National Air Cargo B747 crash in Afghanistan + video

vliegtuig stallt... neus staat volgens mij wel erg hoog. Als je goed kijkt is de gear nog down. Lijkt erop alsof hij overtrekt na take-off?
 
Gecondoleerd aan de nabestaanden, in het avherald reactie stukje had ook reeds de broer van de FO gereageerd.

F22, als je ff op het avherald linkje klikt zie je dat het is gebeurd "shortly after takeoff".
 
Ziet er best unreal uit... :-(

http://www.liveleak.com/view?i=c32_1367332518

http://avherald.com/h?article=46183bb4&opt=0

Mijn medeleven met de crew en familie.


Die video, ik werd er misselijk van! Toen dit gebeurde kreeg ik net een security briefing over Bagram! Onze Safety and Security trainer werd minuten nadat dit gebeurde even uit de klas geroepen. Nu weet ik dus waarom! Ik vind het onwerkelijk om te zien...:eek:

Meende op een engelse site gelezen te hebben dat er een aantal legervoertuigen geladen waren. Kan even de link niet vinden. Als dat waar is, en stel dat er een aantal gaan zijn schuiven...

Seperate van Pprune
You can fit 6 MRAPs on a -400BDSF (same as aircraft involved in accident) with clever use of available floor space. Some operators will load 5 others 6.

Considering a MRAP weighs upwards of 25000lbs / 12000kgs one breaking loose and sliding aft on its pallet could result in a disastrous CG aft of limit condition.

Look closely at the video, 22 second mark. Landing gear is definitely extended.

Latest info is that the aircraft was loaded with 5 MRAPS and crew reported possible load shit after takeoff.

RIP...en sterkte aan de familie, vrienden, collega's. Het maalt nog steeds door mijn hoofd dit...
 
Last edited:
Bizar. Je ziet dus gewoon mensen doodgaan...

Enorm grote angle of attack en aan het eind van de stall lijkt een wingdip op te treden. Het lijkt alsof de bemanning werkelijk helemaal niets meer had in te brengen.
 
Holyyyy fack, ben echt sprakeloos...
Vreselijk voor de nabestaanden, en wat een verschrikkelijke seconden moeten dit zijn geweest voor de crew. RIP
 
Bizar. Je ziet dus gewoon mensen doodgaan...

Enorm grote angle of attack en aan het eind van de stall lijkt een wingdip op te treden. Het lijkt alsof de bemanning werkelijk helemaal niets meer had in te brengen.

Of misschien, heel misschien probeerde de piloot het vliegtuig uit de klim te rollen..

Hoe dan ook heel triest dit.
 
Vreselijk zeg...
Lijkt me toch wel belangrijk om te achterhalen waardoor de cargo zou kunnen zijn verschoven, als dat al de oorzaak is en niet iets anders...
 
Zag en hoorde de berichtgeving gisteravond na een prachtige dag in Amsterdam te hebben gehad. Vreselijk om te zien!

Alle sterkte gewenst aan familie, vrienden en collega's.
 
Zeer heftig filmpje zeg, ik had nog niet eens van de crash gehoord toen ik link doorgestuurd kreeg.


Het aantal mensen met vliegangst zal recht evenredig behoorlijk stijgen met de stijging van het aantal views van dit filmpje


Gecondoleerd metrodriver en verdere friends & family van bemanning.
 
Sterkte Metro! Echt bizar om dat filmpje te zien. Ben iig blij dat jij en die 2 Italianen er niet bij betrokken zijn.
 
Back
Top