Addy said:
ikzelf ben alweer een jaar klaar, na in engeland mijn opleiding te hebben gedaan en als instructeur in amerika gewerkt te hebben, en bij mij zit er voorlopig nog geen baan in...
JohanDerksen said:Even een theorie bedacht, ben benieuwd hoe daarop gereageerd wordt.
De KLS is al een tijdje op zoek naar airlines die met een soort voorrangsregeling of andere regeling verkeersvliegers van de KLS willen afnemen.
Tot op heden is dat nog niet gelukt. Ze pronken met de "kwaliteitsopleiding" en selectie. Maar de selectie is veel strenger bij andere "echte kwaliteitsscholen" zoals oxford/epst. Oxford/epst hebben wel veel contacten met airlines.
De KLS heeft sinds een paar maanden de selectie veranderd, met enkele nieuwe onderdelen in de selectie die (rechtstreeks) van de epst komen.
Ik zie hier een rechtstreeks verband tussen: de KLS neemt onderdelen van de selectie van de epst over omdat de epst wel succesvol is in haar netwerk.
Lift said:Is de selectie van EPST wel 'beter'? Wie zegt dat? Hoe kom je tot die conclusie? Van cijfers hier op het forum? Lijkt me niet erg betrouwbaar...
De KLS schijnt nu 1 nieuw onderdeeltje in de selectie te hebben opgenomen, niet een paar nieuwe onderdelen. En dat netwerk van EPST is misschien wel beter, maar komt dat omdat de opleiding van hogere kwaliteit is? Ik kan niet oordelen over de kwaliteit van EPST, maar ik denk dat het niveau daar niet hoger ligt dan op de KLS.
Blokkie said:maar als iemand nog iets weet over de Lufthansa flight school hoor ik het graag...
:radar:
JohanDerksen said:De getallen dat van 4 van de 5 wel naar de KLM kunnen zijn achterhaald. Als de aannameprocedure die de KLM nu in gang heeft gezet stopt, en dat zal hoogst waarschijnlijk binnen 2 jaar gebeuren (dus net voordat je klaar bent met je opleiding aan de KLS, als je op dit moment start aan de opleiding).
Pensioenplaatsen met daarbovenop nog een jaarlijkse groei.
Welk merk glazen bol gebruiken jullie?De komende 5 jaar als er verder niets heel erg mis gaat dan kan de kls niet genoeg mensen leveren aan de klm
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=11261
In lijn met de verwachte toename van het aantal passagiers vergroot Air France-KLM de capaciteit. Op langeafstandsroutes gaat het om een toename van vijf procent, op de korte en middellange afstand om twee tot drie procent. De komende jaren zal de capaciteitsgroei met name komen door de inzet van gemiddeld grotere vliegtuigen in plaats van een verhoging van vliegfrequenties.
Dit is vooral van toepassing op Air France; de maatschappij neemt in 2007 zijn eerste Airbus A380 in gebruik en voegt tevens meer Boeing 777-300ER’s aan de vloot toe. Op deze manier verwacht Air France het kostenniveau met 3,5 procent te verlagen.
zand&grindschip said:Welk merk glazen bol gebruiken jullie?
Helemaal goed!! KLM was ooit een trotse luchtvaartmaatschappij en is thans een handelsnaam van Air France.Altijd gedacht dat KLM een luchtvaartmaatschappij was...
JohanDerksen said:Ik kom tot deze conclusie door cijfers die gegeven zijn bij de introductiepraatjes op de scholen zelf. (20 voor KLS versus 10 % voor EPST) En het klopt misschien inderdaad dat indien er minder door de selectie komen dat dat niet automatisch betekent dat dat "beter" is. Maar aan de andere kant zegt een gerenomeerde naam als Oxford ook wel wat.
Daarop en mede op de argumenten hierboven van observer is mijn mening gebaseerd. En zeker weten dat een school "beter" is, weet je natuurlijk nooit.