Netwerk KLS

Status
Not open for further replies.

Blokkie

New member
Ik wil net zoals velen op dit forum ook piloot worden, en ben al bezig met de luchmacht selectie. Binnenkort ga ik ook selectie doen voor de KLS. Maar nou hoorde ik dat de KLS zeer slecht tot geen contact heeft met andere luchtvaartmaatschappijen in europa.. Een waardeloos netwerk dus want als je bij de beste hoort kan je (misschien) naar de KLM en zo niet dan is t heel lastig om ergens anders een baan te vinden...

Is dit echt waar?

En serieus antwoord is meer dan welkom, die geintjes over de KLS die zijn al genoeg verspreid op de andere thread's, daar hebben mensen zoals ik weinig aan.

:rt:
 
Last edited:
De kls heeft geen concrete contacten met andere maatschappijen naast de KLM. Dan bedoel ik iets als een voorrangsregeling.
Dus op het moment dat je niet word aangenomen bij de KLM zul je zonder enige vorm van voorrangsregeling moeten solliciteren bij andere maatschappijen. En de KLS bied daarbij niet erg veel ondersteuning op het moment...
 
hehehe.......jaaaaaa!!!!!!! Dan ben je zeker dat je meteen aan de bak kan (minimaal FO 777-300ER)

:p:

No offence!!
 
Fenceman said:
Idd, je kan beter voor de DFA of Stella gaan. Dan weet je zeker dat je een baan krijgt!

Dat is zeker waar! Die scholen leveren al hun studenten af bij MAJOR airlines! :grijns:


Maar effe serieus, als ik jou was zou ik lekker naar de kls gaan, daar heb je nog steeds de grootste kans om direct na je opleiding naar een grote airline te gaan.

(ik heb het alleen over scholen in NL)
 
Een zeer valide vraag van Blokkie, want als je na afstuderen KLS de KLM-aannameboot mist, dan ben je toch mooi het bokkie.

In een andere thread las ik namelijk dat één op de vijf gediplomeerde KLS-ers die KLM-aannameboot missen
Toch vervelend als jij dadelijk één van die vijf bent.

Blokkie, je kan denk ik het beste informeren bij de KLS op welke wijze ze de afgevallen KLM-sollicitanten begeleiden en vragen naar de recente resultaten van hun inspanningen.

Z&G
 
Last edited:
Fenceman said:
Idd, je kan beter voor de DFA of Stella gaan. Dan weet je zeker dat je een baan krijgt!

Fenceman!

Jij weet al aardig hoe het zit met de DFA!

:rt:
 
Lift said:
Dat is zeker waar! Die scholen leveren al hun studenten af bij MAJOR airlines! :grijns:



Wat is er dan zo erg aan een MAJOR airline?



(Ondanks de vraag een beetje raar overkomt, bedoel ik hem gewoon serieus. Weet namelijk nog weinig van dit gebied af.)
 
zand&grindschip said:
Een zeer valide vraag van Blokkie, want als je na afstuderen KLS de KLM-aannameboot mist, dan ben je toch mooi het bokkie.

In een andere thread las ik namelijk dat één op de vijf gediplomeerde KLS-ers die KLM-aannameboot missen
Toch vervelend als jij dadelijk één van die vijf bent.

Blokkie, je kan denk ik het beste informeren bij de KLS op welke wijze ze de afgevallen KLM-sollicitanten begeleiden en vragen naar de recente resultaten van hun inspanningen.

Z&G

Ik heb daarnaar gevraagd en er werd mij verteld dat ze (zogenaamd) momenteel bezig zijn bij verschillende airlines een voorrangregeling of soortgelijke regeling op te zetten. Er is dus momenteel NIETS GEREGELD. En ik vraag me af welke airline mee zou willen werken aan een voorrangsregeling voor KLS-studenten. De selectie van de school is zeker om over te spreken, maar bij bijvoorbeeld de EPST valt van de geselecteerde KLS'ers nog de helft af. Met een selectiepercentage van grofweg 20 en 10 %. Ook werd mij verteld dat de student ZELF VERANTWOORDELIJK is voor het vinden van een baan. Dus als je bij de KLM komt, zit je goed, anders ben je gewoon heel hard gepakt.
 
Sommigen van jullie moeten zich eens afvragen of je piloot bij de KLM wilt worden, of dat je piloot wilt worden.

FD
 
@ Airforce,

Pak het woordenboek en zoek voor het woord "sarcasme" daarmee heb je direct een antwoord op je vraag.

NB
 
Hear hear FD..

Lijkt alsof blauw het enige is wat je zou moeten willen..
Ik wil vliegen!!! op een Metro zou ik nog gelukkig zijn..

Nu dan.. laat ik eerst effe mn mcc afmaken :D

Cheers
 
dank jullie voor (sommige) nuttige toevoegingen,
kls doet er dus niets aan als je van school af komt, het komt er dus op neer dat je bij de top moet horen van je school om een baan bij de klm te krijgen... ok helder.

maar 'flying dutchman', ik twijfel niet aan mijn redenen om piloot te worden, ik wil het dolgraag en ga er ook alles aan doen om het te worden, waar maakt mij niet uit, maar als je bij een grote maatschappij als KLM aangenomen kan worden is dat natuurlijk nooit weg.. doorgroeien naar andere kisten is toch super lijkt me...?
Ik wil gewoon weten of er een beetje carriere inzit als ik zo'n mega lening afsluit ergens.
ik staar mij heus niet blind op de klm en de kls, vandaar dat ik met de vraag kwam..

Weten mensen hier ook hoe het zit met de flight school van lufthansa? daar heb ik hele goede dingen over gehoord..
Hoe zit het met de mensen die hier vanaf komen? weet iemand daar iets van? komen die goed aan de bak?

tnx
 
nbairlines said:
@ Airforce,

Pak het woordenboek en zoek voor het woord "sarcasme" daarmee heb je direct een antwoord op je vraag.

NB

Ik had wel door dat het sarcasme was hoor ;) Daarom vraag ik ook wat er juist zo erg is aan een MAJOR airline... En niet wat er zo goed aan is :p Dus waarom is een major airline zo erg?
 
Airforce said:
Ik had wel door dat het sarcasme was hoor ;) Daarom vraag ik ook wat er juist zo erg is aan een MAJOR airline... En niet wat er zo goed aan is :p Dus waarom is een major airline zo erg?

Er is niets mis met een major airline. Juist super als je daar direkt na opleiding aan de slag kunt. Iets wat er na dfa of stella niet in zit. Dat was de boodshap van m'n eerdere post.

Snappie nu?

:)
 
mwah vriend van me zit ook alweer een half jaar op de 747 bij klm, na een half jaartje klaar te zijn geweest bij de kls.

ikzelf ben alweer een jaar klaar, na in engeland mijn opleiding te hebben gedaan en als instructeur in amerika gewerkt te hebben, en bij mij zit er voorlopig nog geen baan in...

dus zo waardeloos is het bij de kls toch niet ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top