Twee dingetjes springen er even uit voor me:
325 stoelen in een A330-200? Dat is meer dan KLM in een 777-200 stopt (die heeft geen grote business class sectie, en is al proppen in de economy class). Dat is 2 stoelen meer dan LTU in de 332 stopt, en dat was geen prettige ervaring. Als je dacht dat beenruimte krap is bij Transavia, in die LTU bak zat ik letterlijk 12 uur klem, ik schat zo'n 4-5 cm krapper nog. Het was een IPB reis dus ik was al lang blij dat we mee mochten, maar wel opzienbarend, want door deze enorme lading stoelen was de kist op alle verre vluchten payload limited, dikwijls vertrekkend met lege stoelen.
Minimaal verlies per passagier... waarom dan niet gewoon stoppen met pax vervoer? Waarom zou je al die moeite doen (OTP, reliability, geen uitval, delays en dat soort zaken) om hopelijk een klein verlies te draaien op passage? Puur een geval van marktbehoud (maar voor wie, wie is de echte eigenaar) of prestige?