Laptop

6

676$

Guest
Na 2 jaren, heel wat uurtjes, heel wat hotels, heel wat (normale) films en saaie nachten/stby diensten heeft de laptop van FD het zogoed als begeven... Zit te denken (het is een HP) om 'm te laten reparen voor zo'n 4/500 dollar, of om een nieuwe te kopen.

Nog tips vwb het kopen van een nieuwe laptop ? zit te overwegen de sprong in het diepe te nemen en over te stappen naar Apple... Heb echter geen zin om een nieuw systeem onder de knie te moeten krijgen, maar hoor vaak van mac users dat dit maar een dag of 3 duurt...

anyone?
 
repareren voor 4/500 dollar??? voor een 2 jaar oude computer, lijkt me niet echt efficiënt. leg er nog eens 100 dollar bij en je hebt een laptop die eigenlijk zo goed als up to date is!

wat betreft apple heb ik geen flauw idee, sorry
 
Eric -

The 'usual' if you will..

Films kijken (DVD's en/of livestreams), terwijl ik aan het browsen ben en mn Ipod aan het updaten ben. Heb vaak 2 a 3 browsers open staan.

FD
 
FD,

500/600 dollar is inderdaad een desinvestering... voor dat bedrag + 100 dollar heb je een goede nieuwe laptop bij CompUSA of BestBuy ied.

Apple is een smaak, het moet je bevallen, het zijn verder goede laptops, maar ben zelf toch meer een windows type. It's like Boeing vs Airbus I guess...

Op dit moment is er op de CompUsa site een aanbieding voor 700 dollar.. voor een HP Pavilion Notebook (dv8305us)... dit is een goede.
Ga je voor licht, dan zou ik ze even uit proberen in de store..
 
of kijk even op ebay, koop dezelfde laptop met ander defect (beeldscherm bijv) en kanibaliseer deze. :)
4/500 $ is waaay to expensive
 
Flying Dutchman said:
Na 2 jaren, heel wat uurtjes, heel wat hotels, heel wat (normale) films en saaie nachten/stby diensten heeft de laptop van FD het zogoed als begeven... Zit te denken (het is een HP) om 'm te laten reparen voor zo'n 4/500 dollar, of om een nieuwe te kopen.

Nog tips vwb het kopen van een nieuwe laptop ? zit te overwegen de sprong in het diepe te nemen en over te stappen naar Apple... Heb echter geen zin om een nieuw systeem onder de knie te moeten krijgen, maar hoor vaak van mac users dat dit maar een dag of 3 duurt...

anyone?

Op de nieuwe Macs kan je ook windows zetten.
voor 1100euro heb je een mooi apparaat.

Aangezien je vaak onderweg bent is een licht device wel gepast.
Let daarom bij het aanschaffen op het gewicht.

Toshiba heeft lichte modellen maar die kosten de 14 - 1500euro.

Mijn advies is:

1. Wat is mijn budget?
2. Wat wil ik ermee doen?
3. Welk OS wil ik hebben (Mac of Windows)
4. Informeren bij diverse winkels
 
Als het echt normale films zouden zijn FD dan zou je vast niet willen benadrukken dat het ook daadwerkelijk normale films zouden zijn ;)
 
Als je in Nederland zit:

Aanbieding bij de aldi, 699 euro met wireless en geschikt voor alles behalve zware video bewerking.
 
als je iets goeds ,moois en heel portable wilt ,kijk dan naar de
Sony VAIO VGN TX3XP
Heb hem net gekocht na een zeer goede ervaring met mn laatste VAIO

Neil
 
Ben nu met mijn derde Mac bezig (Macbook) en de overgang van Windows ging vrij geleidelijk. Je moet even weten wat de vergelijkbare apps zijn onder OS X en daarna even een weekje "wennen". Er is een grote actieve mac community waar je wel met je vragen naar toe kan b.v. de forums van www.macnn.com of www.arstechnica.com . En dan, als je een paar maanden op je Mac zit en je moet een keer weer met een Windows PC werken weet je niet wat je overkomt! Op een Mac it "just works". Geen Virussen, spyware, crashes, vage icons rechtsonder waarvan je van de helft niet weet wat het doet of driver hell. En ben je het toch zat dan kan je óf dual booten met Bootcamp (ondersteund nu ook al Vista), óf je installeert Parallels en je kan onder OS X Windows XP/Vista gebruiken. Allebei op volle snelheid.

Waarschuwing, misschien heb je voor je werk intranet perse IE 6 nodig vanwege een slecht ontworpen Site of vage active X controls. Dan heb je op de Mac misschien een probleem. Oplossing daarvoor is Opera gebruiken met "identify als IE".

Je betaalt voor de hardware soms wat meer, is echter mooi ontworpen en de software is fantastisch (OS X, iLife 06, iWorks etc). Oja, software als Microsoft Office 2004 is er ook als Mac versie.
 
Veschillende van mijn collegas zijn overgestapt naar apple en hebben die relatief kleine witte computer (G-4 ?????). Ideaal formaat. Je kunt alles goed zien maar past een stuk makkelijker in je tas. Ze zijn er zeer over te spreken. Ik wou zelf dat ik die 2 jaar terug had gekocht ipv de dell die ik nu heb.
 
Hey FD,
Go apple, zoals pilotcase al zei, kun je er het volledige windows (XP) operating system op instaleren. Ik ben zelf vorig jaar over gestapt op apple en ga niet meer terug naar de "Darkside" :stapelge:. Bij mij zit de student/ teacher editie van MS erop (Word, Exel, Powerpoint, Messenger en Entourage). Voor wat betreft de gebruiksvriendelijkheid ben je met een Mac beter af. Ik hoef veel minder handelingen te verichten (lees klicken) om hetzelfde gedaan te krijgen, Sweeeeeeet. Check deze link:
Apple Sale/ Refurbished
Wel iets prijziger dan de PC's maar daar staat tegenover dat je niet elke twee jaar een upgrade hoeft aan te schaffen om bij te blijven.
Zie je next week.
:cool: Biscane :cool:
 
Apple ruled gewoon de G4 past gewoon goed in de vliegtas zoals metrodriver zegt en het beste van alles is nooit geen blauwe schermen meer. En als je IE nodig hebt deze is zelfs voor de mac uitgebracht werkt enkel niet zo snel als bv Camino. Ik heb de mijne twee jaar en is al die tijd nog nooit vastgelopen. Mocht je streaming videos kijken moet je wel ff een plugin downloaden voor Quicktime.
 
Zijn er hier al gebruikers van de MacBook (Pro) ?? Ervaringen?

[EDIT]. Sorry, had even moeten lezen :D

Wat het sterkste argument om niet op de Mac over te stappen?... Als je fervent Gamer bent ofzo?
 
Je geeft het zelf al aan, games. Macbook is met embedded graphics, Macbook Pro met ATI X1600 dus stuk sneller. Op mijn iMac met Radeon 9600 lopen COD 2, sims 2, etc wel maar als je wilt gamen kijk dan verder naar een Nintendo Wii of zo. Verder willen nog steeds sommige sites IE only zijn en zijn sommige apps die onder zowel windows als Mac lopen soms onderling wat verschillen in features. Skype voor Mac is bijvoorbeeld nog steeds zonder webcam support, beta is al wel uit. Zelfde voor MSN, op de Mac wordt vaak Adium of iChat gebruikt. Word documenten en Excel sheets werken onderling wel, inc Macros en zo.

O ja, Chicks Digg Macs.
 
Gelukkig ben ik niet echt een gamer, het is enkel de prijs dat me nog een beetje tegenhoudt.
Vooral het feit dat de prijs hier in de AppleStore in Nederland hetzelfde is als in de states(maar daar dus $$) Dat scheelt een slok op een borrel. Somehow, moet ik dat ding dus daar vandaan krijgen.

Maar ik begreep dat jij dus ook een Macbook hebt?
 
Voor games heb je gewoon XBOX aangesloten op je 52" flatscreen met dolby geluid. Niet handig maar wel leuk!
 
Heb zojuist een Macbook gekocht en moet zeggen dat hij me nu al bevalt. Wel even wennen aan het kleine 13 inch scherm. Ben blij dat ik mijn oude notebook met windows op marktplaats kan gaan zetten. Als ik hem nog langer had gehouden had ik hem waarschijnlijk een keer uit het raam gegooid uit frustratie :eek!: .
 
Back
Top