Leven en werken in Amerika

Het ligt voor een heel groot deel aan je eigen instelling. Met de beste instelling kun je je zelfs in Alabama nog uitstekend vermaken en met de slechtste instelling is Santa Monica een verschrikkelijk oord.

Persoonlijk was ik Florida na een half jaartje al een beetje beu, meer uit verveling eigenlijk. SoCal is nog altijd één van m'n favoriete plekken want daar is altijd heel veel te doen. Toptijd toch eigenlijk in Burbank, CA gehad. Daarnaast is er zo ontzettend veel te zien in dat enorme land. M'n vriendin en ik gaan in ieder geval elk jaar naar de USA op vakantie, of het nu even shoppen in New York is of een enorme road trip langs de national parks.
De mensen zijn aan de ene kant ontzettend gastvrij en vriendelijk en aan de andere kant verschrikkelijk bekrompen en conservatief (dan heb ik het over de gemiddelde Amerikaan), maar uiteindelijk vond ik het prettig dat iedereen elkaar z'n eigen dingetje laat doen. Hier in NL krijg ik al commentaar van de buurman dat m'n brievenbus te vol zit als ik een paar weken van huis ben. Puhlease.

Geen land is perfekt en de USA is een heel vervelend land als je arm bent en geen goede baan hebt. Maar als dat niet het geval is, is het een land waar je heerlijk kunt leven, alles makkelijker gedaan krijgt, je lekker je gang kunt gaan en kunt genieten van enorme vrijheid.

Plus het is een vliegland bij uitstek!

Iz
 
Heb ook een tijdje in de VS gezeten en ben het eens met LongDart en FD. Vriendelijke mensen (in de horeca/toeristische sector wellicht gemaakt vriendelijk, maar toch, moet je eens een kopje koffie in Frankrijk bestellen!). Misschien soms een beetje oppervlakkig en erg op zichzelf (lees: op Amerika) gericht.
Vraag niet aan de gemiddelde Amerikaan of hij weet waar Frankrijk of Duitsland ligt, dat weten ze niet...
De Amerikaan is wel erg prestatiegericht, eigenlijk draait daar het hele leven om. Het is dan ook de normaalste zaak van de wereld om iemand naar zijn salaris te vragen, daar doen wij altijd heel geheimzinnig over.
Drinking age (alcohol) is in de meeste staten 21 jaar, maar een auto mag je op je 15e al rijden. En heb als vrouw niet het lef om topless op het strand te zonnen! Als je het zo bekijkt een raar volkje vergeleken met ons Nederlanders. Maar is een rosse buurt dan zo normaal? Homo huwelijk? Coffeeshop? Wij zijn er aan gewend, maar wat dat aangaat staan we wel alleen in de wereld...

Met andere woorden: pas je aan aan de mensen en je hebt een geweldige tijd in de VS, doe je dat niet en blijf je "Nederlands" denken dan gaat het je niet lukken. En vergeet niet: "De Amerikaan" bestaat niet, het zijn allemaal immigranten die in een grote "Melting Pot" zijn gegooid en iedereen is er trots op om Amerikaan te zijn!
 
@ribruijn en eventuele afhakers door de vermeende problemen met topless zonnen...

wel eens in Miami Beach geweest?

Damnnnnnnnn

Verder is er hier zelfs een naakstrand, wel afgeschermd en voorzien van vette warnings maar dan nog vrij toegankelijk.

Eat your heart out.

http://www.visitmiamibeach.us/mrmiamibeach/home.jsp

Dit jaar worden de eisen voor werkvisa voor welwillende mensen iets versoepelt trouwens; als ik nu de keus had tussen een opleiding in NL/Europa en de states ging ik direct naar Amerika. Er is hier echt zat werk. Waar ik zit, Tamiami airport, smachten ze om copiloten en ook in de Caribbean zitten ze te springen om F/Os op turboprops.

Groeten uit Miami..

Ps... en die latinas..............................

:cool:
 

Met andere woorden: pas je aan aan de mensen en je hebt een geweldige tijd in de VS, doe je dat niet en blijf je "Nederlands" denken dan gaat het je niet lukken.[/B]


Well said!!

Johanvriend, ik twijfel een beetje aan het woord "vriend" in je naam.

Heb inmiddels al zo'n 6 en half jaar hier gewoond en als het aan mij ligt ga ik hier nooit meer weg.
De mensen zijn hier nog ouderwets beleefd, oprecht, vriendelijk en behulpzaam.
Als een kennis (kennis ja) je zegt; "call me if there's anything I can do?" Dan meent hij dat ook. Unlike in Nl, waar dat aanbod allen maar geldig lijkt in het weekend als de eigen boodschappen zijn gedaan.

Maar goed, ik ben al te lang weg uit Nl, misschien is het wel veranderd.

Ga hier regelmatig fietsen en ben meer bezorgd dat de automobilisten niet aan de andere kant van de weg de sloot inrijden, want zo ver gaan ze om je heen (ook als je te voet bent)

Oh; Don't try this at home!!!!!
Kan hier ook gewoon mijn radio in de auto laten of de deur van het slot laten als ik om boodschappen ofzo ga.

Ach ja, ik kan wel effe door blijven gaan maar; je snapt 'm.

Johanvriend, ik ken je niet, maar tenzij je in een rotte buurt hebt gewoond (wat goed zou kunnen op een piloten salarisje) en met "shady" bedrijven hebt gewerkt kan ik haast niet anders concluderen dat je eigen "attitude" je een vervelende tijd heeft gebracht hier in de states.

I love the states nog steeds en steeds meer!!!!!

Hey Pantryman, woon je in de buurt van TMB?
Kom daar de laatste tijd regelmatig,...pilsje misschien?
 
Longdart.

Ik zit vanaf zaterdag weer 2 weken in FL (DTS) drop me ff een PM wanneer je in FLL zit. Maak misschien wel ff een kleine roadtrip richting metro en jou.. (bier, bier, bbq, bier en vrouwen)

FD
 
Oorspronkelijk gepost door Iz
Plus het is een vliegland bij uitstek!

Iz

Dat is het 100% zeker ja. Vooral voor het militaire vliegen. En ik heb me ook zeker wel veel vermaakt daar alleen ook erg veel geergerd. Had ook zat geld tot beschikken aangezien je als militaire leerlingvlieger daar erg goed betaald krijgt (heb ik erg leuk auto aan overgehouden ook ;) ).

Beetje jammer dat sommige mensen gaan zeuren over attitude van mij. Daar mankeert weinig aan (anders dan dat ik mijn vriendin wel erg miste maar oke). Ik geef gewoon ff mijn mening over het leven daar.

Voordat ik naar Amerika ging had ik een erg hoge dunk van het land enzo. En dat is mij op een aantal fronten erg tegen gevallen daar. Bv de bekrompenheid van de amerikanen als het gaat om bv die comapatiente, de houding van de amerikanen tegenover de rest van de wereld. Bovendien mogen mensen ook weleens de downside horen vind ik.

Je kan er idd heus wel lekker op vakantie enzo, zeg alleen dat het niet mijn land is om te wonen. Dit hoorde ik overigens van zo'n beetje alle NLers die daar zaten.

Maar goed iedereen zijn mening!
 
IZ,

Kan je niet wat drop en koffie voor me menemen deze zomer? in ruil heb ik een gratis slaaplek in Denver en Florida voor je :)

FD
 
Drop en Koffie

Drop en Koffie

Drop en Koffie,

Hey Flying Dutchman misschien dat ik wel wat drop en Koffie voor je mee kan nemen, alleen moet je die dan wel in Naples komen halen:D

Zoveel zal je er wel niet voor over hebben:D Of we moeten al echt serieus een airwork barbeque gaan houden in Florida, dan zou ik het je kunnen brengen als we (mensen die dan in Naples zitten) naar de Barbeque gaan.

Misschien dat er genoeg mensen zijn, kunnen we een Cessna of een Piper vullen en naar de Barbeque gaan, of de barbeque gewoon in Naples houden, kan natuurlijk ook!

Ik zit van 24 April tot 7 Augustus in Naples:cool: .

Groeten
:radar: André :radar:
 
Ben je twee dagen naar europa toe, kom ik nterug en staan me hier toch een zooitje berichten, wow.
Ik zit hier al vrij lang in de VS en heb gemengde gevoelens. In bepaalde streken zijn mensen inderdaad zeer vriendelijk, andere gebieden niet. Ik zit nu in een hotel nabij JFK, new York en erger me kapot aan de New Yorkers: loud, obnoxious and extremely unfriendly: me, me, me, and everyone needs to know about me!
Voor dezelfde reden zou ik ook niet in Z. Florida willen wonen: 50% cubanen, 49.9999% new Yorkers en een paar nederlanders (die het leuk maken). Ik ben iemand die zo af en toe mensen en beton wil ontwijken en behalve het strand bestaat die mogelijkheid in Z FL niet. No use for a mountain bike here. Op de meeste plaatsen is het rijden op een fiets inderdaad een soort zelfmoord poging. Longdarts mooie vrouwen bevinden zich op een heel klein stukje strand, ga je een halve mijl noordelijker (waar je gratis naast het strand kunt parkeren en waar ik om die reden dus heen ging) liggen bijna alleen 300 pond snowbirds. Ook geen gezicht. Ik heb een vriendin dus dat doet me alleen maar meer aan haar sexy curves denken.
FD, dat van die college towns is natuurlijk mooi, als je dezelfde leeftijd hebt. Dat wordt iets anders als je een leeftijd bereikt hebt waarop het je kinderen hadden kunnen zijn.
Wat geld verdienen: veel mensen werken 6 dagen per week velen meer dan 1 baan. Als je in de service industrie werkt dan zijn de lonen behoorlijk laag. De amerikaan is ook veel materialistischer ingesteld en om alles te kunnen betalen hebben ze ook extra geld nodig, wat dus betekent dat er extra gewerkt moet worden. Mijn buurman heeft bijv 4 auto's, voor hemzelf: een grote dodge ram pickup van 2 jaar oud, een hele mooie pontiac grand am van een paar jaar oud die hij vertroetelt, een 15 jaar oude nissan pick up en een 10 jaar oude Ford mustang. Hij werkt zich dus een ongeluk voor dat wagenpark en de child support.
FD: ik ga vrijdag nog een keer naar Keulen en kom zaterdag, zondag of maandag weer teug naar MIA. hopelijk kan ik eindelijk een keer naar het strand, ben daar dit jaar nog niet geweest.
 
@ Andre,

Als je TZT aan je cross countries gaat werken moet je DTS maar een keers als bestemming nemen (west Florida). Ik zit daar zo'n 2 weken per maand per overmorgen.

@ Metro,

Ik heb de komende paar jaar nog genoeg te zoeken in college towns :cool:

Give me a call als je back in town bent. Ga misschien volgende week even langs south FL.

Zit trouwens nu in Denver en het is ook lang niet slecht hier op het moment (75F)..

FD
 
Altijd al zin gehad om te werken en te leven in de US, zeker als ik die verhalen hier lees van FL of CA... Dacht alleen dat het als Europeaan zo goed als onmogelijk was daar aan een job als piloot te geraken. Hoe zit dat nou juist ??
 
Touch & go,

ja ik heb de afgelopen weken grondschool gehad op TMB en ga vanaf Haiti vliegen maar zal om de zoveel weken in Miami zijn.
Ik heb je mijn mailadres ge-pm'd.
 
He FD, Ik zit begin juni een zaterdag avond en een zondag in Miami voordat ik doorreis naar Naples.
Wat voor drop en koffie wil je.....
 
Gents,

Bedankt voor de aanbieding. Het was meer een grapje. Naja, ik heb er mee leren leven dat ze geen goeie drop hebben hier!.

Ik hoop zelf in Mei of Juni weer drop in NL te kunnen inslaan.

Belgische vriend,

Het probleem is niet zo zeer een baan vinden, het probleem is een werkvergunning te krijgen.. Als je dat hebt eenmaal hebt maakt het niet uit dat je Europeaan bent, dat zijn alle blanken namelijk in dit land! (naja, hun ouders of grootouders dan..)

succes.
 
pantryman, voor wie ga je in haiti vliegen, en waar vandaan? Als je dat niet op het board wil zetten stuur me een pm. Ik heb zelf 6 weken lang dagelijks naar Cap Haitien gevlogen.
ik heb wel wat advies: het is het armste land op het westelijk halfrond. Er is geen overheid, geen wet, de politie zal weinig doen. Iedereen denkt dat je geld hebt (ik neem aan dat je blank bent) of als je in uniform ergens bent. Ga nooit alleen ergens heen. Zorg dat je alle injecties krijgt voor hepatitus A en B, gele koorts, typhus, meningitis, DTP. De hygienische toestand is zeer slecht.
De enige buitenlandse vliegers die ik ontmoet heb daar vlogen op 2 canadees geregistreerde DHC-8's en die crews zaten voor een maand in een hotel een eindje buiten Port-of-Prince en werden met een busje naar het vliegveld gebracht. Dit was vaak geen prettig ritje. Een vriend van me vliegt daar wekelijks heen voor DHL en een keer heeft hij de uitnodiging aangenomen om naar het DHL kantoor te gaan, nooit meer.
Er is bijna niets te koop daar, neem dus mee wat je nodig hebt, inclusief spul dat je absoluut normaal vindt. De zendeling missie komt daar eens in de zoveel tijd met een DC-3 om hun mensen te bevoorraden. De haitianen die vanuit het buitenland terug komen voor familiebezoek nemen ook van alles mee: van kippevlees tot wc-papier.
Toen ik daar heen vloog was ons motto: als er iets kapot gaat aan de kist maar er is een manier om de kist in de lucht te krijgen, dan gaan we weg.
Ik vloog er tot vlak voordat Aristide wegging en heb genoeg gezien dat ik als het even kan er met een grote boog omheen of overheen vlieg.
Ik hoop dat je weet waar je aan begint.

ps ik ben binnen een paar dagen weer terug in MIA.
 
I heb zo'n 6 jaar in Amerika gewoond en gewerkt. Nu woon ik er nog, maar heb een baan in Nederland.

Wat mij juist heel erg is opgevallen is waarschijnlijk volledig tegen wat alle anderen denken in, maar ja..

Ik vind dat Nederlanders juist erg oppervlakkig zijn, educatief is NL natuurlijk beter, dus NL-ers willen iedereen, of ze erom vragen of niet, hun mening geven. Dat wordt bijna nooit op prijs gesteld. Ik vind overigens ook dat je in Nederland veel meer op je prestaties afgerekend wordt dan in de V.S.

So what dat je daar piloot bent..... big deal. Maar kijk eens rond op Schiphol. Ik heb in NL meer piloten in uniform in de supermarkt gezien dan dat ik vrienden in uniform heb gezien tijdens een werkrotatie.

Het is een prachtland, NET ZOALS Nederland, but it'swhatever YOU make of it. Als je inderdaad niet uit je kamer komt, dan vindt je het nachtleven waarschijnlijk ook niets. Als je zelf een hele hoge pet van jezelf ophebt, dan vindt je de mensen waarschijnlijk oppervakkig. Als je een gezin hebt, zoek je andere dingen dan dat je vrijgezel bent. Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken.

Over het algemeen probeer ik zo objectief mogelijk te zijn, en vind ik de V.S. een heel stuk aantrekkelijker om te zijn dan in Nederland. Maar ik heb veel familie in Nederland wonen, dus is het altijd wel weer gezellig om langs te komen...
 
Hey Flying Dutchman, ik heb er inderdaad gezeten, een jaar lang in Michigan. Gewoon voor de flight taining, dus heb helaas geen spannende verhalen over crocodillen en Haitianen.

Maarre...bestaat Rush Limbaugh nog? Ik was helemaal gek van die man. Wat een nonsens kwam er uit zijn mond, heerlijk! En dr. Laura. (ik weet dat een aantal mensen me nu helemaal voor gek zal verklaren, maar he, ik kan echt niet meer wennen aan de Nederlandse radio:))
 
ik kan echt niet meer wennen aan de Nederlandse radio

daarom hebben ze CD's en MP3 players uitgevonden.
Rush bestaat inderdaad nog, heeft een aanvarinkje met de wet gehad vanwege slaapmiddel verkoop
Dr Laura? Lang niet iets van gehoord
 
49,

Je kunt (ff google gebruiken) onwijs veel live streams vinden van Amerikaanse radio zenders op het Intertnet.. :) kun je je weer een beetje in de VS wanen.

edit: Ik luister meestal gewoon naar 538 of Yorin via de livestream! :) wifi en een kabeltje naar je stereo doen wonderen..

Hawker,

Waar woon/werk je? Just wondering (PM anders even, als je het niet in het publiek wilt zetten) Altijd leuk om weer een Nederlander op de Amerikaanse kaart te kunnen zetten.

Metro,

Terug uit Keulen? trouwens, nadat ik je aan de lijn had eergister was ik aan de praat geraakt met dat TSA vrouwtje.. En heb er phone nr! :grijns: Dat is de eerste van de 3.452.234 TSA medewerkers die er goed uit zag.. Blond tot schouders, 22 y/old, leuk figuurtje en een nice *** (je hebt de picture..)

-- En misschien krijg ik voortaan minder gezeik met de TSA door mn nieuwe conectie ;)

Johanvriend,

Het is inderdaad denk ik maar net wat je er zelf van maakt.. Ik weet precies wat je bedoeld hoor, maar als ik me verveelde ging ik gewoon soms zelf een club in (ten tijde dat ik nog amper mensen kende) liep naar een paar vrouwtjes toe en tsjake je hebt een onderwerp (aangezien je er vergif op kan innemen dat ze je vragen waar je vandaan komt door je accent..)

Maar ik vind je opmerking "amerikanen zijn lelijk" zo ehhhh tsja.. vaag!? c'mon, hoeveel amerikanen denk je dat er wonen hier?

Trouwens. (uiteraard ben ik de naam nu even kwijt) maar in de capital van Alabama zijn ook behoorlijk wat goeie vrouwtjes te vinden (en denk dat wij beide in de zelefde leeftijd cat. vallen)

Beetje jammer dat ik nu de naam kwijt ben van die stad, maar er liepen aardig wat hotties rond in die 2 tentjes waar ik was..

Afgelopen spring break in fla trouwens ook aardig wat leuke vrouwtjes uit Alabama tegen gekomen.. Alleen moet ik zeggen dat ik het accentje wat ze hebben niks, niks vind!!!:) (zelefde heb ik met mensen uit Tennesee.. Echt, krijg kriebels elke keer over mn rug als ik met Memphis center aan het praten ben). Over het algemeen vind ik dat Amerikaans-Engels juist wel leuk (al helemaal als het uit de mond komt van een goed uitziende chick). Zo, hebben we indd allemaal onze eigen voorkeuren, en dingen die we minder vinden.

probleem is niet hoe je aan de vrouw komt, probleem is hoe je er vanaf komt! :grijns:

Waarvoor zat je in Alabama? nogmaals, erg jammer dat je het zo klote vond!! je had erg waardevolle mensen kunnen leren kennen (bijvoorbeeld om je in de toekomst te sponsoren voor een workpermit in de states....)

re Colorado: de ski-gebieden zijn inderdaad ok, en Denver is een ok stad.. De rest van Colorado heb ik ook totaal niks mee moet ik je zeggen :)

All the best.

Garoeten vanuit FLA -- 79F buiten, tijd voor een koude Ultra! (michelob bier.. best goed te doen)

FD
 
Last edited:
Back
Top