Laptop

welkom aan boord ! :D weer een zieltje gewonnen! dat zijn er 2 in 3 pagina's !
 
als het toch over laptops gaat.. weet iemand of denkt iemand of Flightsim x goed op een Compaq presario V6066EA draait... of moet ik meer investeren voor een betere laptop??

grtz
 
Geen flauw idee wat er in de Compaq V6066 zit maar een upgrade van wat onderdelen kan goedkoper uitvallen. (Kan!) Werkgeheugen, grafische kaart. Zijn er nog geen specs uit voor FS X ?
 
EHAM-ATC: Download de FSX demo van de microsoft site en je zult het zelf zien. Grafische kaart upgraden in een laptop is in 99% van de gevallen onmogelijk, die zit bijna altijd geïntegreerd op het moederbord.
 
moet nog een laptop halen,, volgens de spec moet hij 't kunnen draaien. maar ik wil wel mooi beeld en geen gestotter. 1000,- voor een laptop en dan niet goed fsx draaien zou jammer zijn;)

grtz
 
Iz said:
EHAM-ATC: Download de FSX demo van de microsoft site en je zult het zelf zien. Grafische kaart upgraden in een laptop is in 99% van de gevallen onmogelijk, die zit bijna altijd geïntegreerd op het moederbord.

Tsja, ben net de wereld van flaptops binnengekomen. Ben net voorbij het hoofdstuk "Hoe open ik mijn laptop". Ben niet zo'n tweaker...

Ik weet van PC's net genoeg om enorme schade aan te richten.
 
Aangezien ik niet zo lang geleden zelf een nieuwe laptop heb gekocht heb ik deze thread met veel interesse gevolgd.
Ik ben echter nog op zoek naar een degelijke laptop-tas die mijn goedkope in-afwachting-van tas moet vervangen. Mijn voorkeur gaat uit naar een trendy, lederen briefcase-achtig model (maatje 15.4") waarin je nog wat andere dingen kwijt kan, maar ik sta open voor suggesties...

Kan iemand hier een tas aanraden?
 
Rugzakje

Rugzakje

Flightcases hebben meestal geen schouderriem, de mijne zeker niet dus om nog minstens één hand vrij te houden gaat de mijne verstopt in een T Tech rugzak. Ziet er niet zakelijk uit maar daar zit ook wel weer een voordeel in, tas wordt door de gemiddelde crimineel niet als laptoptas beschouwd. Past mijn 15,4 perfect in, fits like a glove.
 
Hulp gevraagd.

Ik gebruik een Acer laptop om via limewire muziek te downloaden, gratis. (je blijft Hollander).
Zojuist aan gezet, maar wat verschijnt er op het scherm? Dit.

"Windows could not start because the following file is missing:
Windows root\system32\hal.dll.
Please `re-install a copy of above file."

Geen idee hoe ik dit aan moet pakken. :mad: Iemand met suggesties??

Thanks
Art
 
De shared folder leegmaken, limewire deïnstalleren en herinstalleren. Dat zou mijn advies zijn.

"C:\Documents and Settings\Arthorizon\Shared"

En kijk dan gelijk even of de shared folder de enige folder is waarin de rest van de wereld mag neuzen. Zoek op LW maar eens op documenten naar password of paswoord of sollicitatie. De leukste dingen kom je tegen. Zelfs codes naar frequent flyer programma's. Kan je leuk een buss ticket naar Nieuw Zeeland boeken.

En als LW al je folders opengeeft kan de rest van de wereld al jouw documentjes downloaden als ze het juiste trefwoord intypen.

Mocht er nog commentaar zijn over illegaal downloaden: hij die geen zonde heeft, gooie de eerste steen. ;) Nuff said.
 
Bedankt capt K & metrodriver!


Zo'n laptop glove lijkt me ook wel een mooie oplossing in die zin dat je steeds de mogelijkheid hebt om je laptop ergens bij te steken, of het nu in een flightcase, een rugzak of een briefcase is.
Wat voor model heb jij, metrodriver?
 
@ capt.Kebab

Hoop dat je je F50 checklist beter leest dan mijn bericht hier boven.

Daar schrijf ik namelijk dat windows niet opstart. Kan dus ook niets wijzigen, nes pas? Overigens is Limewire niet illegaal en kan je sharing blocken.

Anyway, heeft iemand nog een goed idee?

Cheers
Art
 
Ah, RTFQ. :passed:

Je opmerking over LW bracht mij in verwarring.

Efkes PC's voor dummies erbij, veilige modus al geprobeerd?

Tijdens de hele start-up sequence (ook na light-up) de Ctrl toets ingedrukt houden. Werkt dit niet dan F8 ingedrukt houden. Je hebt dan niet toegang tot alle onderdelen van Win of bepaalde hardware maar aan de software kan je genoeg klooien. Maar dat is je eigen risico, als deze tip zou helpen.
 
flikker er een boot cd van linux in en fix je software probleem. (zoek / download die dll)
Daarna gewoon weer opstarten en je windows moet weer kunnen lopen. Zo niet, gewoon win opnieuw installeren, is de besten en misschien ook wel de snelste oplossing als je zelf niet zo veel met de pc kan....
 
Zo hebben we aardig wat progressie gemaakt over de afgelopen 22 jaar sinds de Apple Lisa op de markt was...

lisa1-big.jpg


Dit gaat mn volgende project worden. Nog even door sparen helaas...

im_step1_hero_060829.jpg


Met draadloos toetsenbord blijft dat ding er erg strak uitzien.

FD
 
arthorizon said:
Hulp gevraagd.

Ik gebruik een Acer laptop om via limewire muziek te downloaden, gratis. (je blijft Hollander).
Zojuist aan gezet, maar wat verschijnt er op het scherm? Dit.

"Windows could not start because the following file is missing:
Windows root\system32\hal.dll.
Please `re-install a copy of above file."

Geen idee hoe ik dit aan moet pakken. :mad: Iemand met suggesties??

Thanks
Art

Je bent enorm fucked nu Art... Het enige wat nu nog kan proberen ZONDER direct alles van je systeem te gooien is deze handleiding:
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm#RI

Lees alles eerst goed door!! Het draait om de "repair" van windows. Zorg dat alles duidelijk is VOORDAT je wat doet. Zijn er onduidelijkheden, stuur me dan een PM. Als je in deze procedure de verkeerde optie kiest ben je namelijk wel alles kwijt van je harddisk...

Werkt die handleiding niet, dan ben ik toch bang dat je je Windows opnieuw moet installeren. In het geval er belangrijke gegevens op de harddisk staan zou ik als ik jou was die harddisk uit de laptop halen en in een gewone PC hangen en dan de data kopieeren. Maar je moet die mogelijkheden hebben en dat heeft ook niet iedereen...

Sterkte!
 
je moet je data altijd op een apparte partitie zetten! kan je zonder problemen formatteren...

Windows repair lukt ook maar 1 op de 10 keer :D kut windows
 
Back
Top