Leven en werken in Amerika

FlyEye

New member
@kunsthorizon

In CONUS zijn ze nooit anders gewend geweest. Wie niet werkt of spaart, die niet eet. En anders is er nog de bijstand.

Voor een land met 260 miljoen inwoners, en met 46 staten die rijker zijn dan Nederland ( ik geloof dat we na Alabama komen of zo ) een heel normaal concept. Zodra Polen niet alleen metselaars in NL aan het werk zet , maar ook piloten, zal het ook aan de echte horizon verschijnen :p: ( zoals J.R. ook al verwacht )

S.
 
Oorspronkelijk gepost door SR20FlyEye
@kunsthorizon

Voor een land met 260 miljoen inwoners, en met 46 staten die rijker zijn dan Nederland ( ik geloof dat we na Alabama komen of zo ) een heel normaal concept. Zodra Polen niet alleen metselaars in NL aan het werk zet , maar ook piloten, zal het ook aan de echte horizon verschijnen :p: ( zoals J.R. ook al verwacht )

S.

Nou sorry hoor dat geloof ik niet. Ik heb net een jaar in Alabama gezeten maar dat is bijna een 3de wereld land zo achtersteld. Zelfde geldt trouwens voor de grootste delen van Florida. Texas is al iets beter maar niet veel. En als ze zoveel geld hebben ben ik heel benieuwd waar ze dat aan besteden. De wegen zijn er kut, de huizen zijn gewoon krotten (voor het overgrote deel) en van gezelligheid hebben ze nog nooit gehoord.
 
@ JohanVriend

dat geloof ik niet

Check your facts

Quote
[Ter herinnering: het BNP per hoofd van de bevolking van de VS ligt 30% hoger dan dat van België, rekening houdend met de koopkracht. Aan het begin van de jaren '90 lag het niveau nog ongeveer gelijk. Als we geen rekening houden met het verschil in koopkracht, dan staat België inzake BNP per inwoner op hetzelfde niveau als Alabama en Duitsland op het niveau van Arkansas. Het lagere Europese BNP ligt niet aan een lagere productiviteit, maar aan een lager aantal werkuren, langere vakanties, en een lagere participatiegraad van de bevolking (onder meer door de lage pensioenleeftijd). Dit mag dan wel lijken op een Europees luilekkerleventje, het hypothekeert wel onze toekomstige welvaart. ]


http://lvb.net/item/583

S. :rolleyes:
 
Oorspronkelijk gepost door SR20FlyEye
@ JohanVriend

dat geloof ik niet

Check your facts

Quote
[Ter herinnering: het BNP per hoofd van de bevolking van de VS ligt 30% hoger dan dat van België, rekening houdend met de koopkracht. Aan het begin van de jaren '90 lag het niveau nog ongeveer gelijk. Als we geen rekening houden met het verschil in koopkracht, dan staat België inzake BNP per inwoner op hetzelfde niveau als Alabama en Duitsland op het niveau van Arkansas. Het lagere Europese BNP ligt niet aan een lagere productiviteit, maar aan een lager aantal werkuren, langere vakanties, en een lagere participatiegraad van de bevolking (onder meer door de lage pensioenleeftijd). Dit mag dan wel lijken op een Europees luilekkerleventje, het hypothekeert wel onze toekomstige welvaart. ]


http://lvb.net/item/583

S. :rolleyes:

Tja als je het zo bekijkt misschien. Maar de kwaliteit van leven is in Alabama toch echt wel stukken lager dan in meeste plaatsen in Europa. Kijk maar eens naar die mooie trailerparken daar en het feit dat er veel mensen daar onder de armoedegrens zitten. Bovendien draait het leven daar alleen om werken (en veel eten natuurlijk) moet je toch ook niet willen.
 
@ JohanVriend

Bovendien draait het leven daar alleen om werken

Tuurlijk. Bijstand steld daar weinig voor. Geen zin m te leren ? Pech gehad.

Echter; wij hebben wel meer 'vrije tijd' maar stukken minder 'vrijgestelde tijd'

Wij werken minder uren, en moeten door de hoge belastingdruk meer
- Zelf schoonmaken - kinderopvang doen, schilderen / klussen in huis. Ofwel; in de VS zijn er meer uren over om nix te doen.

Overigens, in arme landen zoals Nederland neemt het aantal dikkertjes ook aardig toe. Lopen maar 10 jaar achter wat dat betreft op de VS. In (on-)gezond leven en inkomen zit ook een stratificatie; hoe slechter opleiding/inkomen des te vaker wordt er gerookt, (te veel) gedronken en ongezond gegeten.

Wordt overigens niet beter door inkomens verbetering (ofwel inkomens steun / bijstand)

S.
 
@ SR20FlyEye

Ik weet niet of jij ook meerdere jaren in de VS gewoond en gewerkt hebt maar mijn ervaringen waren toch anders. De rijke standaard mag er misschien zijn maar zit dan in elke staat bij ca 3. personen die boven de miljard $ zitten. Mensen die op modaal of net boven modaal zitten werken zich helemaal krom, hebben nauwelijks gezinsleven en zitten altijd in angst voor ontslag. Ontslag betekent dat je niet het geld hebt om je lopende kosten te draaien in de periode dat je een baan zoekt, je ziektekosten onbetaalbaar zijn en dat iedereen je met de nek aankijkt. Je wordt tenslotte afgerekend op wat je verdient, niet wie je bent.

Zo zien de 'facts' er in real life uit.
 
De 'facts' gezien door een bril met Nederlandse glazen?

Ik wil niets af doen aan je ervaring van de VS, Barberpole.
De toestanden in de VS zijn denk ik inderdaad extremer dan in Nederland. Maar ik heb ook gemerkt dat Nederlanders de boel vaak 1 op 1 vergelijken...en dan is al gauw elk huis een krotje. Terwijl dat dus niet zo hoeft te zijn.
 
mwah je mag mij vertellen dat de gemiddelde amerikaan ook maar half het sociale leven heeft van een europeaan...de goeie mensen staan op, gaan naar het werk, eten, kijken tv en gaan naar bed. en dat 6 dagen in de week...Nu is het zo dat ze het gewend zijn en het niet erg vinden (cultuurverschil heet dat) dus eigenlijk is het gewoon appels en peren vergelijken. zij vinden het op die manier goed, wij op de onze.
maar doe mij toch maar de nederlandse manier van leven, de amerikaanse heb ik 2 jaar 'mogen' uitproberen, en dat is mij niet bevallen ;)

maarre, hoe is deze thread in godsnaam op dit onderwerp uitgekomen?? het ging er volgens mij over dat buitenstaanders zo'n rooskleurig beeld hadden van 'ons' beroep, en niet over of amerika of nederland nou beter is :) (overigens vind ik het knap van mezelf dat ik zo objectief ben gebleven, normaalgesproken grijp ik elke kans met 10 handen aan om amerika compleet de grond in te boren :grijns: )

toch nog maar eventjes on-topic: ik vertel altijd maar aan iedereen die over het 'goedverdienen' begint, dat als ik geld nou echt zo belangrijk vond, ik beter (soap) acteur of profvoetballer was geworden...in ieder geval iets anders dan piloot, want er zijn genoeg banen die meer verdienen en waar je minder voor over hoeft te hebben..maar IK vind het het mooiste wat er is!
 
Pas op.
Voor je het weet beginnen de prof-voetballers en soap acteurs een topic op Airwork... De keus om te gaan voetballen...
 
Ik vind dat gezeur over de VS altijd zo vervelend...De verschillen tussen arm en rijk zijn hier misschien wat groter, maar we betalen dan ook geen 60 % belasting. Ik woon hier nu al 7 jaar in FL,.. denk niet dat ik in NL op 20 meter van het strand zou wonen, en op dit strand ook nog eens honderden mooie meiden liggen in bikini.., het lekker 27 graden is vandaag. Denk ook niet dat ik in NL op m'n 27ste een DC-10 de hele wereld over mag sturen.. En gratis (meestal eerste klas) overal heen mag vliegen op m'n vrije dagen...Mij hoor je niet klagen...en als je dat wel doet..blijf dan lekker in NL!
 
Naja iedereen zijn ding alleen ga niet voor de gezelligheid naar Amerika. Alles is in een megamall of een super ongezellig restaurant. Denk niet ff lekker een terrasje te pakken of gezellig naar het centrum te gaan want dat is er niet (uitgezonderd Miami ofzo). Bovendien als het lekker weer is en je denkt laat ik eens de fiets pak (wat ik af en toe best lekker vind) hoef je dat niet te proberen want ze rijden je harstikke dood bovendien word je van de afstanden ook niet vrolijk. En over die vele mooie meisje op het strand dan zit jij op 1 van de weinige plekken. Ik ben nu op best veel plekken in Amerika geweest maar de gemiddelde persoon hier is echt gewoon lelijk. Vaak veels te zwaar en een kledingsmaak van niks. Verder zijn de meeste mensen hier mega oppervlakkig. Met de buren contact hebben ho maar. De kinderen daar kunnen ook weinig meer als achter hun tv of computerspelletje zitten (want ja buiten spelen is echt veels te gevaarlijk).

Nou ja iedereen zijn ding maar ik was het er na 1,5 jaar goed zat.
 
Johan, aan Lake Michigan ligt er een stadje en het stadje heet Holland, MI. Je kunt er drop en stroopwafels kopen, op klompen lopen en ze hebben ook nog eens een echte molen.
;)
 
Oorspronkelijk gepost door JohanVriend
Naja iedereen zijn ding alleen ga niet voor de gezelligheid naar Amerika. Alles is in een megamall of een super ongezellig restaurant. Denk niet ff lekker een terrasje te pakken of gezellig naar het centrum te gaan want dat is er niet (uitgezonderd Miami ofzo). Bovendien als het lekker weer is en je denkt laat ik eens de fiets pak (wat ik af en toe best lekker vind) hoef je dat niet te proberen want ze rijden je harstikke dood bovendien word je van de afstanden ook niet vrolijk. En over die vele mooie meisje op het strand dan zit jij op 1 van de weinige plekken. Ik ben nu op best veel plekken in Amerika geweest maar de gemiddelde persoon hier is echt gewoon lelijk. Vaak veels te zwaar en een kledingsmaak van niks. Verder zijn de meeste mensen hier mega oppervlakkig. Met de buren contact hebben ho maar. De kinderen daar kunnen ook weinig meer als achter hun tv of computerspelletje zitten (want ja buiten spelen is echt veels te gevaarlijk).


Nou ja iedereen zijn ding maar ik was het er na 1,5 jaar goed zat.

Was me niet van plan om me met deze onzin te bemoeien maar dude!! WTF hebben ze jou verkeerd aangedaan???

Laat ik eerst met de belangrijke dingen beginnen..

Oorspronkelijk gepost door JohanVriend
En over die vele mooie meisje op het strand dan zit jij op 1 van de weinige plekken. Ik ben nu op best veel plekken in Amerika geweest maar de gemiddelde persoon hier is echt gewoon lelijk

Lekkere opervlakkige opmerking dude!! ik weet niet waar jij dan hebt uitgespookt al die keren!! maar ik kan je uit ervaring verzekeren dat er eeen HOOP leuke chicks hier rondlopen in alle clubs in een beetje stad.. Loop een beetje college town in, en je kan je lol niet op. Plus dat je gelijk 1-0 voorstaat op Amerikaanse jongens omdat je een accent hebt (en die diggen ze big time hier!) ... spijt me, zal wel aan jou liggen dus..

Oorspronkelijk gepost door JohanVriend
alleen ga niet voor de gezelligheid naar Amerika. Alles is in een megamall of een super ongezellig restaurant

Dude, nogmaals, heb je de hele tijd in een hotel kamer opgesloten gezeten? loop een leuke club of sportsbar in en je kunt je lol niet op.. Tenzij je in een dorp in North Dakota zat misschien.. En ga jij voor de gezelligheid in NL naar een winkelcentrum??? ik meestal alleen omdat ik achter me ex (toen nog niet) moest aanslenteren..

Oorspronkelijk gepost door JohanVriend
Bovendien als het lekker weer is en je denkt laat ik eens de fiets pak (wat ik af en toe best lekker vind) hoef je dat niet te proberen want ze rijden je harstikke dood bovendien word je van de afstanden ook niet vrolijk

Een klein beetje heb je gelijk want ze zijn niet op fietsers ingesteld hier.. Echter, als voetganger en/of als fietser ben je HEILIG in dit land. In nederland gaat een voetganger er vanuit dat ie geen voorang krijgt op auto's, in de VS gaan auto's er vanuit dat voetgangers/fietsers heilig ziijn en voorrang hebben!

Oorspronkelijk gepost door JohanVriend
Verder zijn de meeste mensen hier mega oppervlakkig. Met de buren contact hebben ho maar. De kinderen daar kunnen ook weinig meer als achter hun tv of computerspelletje zitten (want ja buiten spelen is echt veels te gevaarlijk).
Nou ja iedereen zijn ding maar ik was het er na 1,5 jaar goed zat

Ok, ik snap waar je vandaan komt met die eerste opmerking. Dat dacht/voelde ik in het begin ook. Maar feit is gewoon dat ze een STUK vriendelijker zijn over het algemeen als in NL. VEEEEL klantgerichter en socialer. Na een tijdje (als je tenminste niet met je kop onder een kussen ligt 1.5 jaar in een hotel -- of zat je hier als student ofzo en kwam je het huis van je gastgezin niet uit?) begin je er doorheen te prikken. En over het algemeen zijn amerikanen zeeeeer aanspreekbaar. En vinden ze jou als Europeaan heel boeiend. Nogmaals, spijt me dat je slechte ervaringen hebt met vrouwen in de VS.. Ik kan mn lol niet op :grijns:

De kinderen in de VS zijn het zelefde soort kind als kinderen in NL.. Niks meer en niks minder. Mijn 17-jarige zusje zit ook alleen met er mp3 te spelen en achter MSN te chatten zodra ze thuis is van school.. En de VS is te gevaarlijk... ehhh downtown New York misschien ja.. Maar heel de VS ???

In het begin (ik kwam hier in mn uppie op mn 19e en kende NIEMAND) had ik het behoorlijk zwaar, en wist ik niet hoesnel ik terug wilde. Zeker als je in NL een grote vriendengroep gewend bent, bij wie je op dinsdag morgen 10:30 naar binnenliep om jezelf te helpen aan bier uit hun koelkast valt dat zwaar.

Echter, na een jaar of 2 bevalt het me prima. Ik deel een appartemnt met 3 andere piloten. (allemaal yanks) en dat zijn 3 prima gasten. We zijn net een stel 16-jarige als we niet hoeven te werken en allemaal thuis zijn. Maargoed, de meeste piloten zijn voor 95% ook het zelefde soort mens.

Ik ga per deze week half/half in Florida wonen, en moet eerlijk zeggen dat ik het daar een paradijsje op aarde vind.

Nogmaals in het begin (maar dat lag dus ook aan mijn personelijke situatie) wist ik niet hoe snel ik terug moest.. Als ik nu echter een (goeie) baan buiten de VS kreeg aangeboden, ben ik er nog niet uit of ik ga commuten vanuit de VS of vanuit NL..

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kies mn eigen land altijd boven de VS, maar het beeld wat je schetst...

Longdart: Zet het bier maar koud, vanaf volgende week vlieg ik weer een week vanuit FL.

FD:cool:

PS 1: Vat dit niet verkeerd op, ik bedoel dit totaat niet lullig, maar als je piloot wilt worden, hoop ik wel dat je iets meer de 'wereldburger' in je kunt losmaken.. Anno 2005 zul je het nodig hebben.


PS 2: ik lees nu pas dat je een jaar in Alabama hebt gezeten.. Dat verklaard een hoop!! Maar geef aub geen mening over heel Nederland als je een jaar in oost veendam hebt gezeten!!! got my drift?
 
Last edited:
@Longdart

Mag ik even zeggen dat ik best wel jalours ben !

(Of zoals mijn oudste zoon zegt, niet mijloers, maar jouloers)

OK, ik hoef niet in geleend spul te vliegen, maar verder.....


S.
 
Hey E,

Thanks buddy. Verveel me rot op het moment in de high desert in Calif. Zit op pax te wachten die (standaard) besloten hebben om 2 uur later te komen opdagen. Vandaar tijd zat om op de tikdoos te spelen.

Verhuis vrijdag naar FL en heb daar enorm veel zin in.. Beats Colorado!! Mocht je nog opzoek zijn naar een vakantie adres ben je welkom. Maar weet niet of ik genoeg entertainment heb voor 2 kleintjes hier! ;)

49015,

Jij hebt volgens mij ook een tijdje in de VS gezeten.. ?
Waar blijven je verhalen? ;) grabbel even in de oude doos voor ons..

SR20,

Heb je een aandeel in die kist? leuk (maar plastick) speelgoed man! ben een paar uur safety pilot in een 20 en 22 geweest.. Man, dat ding heeft meer speelgoed als de oude king air modellen die wij af en toe vlogen!!!

Waar hebben we het uberhaubt over, als je eigenaar bent van een vliegtuig dan heb je het pas goed gedaan!

take care
FD
 
Ik heb zeker in dat jaar niet stil gezeten. Ik ben toch in behoorlijk veel delen van Amerika geweest. En behoorlijk wat bezocht. En idd lower alabama (ook nog eens lower ja) is idd niet zoals de rest van de VS. Maar dan nog ik vind de mensen hier erg oppervlakkig.

Ik heb ook een tijdje in colorado gezeten. Dat was wel beter maar gezelligheid is nog steeds niet zoals in NL. Ik kan het tot nu in alle landen in Europa goed naar mijn zin hebben. Maar sorry de amerikaanse manier van leven vind ik echt niks.

En het is gewoon een feit dat 2/3de van de Amerikaanse bevolking zwaar overgewicht heeft. En tot nu toe iedereen die ik er over gesproken heb hun eerste opmerking was wat zijn die amerikanen lelijk.

Ik kan me best voorstellen dat mensen het in Amerika naar hun zin kunnen hebben maar sorry niet mijn plekje. Maar waar het eigenlijk over ging was dat ik niet geloof dat Amerikanen meer geld per persoon te besteden hebben. Nou zit ik wel continu op plaatsen waar grote legerbasissen zitten en geloof me amerikaanse soldaat verdient 3 keer niks. Terwijl ze dus wel gerust een jaar onafgebroken naar Irak worden gestuurd (maar goed da's een army issue). Is ook wel een reden waarom ze hier een groot gang probleem hebben, omdat veel soldaten wat bij moeten verdienen.

Maar oke ieder zijn ding alleen ik vind Amerika helemaal niks (New york en de skipistes van Vail en beavercreek uitgezonder dan).
 
He SR20... jalours hoef je niet te zijn hoor, er ziten ook best wel wat mindere kanten aan om hier te wonen. Ik mis NL en de wat meer "vertrouwde" gezelligheid ook best wel eens, maar het relaxte hier is dat je gewoon gratis kunt jumpseaten op iedere Amerikaanse carrier.. Ik ga dus ook minimaal wel 5 keer per jaar even terug en het rare is dat ik het altijd super vind om weer terug te zijn, maar dat na 10 dagen of zo dat gevoel omslaat en ik het weer zo bekrompen vindt (dezelfde mensen in dezelfde kroegen de weer hetzelfde hebben meegemaakt) dat ik altijd weer blij ben om weer terug naar FLL te gaan.
Nu zit ik inderdaad ook wel in een ideale situatie omdat ik het ook verschrikkelijk vindt om alleen in de VS te vliegen en iedere nacht in een Howard Johnson te slapen en Dunkin Donuts for breakfast.... Ik heb 5 jaar in de Caribean gevlogen en dus gewoon gecomuted van en naar Ft Lauderdale. Nu met mijn nieuwe baan op de DC-10, vliegen we niet eens in de VS..Meestal naar Zuid-Amerika en soms Europa/Asia/Africa... Talk about being single...... 2 derde van de bevolking overweight?? Niet waar ik woon, kom eens langs op zondag middag! Silicone overweight maybe.... Ik ben het met je eens dat hier alles minder goed geregeld is..of misschien beter: het minder in je schoot geworpen wordt. In NL hebben we met z'n allen een soort mentaliteit gekregen dat alles maar door de overheid geregeld moet worden.. Hier is de overheid minder involved...wat ook weer een hoop (business) opportunities opleverd, maar ja ..als je een goede school wilt voor je kinderen is dit vaak een private school, als je niet wil werken.....dan rij je niet in een mercedes naar je huis in de bijlmer.. En geloof me maar dat het in NL ook steeds meer deze kant op gaat! Te veel mensen die niet willen werken en misbruik maken van het systeem waar onze ouders en grootouders zo hard voor hebben moeten werken.
Ik weet trouwens toch wel zeker dat we hier meer te besteden hebben dan in NL..Ik heb genoeg vrienden uit Europa die hier werken en het vertikken om voor een hongerloontje hetzelfde te doen in Duitsland of Zweden. Zeker voor de wat meer modale beroepen.. Een waitres verdient hier toch zeker wel $3000,- per maand( ja 7000 gulden netto) bartenders 4000-5000, ect..
Wanneer doen we die BBQ nou???
 
USA rules!

USA rules!

Moet eerlijk zeggen dat ik verliefd geworden ben op CA. Heb daar een tijdje mogen verblijven van de "Baas" maar man o man wat een heerlijk land. Had op Soesterberg al een beetje mogen ruiken aan alles wat USA heet maar in het echt is alles NOG veel beter. Ik weet het als tijdelijke gast in de USA lijkt alles meer als wat het voorstelt, maar het is beter dan tijdelijke gast in NL. Neem bijvoorbeeld de slager in NL; als je om half 6 nog een onsje ham wilt hebben is de snijmachine al schoon en kan je het shaken...morgen om 0900 ben je de eerste. Om 5 voor 6 wordt je alle winkels uitgekeken, zo niet geduwd want om 6 uur staat de winkel bediende al buiten de sleutel om te draaien. Klant is koning?? Hier niet hoor, hier is dat de winkelbediende.
Ik kan nog wel een een paar uur door gaan, jammer dat de union moeilijk doet en de markt voor Engineers afschermt anders was ik allang weggeweest!

Ben jaloers op alle mannen en vrouwen die wel de kans hebben gehad of gekregen om in dat mooie land te mogen wonen en werken. Had graag mijn boerenkool en de gezellige kopjes koffie van afgelopen jaren willen verruilen voor IN'N'OUT burgers & MGD's....

Cheers
:biertje: :biertje: :biertje:
 
Het Huis van Afgevaardigden van Florida heeft gisteren met overweldigende meerderheid de zogenoemde 'wildwestwet' aangenomen. Inwoners van de Amerikaanse staat mogen voortaan iedereen die hen op straat bedreigt doodschieten. Proberen te vluchten is geen vereiste meer.

Tot dusver gold het recht te doden uit zelfverdediging alleen in de eigen woning. Dit gebied is nu uitgebreid tot de openbare ruimte. Het parlement was namelijk van mening dat het onzin is als mensen op straat moeten vluchten als zij bedreigd worden. De aanvaller mag nu doodgeschoten worden, zelfs als hij zelf geen vuurwapen draagt.

Volgens critici kan de nieuwe wet alleen maar leiden tot wildwesttaferelen. De democratische minderheid in de staat is van mening dat wapenbezitters nu feitelijk 'een vergunning om te doden' hebben gekregen.

...
 
Back
Top