N-reg vliegtuig

Christiaanb94

New member
Beste mensen,

Afgelopen jaar heb ik mijn FAA PPL gehaald in de VS. Nu ik weer terug ben in Nederland wil ik wel weer gaan vliegen. Daarvoor heb ik dus een N-reg vliegtuigje nodig. Graag zou ik willen weten op welke vliegvelden in Nederland N-reg vliegtuigen staan die ik zou kunnen huren. Met name Hilversum ligt dicht bij mij in de buurt, staan hier N-reg vliegtuigen? Ik heb het forum een beetje afgespeurd, maar ik lijk het nergens te kunnen vinden of de post is al erg oud.

Een andere vraag die ik heb is; is het nuttig/goedkoper om voor een vliegclub aan te melden?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
 
Met FAA-PPL mag je ook op Brits geregistreerde vliegtuigen vliegen.
Wereldwijd en ook NVFR. Zolang het geen Commercial Flight is.

Ook kun je in Duitsland D-reg vliegtuigen huren. Boven Duits grondgebied en dus niet wereldwijd. Kijk maar eens in Leer (EDWF)
Er staan een paar kisten te huur voor iedereen met een ICAO-PPL.
Dus ook FAA-PPL.

En om antwoord te geven op je vraag.....op Lelystad staat een ouwe
Amerikaanse Cessna te huur bij Zelfvliegen. Heeft echter geen Mode-S dus
hoog kun je er niet mee vliegen.
En in Drachten (EHDR) staat er ook een bij Fryslân Wings


succes
 
@chemicals... dat zou vanaf 8 april niet meer mogen .. althans als je europees ingezetene bent. Dat is nu een jaar uitgesteld!

Als je zodadelijk voordelig wil converteren naar EASA moet je wel aan een eis van 100 uur voldoen.
 
"als je Europees ingezetene bent"

Mooie discriminatie tegen de eigen inwoners !!! :confused:

Misschien iets voor het Europees hof voor de rechten van de mens ? Advocaten hier ?
 
Bedankt voor de verduidelijking.

Ik heb nog een klein vraagje: mag je dan, als EU ingezetene, onder IFR vliegen met een FAA IR, in een EU geregistreerd vliegtuig? (het begint ingewikkeld te worden)
 
Hoezo ingewikkeld.. ?

Neen.

Faa ir is n3-reg only
Faa ppl magej BINNEN Nederland wel vfr op PH Kist

Ir zeker niet..


Na het doen van de conversie .. Heb je een volledig IR.. Dan mag t wel .. Mits je ook een EASA PPL hebt
 
Last edited:
Back
Top