LPE en IVW of IVW vs common sense

Nou ja.., dat is ook zoiets wat ik me afvraag. Hoe moeten ze dit controleren???????

(SCSIROB, ben zeer benieuwd naar het antwoord van KIWA)

Wat denk je zelf? Heb je de test nog niet met goed gevolg ondergaan dan is het beter dat je de eerste weken na 5 maart 2011 beter niet kunt gaan vliegen. Ze trekken dan wel een blik controleurs open. Heb je eenmaal de LPE gehaald wordt je alsnog beboet omdat het vliegplan ontbreekt .... :eek:
 
Goed en als je nu stelt dat je alleen vfr van en naar ongecontroleerde velden vliegt, heb je dan nog steeds als ppl-er deze lpe test nodig?
Denk het niet! Het enige wat dan kan gebeuren is dat je een rampcheck krijgt, terwijl je je op een gecontroleerd veld bevind.

Even ter toelichting op mijn vorige bericht:

Ja, officieel heb je je LPE nodig. De vraag was, wanneer dat wordt gecontroleerd en tja... dat zal in de praktijk niet vaak zijn.

En ja, het wordt nog gekker als je dus gaat kijken naar RPL brevetten, omdat de regels daarvoor nationaal worden ingesteld.
 
Heb 2.5 jaar op een internationale school gezeten (Engelstalig onderwijs) en deed de Relta test. Vraag niet hoe het kwam, maar op 1 onderdeel haalde ik een vijf en dus was het overall resultaat een vijf. @!^^^#%#$!

Inmiddels zijn er ook andere methoden waarbij ik wel een zes zou hebben gekregen en waarbij de test anders van opzet is en daarmee voor sommigen eenvoudiger. Als je interesse hebt mail ik je graag het nummer van de examinator.

Dat is de pragmatische oplossing.

Voor de rest wordt ik niet heel vrolijk van een aantal zaken hier in NL. 500+ voor een brevet, terwijl de berekende kostprijs ong. 75 was. Ook met de LPE weer een hoop gedoe. Hoe is het mogelijk vraag ik me af. Welke rol kan AOPA hierin nog spelen?
 
Ofschoon ik het volkomen met je eens ben moeten we niet vergeten dat NL dit natuurlijk niet zelf heeft verzonnen. Dit is een opgelegde regelgeving op mondiaal niveau. Zelfs die landen waar Engels als moedertaal wordt gesproken moeten eraan geloven. Alhoewel ze het daar natuurlijk wel wat makkelijker hebben.

Het is alleen jammer dat ivw als braafste jongetje van de klas LPE level 6 van andere niet-JAA, maar wel ICAO landen NIET accepteert.

Heb zeer weinig respect over voor deze typisch hollandse bureaucratie en denk er ernstig aan om mijn nederlandse brevet te laten verlopen.
Als ik zo de nieuwe EASA richtlijnen bekijk, vraag ik me dan ook af of de achterliggende (lees: verborgen)doelstelling is om de kleine luchtvaart ernstig in te perken.
Om over kiwa nog maar te zwijgen.
Correct me if I'm wrong, maar de doelstelling van KIWA was toch om ivw te ontlasten? Hoe kan het dan zo zijn dat dezelfde mensen van ivw een adviserende(?) en duurbetaalde(?) functie bekleden binnen kiwa?

Wat heb ik een hekel aan bureaucraten! En er zijn er zo veel van.
 
Wat heb ik een hekel aan bureaucraten! En er zijn er zo veel van.

Amen! Wat denk je, zullen we ergens een stuk land claimen en een eigen luchtvaart-vriendelijke staat oprichten? :)

Anyway, KIWA heeft nog niets van zich laten horen. Uit het oogpunt van 'verbeterde efficientie' is de response tijd in ieder geval niet korter geworden.
 
Ik wind me niet alleen op. Ik heb een rechtzaak tegen ze aangespannen.
 
Heb zeer weinig respect over voor deze typisch hollandse bureaucratie en denk er ernstig aan om mijn nederlandse brevet te laten verlopen.
Als ik zo de nieuwe EASA richtlijnen bekijk, vraag ik me dan ook af of de achterliggende (lees: verborgen)doelstelling is om de kleine luchtvaart ernstig in te perken.

- Ik zeg mijn JAA brevet ook maar alvast op:):)
- Over die laatste EASA richtlijnen maak ik me eerlijk gezegd wel zorgen, met name omdat ik niet weet hoe ver dit wel niet strekt (maar daar loopt al een ander topic over).
 
wutang; said:
Zelfs die landen waar Engels als moedertaal wordt gesproken moeten eraan geloven. Alhoewel ze het daar natuurlijk wel wat makkelijker.

In die landen bepaald de examinator (in ieder geval in de UK) tijdens je examen of je voldoet aan level 6. Zoniet dan dien je een of andere trainig te volgen. Dat is ook logisch, je voldoet of je voldoet niet. Voldoe je niet dan dien je getraind te worden. En gek genoeg is die verplichting om een cursus te volgen er in Nederland niet! Nee IVW laat je elke 3 of 5 jaar terug komen om opnieuw te laten bevestigen wat ze al weten en daar mag je dan elke keer €220,= voor betalen.
 
Pas maar op dat je je niet gaat opwinden over het uurtarief van de advocaat :)

Ik kan geen advocaat betalen, dus heb ik maar een armzalige jurist in de arm genomen. Hij vliegt ook en heeft zijn uiterlijk ook al niet mee, dus is met een grijpstuiver hier en daar al gelukkig.
Ik ga af en toe eens met zijn vriendin op stap en daar is ie dan gelukkig mee (begrijp jij het?).
 
In die landen bepaald de examinator (in ieder geval in de UK) tijdens je examen of je voldoet aan level 6. Zoniet dan dien je een of andere trainig te volgen. Dat is ook logisch, je voldoet of je voldoet niet. Voldoe je niet dan dien je getraind te worden. En gek genoeg is die verplichting om een cursus te volgen er in Nederland niet! Nee IVW laat je elke 3 of 5 jaar terug komen om opnieuw te laten bevestigen wat ze al weten en daar mag je dan elke keer €220,= voor betalen.

Bedoel je dat ze daar verplicht zijn om minimaal Level 6 te halen? Strikt genomen verwacht je geen andere uitslag, maar toch.

Zelf kijk ik heel erg tegen die test op. Heb HBO Engels maar wel 25 jaar geleden. Voor mijn werkzaamheden is het enige Engels dat ik spreek het ingeburgerde en vervlochten Engels in de NL taal. Natuurlijk heb ik mijn RT en versta ik het prima. Ik weet het, een beetje ouderwets, maar ik zit nu eenmaal in een situatie waarbij ik alleen op vakantiemomenten Engels hoeft te spreken. Waarschijnlijk maak ik me druk om niets, ik heb weinig problemen met Engels, maar je hoort zoveel indianenverhalen. Stel je haalt niet eens level 4. Dan heb je toch een probleem. aan de andere kant heb ik begrepen dat dit nog niet is voor gekomen. Een trainingscursus zou toch een uitkomst zijn, al is het maar voor m'n gemoedsrust, maar die bestaat volgens mij niet.
 
Een trainingscursus zou toch een uitkomst zijn, al is het maar voor m'n gemoedsrust, maar die bestaat volgens mij niet.

Ter info: is een trainingsboek "CHECK YOUR AVIATION ENGLISH" (met audio cd's)
ISBN 978-0-230-40205-8

Bij www.bol.com verkrijgbaar voor nog geen 30 euro.

(sorry, weet niet of reklame is toegestaan)

:biertje:
 
Zelf kijk ik heel erg tegen die test op. Heb HBO Engels maar wel 25 jaar geleden. Voor mijn werkzaamheden is het enige Engels dat ik spreek het ingeburgerde en vervlochten Engels in de NL taal. Natuurlijk heb ik mijn RT en versta ik het prima

Als ik je een hart onder de riem kan steken, ik dacht er zelf ook zo over. Ik vlieg te weinig en heb met rap RT soms moeite. Ik heb op de Relta site de voorbeeldtests voor light aircraft gedaan en dat hielp. Het is even wennen aan de methode. Bij de luistertoets wordt er wat ruis en motorgeluid bij gemixed om het 'echter' te maken, maar als je RT in je vliegtuig verstaan kan dan is dat zeker geen probleem. Zie:
http://www.relta.org/reltatestoverview.html#practicetest

Het gaat niet zozeer om je RT maar om je begrip van de taal en of je in begrijpelijk en verstaanbaar Engels een situatie onder woorden kunt brengen. Uiteindelijk heb ik na het doen van die voorbeeldtests geen verdere cursus gevolgd en ben ik toch met Level 6 thuisgekomen. :yeehaa: En aangezien ik RPL heb moet ik nog maar zien of het zin gehad heeft :eek:
 
Als ik je een hart onder de riem kan steken, ik dacht er zelf ook zo over. Ik vlieg te weinig en heb met rap RT soms moeite. Ik heb op de Relta site de voorbeeldtests voor light aircraft gedaan en dat hielp. Het is even wennen aan de methode. Bij de luistertoets wordt er wat ruis en motorgeluid bij gemixed om het 'echter' te maken, maar als je RT in je vliegtuig verstaan kan dan is dat zeker geen probleem. Zie:
http://www.relta.org/reltatestoverview.html#practicetest

Het gaat niet zozeer om je RT maar om je begrip van de taal en of je in begrijpelijk en verstaanbaar Engels een situatie onder woorden kunt brengen. Uiteindelijk heb ik na het doen van die voorbeeldtests geen verdere cursus gevolgd en ben ik toch met Level 6 thuisgekomen. :yeehaa: En aangezien ik RPL heb moet ik nog maar zien of het zin gehad heeft :eek:

Ahh, lucht. Ook jij bedankt.
 
Back
Top