lpe

tnx, ze vond me zo nasaal klinken... ben nog steed u/s
maar het was wel een serieuze test moet ik zeggen.
garoeten
 
Combi prof- / LPE 6

Combi prof- / LPE 6

Zie hieronder de reactie die ik onlangs van KIWA mocht ontvangen. Weet nu inmiddels hoe het zit met die zgn gecombineerde prof- / LPE 6 check. Kan dus helaas als je de combi check doet onder de vleugels van een van ondergenoemde maatschappijen. M.i. haal je met zo'n combi check altijd wel level 6 (en terecht).

Volgens KIWA (en een nestor van vrml afd Brevetten & Examens bij IVW) is het in NL (nog?) niet mogelijk een dergelijke combi check door een examinator af te laten nemen. Kan wel buiten NL, aldus KIWA. Die examinator moet dan een copie verstrekken aan de kandidaat LPE (bij voorkeur level 6) dat ie bevoegd is om in het desbetreffende land LPE level 6 af te mogen geven. Dit moet dan verzonden worden aan KIWA.

=======================================

Van: Vergunningen <vergunning@kiwa.nl>
Datum: 6 december 2010 13:01
Onderwerp: RE: LPE test gecombineerd met profcheck
Aan: <xxxxxxxxxxx@gmail.com>, Vergunningen <vergunning@kiwa.nl>

Geachte heer xxxxxxx,

In de JAR-FCL staan een aantal toetsings- en trainingsactiviteiten zoals praktijkexamens voor 1e afgifte en proeve van bekwaamheid (profchecks) waarbij de beoordeling kan plaatsvinden.

De beoordeling moet worden uitgevoerd door een examinator. De examinator die zelf in het bezit is van LPE level 4 of 5, is bij de beoordeling van de kandidaat beperkt tot vaststelling van level 4. De examinator die zelf in het bezit is van LPE level 6 mag naast LPE level 4 ook LPE level 6 vaststellen. (Hieruit volgt dat een beoordeling van de LPE level 5 nooit kan worden vastgesteld door een examinator)

Aanvragen van kandidaten voor een LPE waarbij de hierna genoemde organisaties een beoordeling hebben uitgevoerd (tijdens een praktijkexamen of een profcheck) kunnen worden geaccepteerd voor bijschrijving in het bewijs van bevoegdheid van de kandidaat.

KLM
KLM Cityhopper
Martinair
Transavia
TUI Airlines Nederland (Arkefly)
ANWB-MAA (Medical Air Assistance)
Solid Air
Swanenberg Heli Services B.V.
CHC Helicopters Netherlands B.V.

Naast deze organisaties kunnen kandidaten altijd de taalbeoordeling laten uitvoeren bij een LAB. Deze afkorting staat voor een Language Assessment Body of taalbeoordelingsinstantie. De namen van deze voor taalbeoordeling door de Inspectie goedgekeurde LAB’s staan op de website van de Inspectie. In tegenstelling tot de organisaties zoals hierboven genoemd kan een LAB alle niveaus (dus ook LPE level 5) vaststellen.

De LPE bevoegdheid `kan niet worden bijgeschreven op het brevet, hiervoor moet een nieuw brevet worden aangevraagd.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
 
Hmm, heb al 1,5 jaar LPE 6, afgegeven door een (IAA) examinator (TRE).
De hollanders en de regeltjes....
 
vandaag level 6 engels behaald.
Hoe staat het met jullie?ijn wij daar laat of vroeg mee?:rt:

Ze laten ook echt iedereen toe op level zes zeg. Mijn god... :D
Hier ook een leveltje zes. Josti band luistertoetsje, Jip en Janneke grammatica vraagjes en een half uurtje over mezelf lullen. Life could be worse...

Beterschap Incocknito. Wanneer fladderen we weer eens samen???
 
@charliefox

wacht eens even, ik heb level 5, afgegeven door een examinator met level 6. Het was net geen level 6 volgens hem, kantje boord. Maar begrijp ik nu dat deze niet een level 5 had kunnen geven ? Ik heb de JAR-OPS er eens op nageslagen maar dit kan ik daarin niet vinden.

Was het gedeelte tussen haakjes het antwoord van KIWA of een eigen interpretatie ?

Want anders moet ik -en met mij velen anderen- toch eens gaan praten, want als hij level 5 niet kan geven en het was net geen 6, dan had het toch 6 moeten zijn want hij mag geen 5 geven, wat betekent dat ik niet weer over 4,5 jaar weer opnieuw moet en met mij velen anderen etc. etc.
 
Want anders moet ik -en met mij velen anderen- toch eens gaan praten, want als hij level 5 niet kan geven en het was net geen 6, dan had het toch 6 moeten zijn want hij mag geen 5 geven, wat betekent dat ik niet weer over 4,5 jaar weer opnieuw moet en met mij velen anderen etc. etc.

Als hij geen level 5 mag afgeven dan zou net geen level 6 voor jou betekenen dat hij je level 4 moet geven. :eek: Ben je over 3 jaar weer aan de beurt.
 
Level 3 en toch nog vliegen....

Level 3 en toch nog vliegen....

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Si6CHruMn7c[/YOUTUBE]

Ook handig in de cockpit.....
 
Huh? Kan dat dan tijdens profcheck of trainingsvlucht de LPE-test doen? Ik ben er de afgelopen weken flink druk mee geweest om te achterhalen wat en waar nou de beste manier is om die poppenkast te gaan doen. Heb ook IVW en KIWA benaderd.

Volgens hen was het (nog) niet mogelijk de LPE tijdens de vlucht af te leggen. Behalve dan via de organisaties genoemd in mijn voorgaande reactie. Ik zou er heel graag meer over willen weten.
 
Back
Top