Luchtvaart volgens DFT..

Een verkeersvlieger mag geen overtrek oefenen op een commerciële vlucht.....

Staat bij ons niet in de OM.

Meen ik.
 
Goedemorgen! Das niet niks.

Begrijp dat de Telegraaf hier allang niet meer serieus wordt genomen. Maar helaas heeft de gemiddelde passagier achterin daar geen weet van. Als deze vriendelijke vriend dan over "gevarentaks" begint dan begint het bij mij toch wel te kriebelen. Heeft hij echt geen idee wat zo een opmerking teweeg kan brengen? Vliegangst is nog steeds een veel voorkomend probleem.

Om eerlijk te zijn. Wat een ongelooflijke eppo dit. Hoop eigenlijk voor de beste man dat hij nog nooit iets met luchtvaart te maken heeft gehad en alles uit z'n duim heeft gezogen over z'n vliegervaringen. Anders heb ik echt medelijden met hem als je zo een artikel kunt schrijven.
 
Aerobatics in, ik neem even aan, VFR condities vergelijken met knee-deep in the IFR soup boven de Atlantische Oceaan....
Heerst er onder verkeersvliegers niet het veel dringender probleem van te weinig 'handen erop' tijd? Daar spreekt hij met geen woord over.
 
Bizar slecht stuk dit. Als onderdeel van mijn opleiding mocht ik ook een uurtje aerobatics doen met een high performance kist en een top instructeur. Super leuk trouwens. Neem aan dat dit nog standaard is.

Trouwens gisteren nog een approach to stall mogen doen in een echte Embraer. GAAF! (testvlucht)
 
Last edited:
Bij mijn vliegschool zat het niet inbegrepen. Voor zover mijn bescheiden kennis over andere Nederlandse vliegscholen reikt zit het daar ook niet inbegrepen.
 
Jachtvlieger is het niet geworden. Sportvlieger uiteindelijk wél. Bommen gooien was toch niet mijn ding

Heerlijk ook dat toontje, alsof het zijn eigen keus was om het bij de luchtmacht voor gezien te houden, de flapdrol. :grijns:
 
Ah kom op Dutchbird, stall is niet zo heel bijzonder in De E-jet...Een flapless landing dat is pas aardig in real life.
 
Damn. Als ik Bert Huizinga nu is was. Gaat nog druk worden, iedere piloot in Nederland moet nu opeens bij hem langs vanwege deze column.
 
Heerlijk ook dat toontje, alsof het zijn eigen keus was om het bij de luchtmacht voor gezien te houden, de flapdrol. :grijns:

omfg, moet echt een vreselijke kerel zijn ook met verjaardagen e.d. heeft het vast alleen maar over zichzelf.
 
Double-facepalm.jpg
 
het zal wel met een knipoog zijn neem ik aan, dat hele artikel.

Dat het nergens over gaat lijkt me duidelijk.....
 
het zal wel met een knipoog zijn neem ik aan, dat hele artikel.

Dat het nergens over gaat lijkt me duidelijk.....

Mss ben ik nogal naïef maar waar zit de "knipoog"?
Om eerlijk te zijn. Er is geen knipoog. Gewoon een lutser. Gevalletje frustratie.
 
Voor zover ik weet moet je 73 positief op de baan zetten, en niet flaren zoals een sport Cessna. Weten ze in Indonesie alles van met crashes.

Dus deze NoNo kan beter z'n geld per woord weer inleveren.

Ik nomineer hem voor de komkomer 2012 :biertje:
 
Dat Telegraaf artikel is natuurlijk een l*lverhaal eerste klas.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het vertrouwen in de automatisering zo langzamerhand te groot wordt en dat het trainen en bijhouden van basic flying skills een beetje een ondergeschoven kindje wordt.

Wat mij bv opvalt is dat veel jonge collega's als het vliegtuig niet doet wat de bedoeling is (na bv een clearance), ze eerst 3 keer vragend kijken en zeggen wat doet ie nu?(ik vlieg Boeing en geen Airbus) ipv de AP uit te schakelen en manual verder vliegen of in basic modes verder gaan.

[YOUTUBE=h3kREPMzMLk]Children of the magenta line[/YOUTUBE]
 
Last edited:
Rancuneuze sportvlieger schrijft gefrustreerd een zuur stukje stoernalistiek over - in zijn ogen - gemanicuurde overbetaalde playboys met nul opleiding , ervaring , motivatie , vakliefde , vliegershandje en/of andere vaardigheden.
Onze eigen Douglas Bader gebruikt in voornoemd stukje eigenpijperij dan ook nog een paar vaktermen dus naderhand zit hij in zijn lederen bomberjas ( met van die plakkers : Dambusters , F-14 Tomcat enzo..Want bommen gooien had'ie toch echt wel graag gedaan...) te gloeien van opwinding : "Heb ik die knopjesdrukkers eens mooi ontmaskerd , ha!".


Nieuws- of informatieve waarde : 0.
 
Last edited:
Back
Top