dus als je alleen bij de KLM binnen wil komen dan is het je beste kans. Wil je ergens anders binnen komen dan kan je ergens anders net zo goed terecht. NLS en EPST bv hebben wel een Netwerk. :eek:
 
Fenceman said:
Weet je wat het is ik voel me helemaal niet beter dan iemand anders, het vervelende op dit forum is alleen dat daar van wordt uitgegaan op het moment dat je een reactie plaatst zoals hier ook weer het geval is. Het is gewoon heel simpel, voor een persoon als Blokkie zou het gewoon geweldig zijn als hij nu zou beginnen met de kls en over 2-2,5 jaar een baan zou hebben bij de KLM en ik denk dat hij er zelf ook zo over denkt. Het mooie van dit verhaal is dat die kans op dit moment ook nog eens erg groot is. Als je dit hier vertelt dan krijg je direct reacties van "heb je een glazen bol ofzo" of "Als ze gaan groeien dan gaat dat in Frankrijk gebeuren en niet in Amsterdam" en zo kan ik er nog wel wat bedenken. Tuurlijk is niks zeker maar op dit moment maar het is wel een gezonde keuze op dit moment om de kls te proberen en het is dan vervelend en onterecht dat mensen dit hier gaan afraden omdat dat "blauwe clubje" helemaal niks meer is.

"btw. veel succes in "the land of the trailer parks and the home of the rednecks" waar ze pas echt vliegen! Kijken of je over 10 jaar nog zo lult."

Verder heb je geen kapsones hoor.

Toontje lager mag wel, iig totdat jezelf als Co-co koffie voor de captain mag halen bij KLM.
 
actie=reactie, zo zou ik nu ook weer op jou kunnen reageren en dan pakt iemand anders die reactie weer en trekt hem compleet uit z'n verband. Dat is het heerlijke van een forum, mensen lezen alleen wat ze willen lezen zo ook nu weer. En tjsah...het is gewoon een conclusie die ik hier trek hoor er zijn hier een aantal mensen die zich verheven voelen boven bijv de KLM omdat ze "echt" vliegen en niet maar gewoon op wat knopjes drukken en koffie halen voor de captain. Maar verder heb jij ook geen kapsones hoor.

kusje
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top