martinair

Dat van het MO weet ik niet zo nauw, dat van die 330s intussen wel. Bevestigd door de CEO, ze gaan komen en wel vanuit de AFKL groep. Volgend jaar al, uiteindelijk 7 tot 10 stuks.

De vrachtdivisie wordt gestandaardiseerd op één type, een twin. Dat kan dus alleen maar de T7F zijn, niet alleen omdat de 359F nog te ver in de toekomst ligt, maar bovenal vanwege commonality met het moederbedrijf. AF is tenslotte launchcustomer van Boeing's nieuwe freighter.

Maar eerst dit jaar nog effekes dat megaverlies slikken.

7 Tot 10 stuks Airbus...... Dat betekent meer bussen dan de huidige 76's??

Groeten Steef
 
Dat van het MO weet ik niet zo nauw, dat van die 330s intussen wel. Bevestigd door de CEO, ze gaan komen en wel vanuit de AFKL groep. Volgend jaar al, uiteindelijk 7 tot 10 stuks.

De vrachtdivisie wordt gestandaardiseerd op één type, een twin. Dat kan dus alleen maar de T7F zijn, niet alleen omdat de 359F nog te ver in de toekomst ligt, maar bovenal vanwege commonality met het moederbedrijf. AF is tenslotte launchcustomer van Boeing's nieuwe freighter.

Maar eerst dit jaar nog effekes dat megaverlies slikken.

Dus ook nieuwe bestemmingen?
 
wat ik dus een paar weken schreef als gerucht dus toch waar ! binnen een jaar 330 zou heel mooi zijn en goed voor het bedrijf .
 
76-er,

Waar gaan ze die 330's in eens vandaan halen dan, want ik neem aan dat de KL of AF hun 330's niet zomaar kunnen missen!

En het lijkt me ook onlogisch dat ze vliegtuigen in een maatschappij steken die financieel niet al te gezond is en maar 50% eigendom van de KLM is!?
 
Wat die 50% betreft. KLM en Maersk zijn eens over een aandelen transitie. Nu is het dus alleen nog op Nellie wachten of het doorgang vind...
 
Martinair heeft net de derde B747-400BCF in ontvangst genomen. De kist heeft eerst voor Air India en Singapore gevlogen. Mijn vraag: heeft Boeing er nog een spuitbusje "new aircraft smell" bijgedaan of ruikt het nog steeds als een curry bucket?
 
Martinair heeft net de derde B747-400BCF in ontvangst genomen. De kist heeft eerst voor Air India en Singapore gevlogen. Mijn vraag: heeft Boeing er nog een spuitbusje "new aircraft smell" bijgedaan of ruikt het nog steeds als een curry bucket?

Dat krijg je er nooit meer uit, als die kist af fikt ruik je het nog!
 
Na de sanering in Europa nog een kleine optimalisatieslag in de ICA.
Betekent dit dat er één B767 over is?? Of is er meer ruimte ingepland tussen de geplande vluchten om een betere performance te vekrijgen??

Wie weet wat er overblijft van de produktie vanuit Belgie?




SCHIPHOL - Martinair krimpt haar transatlantische netwerk in de zomer van 2008 flink in. De maatschappij geeft er de voorkeur aan om een kleiner aantal bestemmingen frequenter aan te vliegen dan om een groot netwerk met een aantal wekelijkse vluchten aan te doen. Bestemmingen als Orlando, Edmonton, Calgary, Jamaica en Tobago komen te vervallen.

In Florida blijft Martinair dagelijks op Miami vliegen. In Canada gaan Toronto en Vancouver naar vier en drie keer per week.

“De concentratie op één luchthaven in Florida, Oost- en West-Canada levert voor de klant een ruimere keuze uit vertrekdagen op en voor Martinair een aanzienlijk efficiency voordeel. Daarmee zorgt deze concentratie voor noodzakelijke structurele kostenvoordelen,” aldus de maatschappij in een verklaring.

Met het nieuwe zomerschema is Martinair er naar eigen zeggen grotendeels in geslaagd om de voorgenomen doelstellingen te verwezenlijken. De focus ligt daarbij op een efficiëntere indeling van het netwerk, met bestemmingen die met hoge frequentie en non-stop worden aangevlogen.

Vanaf de zomer vliegt Martinair vier keer per week naar Curaçao en twee keer per week naar Aruba. Paramaribo wordt twee keer per week non-stop aangevlogen. Havana gaat naar drie keer per week en San José blijft onveranderd een dagelijkse vlucht. De minder frequente bestemmingen Jamaica en Tobago vervallen met de komst van het nieuwe zomerschema.

Bestemmingen die in opdracht van de touroperators worden uitgevoerd, zoals Punta Cana, Puerto Plata, Varadero en Cancun blijven gehandhaafd.
 
volgens mij vallen er een aantal bestemmingen af, voor meer frequentie op andere.. dus geen verandering in de vloot.. maar minder kosten aan bemanning die niet meer een week op de terugvlucht liggen te wachten op kosten van de baas.
 
Canada

Canada

Surprised to see Calagary being dropped - I understood this was a very profitable route.

Wonderful business opportunity for someone else to fly Amsterdam - Calgary and make some money.

If you offer onward connections though Amsterdam via a codeshare you could operate twice a week year-round.
 
KLM and Calgary

KLM and Calgary

They used to fly there - 747 combi and MD 11.

Calgary is the oil capital of Canada.
 
Back
Top