Nederlandse piloten wijken uit naar Indonesie

Hmm Variatie, "er zijn soms safety issues" vind ik iets anders dan "er zijn safety issues". Het lijkt me niet dat al deze incidents (er zijn er nog een aantal voor 2008 waarvan eentje met 25 doden en diverse total-loss gevallen) door dezelfde captain of klein groepje captains zijn veroorzaakt. Het lijkt me meer een company-wide safety CULTURE probleem. Goede vliegers, die er ongetwijfeld ook zijn, daargelaten!

Vergeet aub niet dat voor iedere keer dat het echt fout gaat en waar de buitenwereld van leert, er wel tien of twintig keer iets net goed is gegaan, gered door de vele marges die overal op zitten. En als de marges structureel gebruikt worden, dan is het een kwestie van een enkele extra factor (slecht weer, korte vector, extra vermoeidheid) en je staat naast de baan met schade of erger.
 
Laten we wel wezen...Het feit dat er überhaupt Nederlandse vliegscholen leerlingen naar dit soort bedrijven stuurt, bewijst maar al te duidelijk dat ze verder geen enkel (nul! nada!) redelijk alternatief hebben!!!
De markt is waardeloos, en dit soort acties zijn echt een extreem dieptepunt in de history van de Nederlandse luchtvaartopleidingen.
De leerlingen moeten zich echt achter hun oor krabben hoe het kan, dat ze veel geld moeten betalen om naar een 3e wereld land gestuurd worden, waar ze vervolgens een tijdje mogen sturen bij een maatschappij die door de rest van de wereld op een zwarte lijst is geplaatst!!!!, en hier vervolgens de banen wegkapen (of wegkopen) voor inwonders uit dat land zelf, wat vervolgens de economische welvaart in dat land absoluut niet ten goede komt! Ik begrijp niet hoe je daar überhaupt trots op kunt zijn!:confused:

De scholen die dat doen, zouden zich diepdiep moeten schamen!! Stella? DFA? Wat nog meer?
 
Paar weetjes voor de mensen die het leuk vinden om te lezen;

- Bij Lion air zitten mensen van Stella, DFA, NLS, en KLS (misschien wel van meer NL scholen maar dat weet ik niet.)

- Er zijn twee soorten programma's, "salaris" en "geen salaris" (kort door de bocht)

** Salaris; TR zelf betalen bij CAE of Air berlin ofzo, contract van 2 jaar, en als je langer wilt blijven kan je langer blijven, salaris komt uit op ongeveer 3000 euro netto incl. alle toeslagen(na line-training).

** geen salaris; TR zelf betalen + dikke 20K aan Lion om 500 uur te vliegen. Daarna salaris en een contract voor 1? of 2? jaar.

- Het gros van de Nederlanders hoort bij groepje 1. De meeste zijn tot nu toe van de NLS.
- Lion maakt het niks uit dat ze op de zwarte lijst staan want ze willen Azië veroveren en hebben geen Europese ambities.
- Er zitten ongeveer 150 expats bij lion.


Over de safety heb ik geen feiten, behalve dan de incidents en accidents in het verleden. Dus daar kunnen we over blijven praten. :)
 
Hmm Variatie, "er zijn soms safety issues" vind ik iets anders dan "er zijn safety issues". Het lijkt me niet dat al deze incidents (er zijn er nog een aantal voor 2008 waarvan eentje met 25 doden en diverse total-loss gevallen) door dezelfde captain of klein groepje captains zijn veroorzaakt. Het lijkt me meer een company-wide safety CULTURE probleem. Goede vliegers, die er ongetwijfeld ook zijn, daargelaten!


Hey easy, Iz, je hoeft mij niet te overtuigen. Het ging mij meer om het feit dat hier door Harrie redelijk lapidair over wordt gedaan.

Of nee, eigenlijk doet hij dat zelfs niet, hij negeert het probleem volledig (net als Stellaster "gelukkig is er nog meer dan de EU" en CurlyJohn "incidents en accidents in het verleden"), door er op te wijzen dat de mensen die deze 'carrierestap' nemen uiteindelijk ook nog een kansje hebben in Europa een baan te vinden.

50 jaar Safetyculture wordt hier - met dank aan de Nederlandse overpopulatie aan vliegschooltjes - eventjes ad absurdum gevoerd. Om het even of het nu "soms" of "altijd" een safety-issue is.

Daarmee wil ik niet zeggen dat deze jongens geen kans op een baan mogen hebben in Europa. Ik vraag mij wel af wat ze daar überhaupt te zoeken hebben.
 
De markt is waardeloos, en dit soort acties zijn echt een extreem dieptepunt in de history van de Nederlandse luchtvaartopleidingen.

De scholen die dat doen, zouden zich diepdiep moeten schamen!! Stella? DFA? Wat nog meer?

Agreed.

However at every step of the way down we've had people on this Forum proclaiming loudly that "The Ends Justify the Means"/"It's all good!"/"Fly at any price"/"An opportunity" - to join some Airline offering conditions that are much less than what I had 15 years ago.

I'm so glad I moved overseas in 2005 - best move I've ever made. My terms and conditions have improved over the last 12 months.

Lion maakt het niks uit dat ze op de zwarte lijst staan want ze willen Azië veroveren en hebben geen Europese ambities.

Just a matter of time until they're banned in Asia too imho. At some point even the Indonesian DGCA will have to pull their OC - just like with Adam Air.

I see Harry is keeping quiet......
 
Er zijn op dit moment ook (ten minste) 6 mensen van EPST richting Australië om extra SEP te vliegen en daarna een TR te doen voor Lion Air Tiger Airways Singapore .

Incorrect. Iets met een klok en een klepel?!

Is dat dan niet van de regen in de drup? Klik Ook hier problemen met Safety en Safety Culture.
 
Is dat dan niet van de regen in de drup? Klik Ook hier problemen met Safety en Safety Culture.

Heb het contract mogen zien wat die gasten krijgen bij Tiger en het is zeker een goede eerste baan! Als je 80 uur vliegt kom je ronde 5500 euro uit per maand en waren de problemen niet met Tiger in Australie ipv Singapore?
 
Back
Top