Netwerk KLS

Status
Not open for further replies.
Het vinden van een baan ligt dus ook voor een belangrijk deel bij de markt op dat moment dat je de opleiding afrondt...
En aan jezelf misschien..?
hoeveel moeite jij er voor doet..?
 
Even een theorie bedacht, ben benieuwd hoe daarop gereageerd wordt.

De KLS is al een tijdje op zoek naar airlines die met een soort voorrangsregeling of andere regeling verkeersvliegers van de KLS willen afnemen.

Tot op heden is dat nog niet gelukt. Ze pronken met de "kwaliteitsopleiding" en selectie. Maar de selectie is veel strenger bij andere "echte kwaliteitsscholen" zoals oxford/epst. Oxford/epst hebben wel veel contacten met airlines.

De KLS heeft sinds een paar maanden de selectie veranderd, met enkele nieuwe onderdelen in de selectie die (rechtstreeks) van de epst komen.

Ik zie hier een rechtstreeks verband tussen: de KLS neemt onderdelen van de selectie van de epst over omdat de epst wel succesvol is in haar netwerk.
 
Addy said:


ikzelf ben alweer een jaar klaar, na in engeland mijn opleiding te hebben gedaan en als instructeur in amerika gewerkt te hebben, en bij mij zit er voorlopig nog geen baan in...


Jij hebt waarschijnlijk ook 70000 euro minder uitgegeven ;) Misschien interessant voor mensen die om een of andere reden ook voor de modulaire weg kiezen of gekozen hebben (te oud, risico niet willen nemen baan te ditchen), hoe ga jij om met de afwijzingen of non respons van airlines? Overweeg je weer om instructie te gaan geven of wellicht een typerating te kopen?
 
JohanDerksen said:
Even een theorie bedacht, ben benieuwd hoe daarop gereageerd wordt.

De KLS is al een tijdje op zoek naar airlines die met een soort voorrangsregeling of andere regeling verkeersvliegers van de KLS willen afnemen.

Tot op heden is dat nog niet gelukt. Ze pronken met de "kwaliteitsopleiding" en selectie. Maar de selectie is veel strenger bij andere "echte kwaliteitsscholen" zoals oxford/epst. Oxford/epst hebben wel veel contacten met airlines.

De KLS heeft sinds een paar maanden de selectie veranderd, met enkele nieuwe onderdelen in de selectie die (rechtstreeks) van de epst komen.

Ik zie hier een rechtstreeks verband tussen: de KLS neemt onderdelen van de selectie van de epst over omdat de epst wel succesvol is in haar netwerk.

Is de selectie van EPST wel 'beter'? Wie zegt dat? Hoe kom je tot die conclusie? Van cijfers hier op het forum? Lijkt me niet erg betrouwbaar...

De KLS schijnt nu 1 nieuw onderdeeltje in de selectie te hebben opgenomen, niet een paar nieuwe onderdelen. En dat netwerk van EPST is misschien wel beter, maar komt dat omdat de opleiding van hogere kwaliteit is? Ik kan niet oordelen over de kwaliteit van EPST, maar ik denk dat het niveau daar niet hoger ligt dan op de KLS.
 
KLS is dat niet de school die met de boeken van de NLS net aan door de eerste JAA keuring kwam???

KLS is dat niet de school die zijn midden gedeelte nu al jaren moet uitbesteden aan telkens andere partijen (goeie kwaliteit????)

KLS is dat niet de school die nu ook al zijn selectie bij derden vandaan moet halen?

:grijns:

Enige reden om er heen te gaan is volgens mij KLM instroom, de opleiding is al jaren rommelig to say the least..

Om je vraag te beantwoorden:Welk Netwerk?? Nee KLS heeft er geen...
 
Lift said:
Is de selectie van EPST wel 'beter'? Wie zegt dat? Hoe kom je tot die conclusie? Van cijfers hier op het forum? Lijkt me niet erg betrouwbaar...

De KLS schijnt nu 1 nieuw onderdeeltje in de selectie te hebben opgenomen, niet een paar nieuwe onderdelen. En dat netwerk van EPST is misschien wel beter, maar komt dat omdat de opleiding van hogere kwaliteit is? Ik kan niet oordelen over de kwaliteit van EPST, maar ik denk dat het niveau daar niet hoger ligt dan op de KLS.

Ik kom tot deze conclusie door cijfers die gegeven zijn bij de introductiepraatjes op de scholen zelf. (20 voor KLS versus 10 % voor EPST) En het klopt misschien inderdaad dat indien er minder door de selectie komen dat dat niet automatisch betekent dat dat "beter" is. Maar aan de andere kant zegt een gerenomeerde naam als Oxford ook wel wat.

Daarop en mede op de argumenten hierboven van observer is mijn mening gebaseerd. En zeker weten dat een school "beter" is, weet je natuurlijk nooit.
 
Wat in de selectie van de kls is aangepast, is een extra compass test. Deze komt tussen de psycho en de grading. Hierdoor wordt de selectie voor de kls goedkoper. De mensen die hierbij namelijk heel slecht scoren hoeven dan niet uitgenodigd te worden voor een 4-daagse grading/ GVSS (die de kls redelijk wat kost). De selectie gaat er van wat ik gehoord heb niet strenger op worden.

Het feit de kls naast de KLM bij andere maatschappijen geen voorkeurs behandeling kent, zegt naar mijn idee weinig over de kwaliteit. Je kunt wel veel contacten hebben maar het is nou eenmaal zo dat het overgrote deel naar de KLM gaat. Andere maatschappijen schrikken daar wellicht voor, het verbaast me dan niet zoveel dat maatschappijen daar terughoudend op reageren. Die zeggen niet per definitie ''stuur mij maar iedereen die is afgewezen bij de KLM''. Het is ook absoluut niet zo dat afgewezen studenten van de kls niet aan een baan komen. (met of zonder hulp van de kls.)Voor hun is het echter wel heel zuur dat ze ineens zich moeten richten op kleinere maatschappijen, met een andere toekomst.
 
Blokkie said:
maar als iemand nog iets weet over de Lufthansa flight school hoor ik het graag...

:radar:

Lufthansa school zou ik momenteel het eerst proberen boven elke andere school. Gewoon even de school zelf bellen, die kunnen je natuurlijk het best vertellen hoe het bij hun werkt.
 
Als 1 op de 5 gasten NIET bij de klm terecht komt, komt 4 van de 5 gasten momenteel dan dus WEL bij de klm terecht. Als ik dit vergelijk met andere vliegscholen in Nederland, is de kls in mijn ogen nog wel de beste optie. Als je van de kls komt en je krijgt GEEN baan bij de klm, dan heb je ergens anders net zoveel kans op een baan als iemand van een andere vliegschool...als je kunt kiezen zou ik nu dus wel voor de kls gaan. Succes!

Cheers!
 
De getallen dat van 4 van de 5 wel naar de KLM kunnen zijn achterhaald. Als de aannameprocedure die de KLM nu in gang heeft gezet stopt, en dat zal hoogst waarschijnlijk binnen 2 jaar gebeuren (dus net voordat je klaar bent met je opleiding aan de KLS, als je op dit moment start aan de opleiding).

Vanaf dan zullen alleen de plaatsen die vrijkomen door vliegers die met pensioen gaan worden opgevuld. Dat betekent dan 35-60 nieuwe plaatsen bij de KLM vrijkomen voor nieuwe afgestudeerden. 120-35 (of 60) = 85 (of 60). Dat betekent dat meer dan de helft geen plaats krijgt bij de KLM en dus op zoek moet bij andere maatschappijen. En helaas voor jou dan: de KLS doet dan niets meer om je te helpen op zoek naar een baan. De KLS heeft inmiddels jouw geld, dus zij hebben geen enkele reden om jou te gaan helpen
 
JohanDerksen said:
De getallen dat van 4 van de 5 wel naar de KLM kunnen zijn achterhaald. Als de aannameprocedure die de KLM nu in gang heeft gezet stopt, en dat zal hoogst waarschijnlijk binnen 2 jaar gebeuren (dus net voordat je klaar bent met je opleiding aan de KLS, als je op dit moment start aan de opleiding).

Waarom zal KLM binnen 2 jaar stoppen met het aannemen zoals nu gebeurt? Ik zie de reden daarvoor niet. De verwachting is dat KLM de komende jaren blijft groeien, en daarmee samenhangend zullen ze een behoorlijk aantal vliegers nodig hebben per jaar.

(ervan uitgaande dat er geen rare dingen (aanslagen bijv.) gebeuren)

en die getallen zijn niet achterhaald...
 
Op dit moment wordt namelijk wel erg veel aangenomen. Meer dan er opgeleid worden. Ik heb het idee dat de KLM de afgelopen jaren waarin minder werd aangenomen alleen aannam als het echt niet anders kon. En dat er afgelopen maanden/jaar meer aangenomen wordt om wat meer speling te hebben. Natuurlijk is dit maar een vermoede.

Het idee dat er komende jaren alleen de "pensioenplaatsen" worden bijgevuld is niet van mij afkomstig, maar komt letterlijk en rechtstreeks van de marketingmanager van de KLS.
 
Pensioenplaatsen met daarbovenop nog een jaarlijkse groei. ;)

Garanties krijg je nou eenmaal niet, denk dat iedereen wel graag in de toekomst zou willen kijken. Het aantrekkelijke in de luchtvaart is juist misschien wel dat beetje onzekerheid wat altijd op de loer licht. Als je altijd zeker weet dat er tijdens de start niets mis gaat dan is het ook een stuk minder leuk. Moet toch altijd een beetje spanning blijven en maar het beste ervan hopen. Als je geen risico's wilt lopen dan moet je niet in de luchtvaart zijn.

:radar:
 
Last edited:
De komende 5 jaar als er verder niets heel erg mis gaat dan kan de kls niet genoeg mensen leveren aan de klm, dat betekent dus dat de kls een goede keus is en voorlopig ook nog zal blijven.
 
Hoe dan ook, in nederland betaal je ongeacht welke vliegopleiding je neemt een halve ton meer als vergelijkbare opleidingen in het buitenland. Dat is hetgeen waar je het meeste last van hebt op het moment dat JIJ toevallig geen baan vindt. Kijk dus nog eens goed rond voordat je wat gaat doen. Ik las net in het Denimforum dat daar 2 kls-ers in de opleiding zaten. Die hebben dus naast hun schuld nog een type betaald en krijgen straks een inkomen waar je de rente van je schuld niet makkelijk van betalen kan.
 
Pensioenplaatsen met daarbovenop nog een jaarlijkse groei.
De komende 5 jaar als er verder niets heel erg mis gaat dan kan de kls niet genoeg mensen leveren aan de klm
Welk merk glazen bol gebruiken jullie?

De groei in vloot en vliegers komt de komende jaren hoofzakelijk aan de Franse kant te liggen.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=11261
In lijn met de verwachte toename van het aantal passagiers vergroot Air France-KLM de capaciteit. Op langeafstandsroutes gaat het om een toename van vijf procent, op de korte en middellange afstand om twee tot drie procent. De komende jaren zal de capaciteitsgroei met name komen door de inzet van gemiddeld grotere vliegtuigen in plaats van een verhoging van vliegfrequenties.

Dit is vooral van toepassing op Air France; de maatschappij neemt in 2007 zijn eerste Airbus A380 in gebruik en voegt tevens meer Boeing 777-300ER’s aan de vloot toe. Op deze manier verwacht Air France het kostenniveau met 3,5 procent te verlagen.
 
zand&grindschip said:
Welk merk glazen bol gebruiken jullie?

Altijd gedacht dat KLM een luchtvaartmaatschappij was...:rolleyes:
Vraag naar vliegers vanuit KLM gaat inderdaad erg groot worden komende 2 jaar, áls alles volgens plan verloopt, niet dat dat wat zegt in luchtvaartland... Maarja je hebt niet veel anders dan verwachtingen waar je je keuze op moet baseren.
 
Altijd gedacht dat KLM een luchtvaartmaatschappij was...
Helemaal goed!! KLM was ooit een trotse luchtvaartmaatschappij en is thans een handelsnaam van Air France.
Air France heeft de volledige zeggenschap over het blauwe filiaal op Schiphol en kan over een paar jaar, na afloop van de assurances, doen wat zij wil met dat blauwe vliegclubje.
 
JohanDerksen said:
Ik kom tot deze conclusie door cijfers die gegeven zijn bij de introductiepraatjes op de scholen zelf. (20 voor KLS versus 10 % voor EPST) En het klopt misschien inderdaad dat indien er minder door de selectie komen dat dat niet automatisch betekent dat dat "beter" is. Maar aan de andere kant zegt een gerenomeerde naam als Oxford ook wel wat.

Daarop en mede op de argumenten hierboven van observer is mijn mening gebaseerd. En zeker weten dat een school "beter" is, weet je natuurlijk nooit.

Grote verschil is dat KLS meer dan 100 man per jaar de opleiding in stuurt en EPST 40.

Groeten,
Steven
 
@ zand&grindschip

Verwijder jezelfd anders even van dit forum want je zit onzin te praten, je loopt hier loopbanen van toekomstige vliegers te verzieken. Ga je eerst eens verdiepen in hoe de harde werkelijkheid is. Je betaalt dan zeker veel meer als je kls doet echter als je bijv. de "American way" doet weet je zeker dat je de eerste jaren een kut baan krijgt (als je er al een krijgt) bijvoorbeeld kls'ers opleiden in Amerika die vervolgens veel eerder een goed betaalde baan hebben dan jij. Dat lijkt me echt fucking frustrerend! En serieus, verdiep je eens AF-KLM want je loopt echt complete onzin te praten, het zijn nog steeds 2 company's en de komende 8 jaar iig blijven ze allebei hun eigen merknamen en kleuren gebruiken simpelweg omdat je dan de meeste klanten houdt, daarna zouden ze over kunnen gaan in een Europese maatschappij maar ja dat zien we dan wel weer...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top