ktv wissel passage

clrj100

New member
hallo collegae,

ben gister tot mijn verbazing door careercentre bremen gebeld.

lh-passage gaat vanaf augustus voor ons open. ik zou oktober kunnen.
aanbieding is A320 of A300.

groet,

pascal
 
en wat doe je?

krijg je eerst nog een kans om met de flotte aldaar te tokken, voordat je een ja of nee af moet geven?

massel rob
 
300 dude!

1.Dat lijkt het minste op werken , naar ik gehoord heb;)
2.Je hebt naar het schijnt wat minder van die snorren+petten als op "Ausbildungsflotte 320"
3.HELE vette bak!
 
Gefeliciteerd, werd ook wel eens tijd dat er positieve berichten uit kamp Mayrhuber komen. Ik zou ook de 300 kiezen, laatste bak van de 'oudere' generatie bij LH (afgezien van de ARJ natuurlijk).

S.
 
Hey Pascal,

Mij belden ze voor de 320 in MUC, type waarschijnlijk augustus. Van 300 zei mevrouw S. niets.

Op het eerste gezicht een 'offer you can't refuse' maar... Senioriteit is hier de issue denk ik. Nu wisselen betekent wisselen met 0, lees: helemaal geen senioriteit. Als CLH over 3 maanden geintegreerd is met halve senioriteit (?), loop je dus ineens zo'n 3 jaar achter op je voormalige collegae, en moet je eerst maar zien dat je die jaren weer terug krijgt middels Gerichtsverfahren.

Oftewel je moet hier een keuze maken zonder dat je echt weet waar je voor kiest. Ik persoonlijk weet het nog niet....
Succes met beslissen.

Groet uit TLS,
Marco.
 
(afgezien van de ARJ natuurlijk)

Watch it!:grijns:

Maar djeez manne , 320 in MUC is natuurlijk " ook niet ech dat je zeg optimaal"?
Geen overhaaste beslissingen nemen lijkt mij hier inderdaad het devies...
 
Mij belden ze voor de 320 in MUC, type waarschijnlijk augustus.

Eens kieken in de QRH: white Message A320 MUC: vette NO GO.

suc6 mannen (als je wisselt, gewoon zwart op wit laten zetten dat je je CLH senioriteit behoudt in het uiterst onwaarschijnlijke geval dat CLH integreert wordt)
 
Ik wil niemand demotiveren, maar ik denk dat senioriteit voor CLH er bij een integratie niet inzit, dit is wat je zoal hoort ieg.
Ik zou ook goed nadenken voordat je op de 320 gaat vliegen (zeker als je van het relaxte CLH-sfeertje niet af wil), schijnt echt de meest gestoorde vloot te zijn.
Succes ieg
 
Yo papahotel,

Jij bent toch heerlijk gesettled in MUC?? Dan zou ik zeggen: doen! (als ze mij aan zouden bieden 320/73 DUS...ga ik. of nee nog leuker met de plannen van LH: Langstrecke vanuit DUS:yeah !)
En dat met integratie met sen?? wenn überhaupt duurt dat ff denk ik ! Maar goed, je kan het ook nog ff wat anders aanpakken: De terugkeerregeling is in het leven geroepen en wel kan je terug naar CLH tot aan je final check op de lijn !!!! Reken ff hoe lang dat nog duurt. Als je in aug begint heb je je final check op de lij n niet voor eind november/december. Je hebt dus nog ff de tijd om een en ander "aan te kijken" en die klojo´s op kosten te jagen !!!:D (lijkt me heerlijk een week voor je finalcheck te kunnen zeggen: nah ik ga terug !!! hahaha) Heeft er iig al 1 gedaan bij CIB !

groet
en succes met de type !;)
C
 
Ik zie ook nog een vrij realistische kans, dat ze wel bij ons de EMB op de apron gaan zetten, ons nog een paar 900's laten.
En alle jongens die na deze inkrimping dan over zijn(of weg willen/moeten omdat ze te duur worden), worden overgeplaatst op de Langstrecke (ergens), met of zonder senioriteitsbehoud.....(hopelijk met!!)

Want dat hebben ze eigenlijk nodig. Personeel met DLR/FQ en longrange. Dan kan Eurowings oid de CRJ's goedkoop opereren; en ze zijn 'mittelfristig' van de CLH-issue af.

Maar dat is maar een vaag vermoeden van mezelf, en bovendien hebben er nog zo ontzettend veel mensen iets in te zeggen, zodat de uitkomst akelig onzeker is.

Dus ik weet het niet, maar 'tis wel een mogelijkheid
 
.....alle jongens die na deze inkrimping dan over zijn(of weg willen/moeten omdat ze te duur worden) worden overgeplaatst op de Langstrecke (ergens), met of zonder senioriteitsbehoud..

Doe mij zo'n deal van jou!
 
nouja, ik weet het niet...

Heb net wat ervaringsberichten op het Duitse forum gelezen.
Wat ze zoals meemaken in 'het Konzern'. Hoe a-relaxed het er aan toe gaat.
Maar misschien heb je dat wel nodig als je zo groot bent. Weet het niet?!

Ik denk dat dat wel een mogelijkheid is, als je de recente publicaties van VC leest.
 
Ben je geinteresseerd in Stationsdienste FRA en heb je ´s winters graag veel vrij, dan kies je voor de A300. Ben je shuttelaar, dan kies je voor de A320.

Van die geruchten dat het er op de 320-vloot associaler aan toe gaat dan op de 300-vloot, omdat het een Ausbildungsflotte is, zou ik me niet teveel laten beinvloeden betreffende m´n keuze. Ook de 757, MD11, 737 en A300 zijn in het Konzern Ausblildungsmuster, dus die zijn even sociaal of associaal, ´t is maar hoe je het bekijkt. En alles is relatief en persoonlijk !

Succes met je keuze !
 
Ik heb vandaag besloten om naar LH te gaan. Ik mag op 08.08.2007 op de A320 beginnen. Vijf jaar terug had ik al de mogelijkheid om op de A300 te vliegen maar heb dat toen vanwege persoonlijke omstandigheden niet gedaan. Sinds de laatste paar maanden denk ik dat dat toen een verkeerde beslissing is geweest. Nu ik de kans dus weer heb laat ik hem zekers niet schieten.

Natuurlijk ga ik niet graag weg bij CLH. De stemming onder de crews is fantastisch. Ik hoop maar dat het bij LH niet zo crappy is als wat je van veel mensen hoort.

De voornaamste redenen voor mij persoonlijk om te gaan zijn:

- VTV, MTV etc
- Request systeem
- Teilzeit modellen
- Meer off dagen per maand(100% LH is bijna gelijk aan 90% CLH per jaar als je T als off dagen rekent)
- Doorstroom mogelijkheden. A340 etc
- Met 60 (tot nu toe) met pensioen
- LOL verzekering
- Na 6 weken ziekte nog steeds salaris van LH
- Meer nebenfunktionen als FO mogelijk
- Een eigen vakbond voor jou alleen (VC):grijns:

Ik wens iedereen succes die nog moet beslissen en als ik iemand verder kan helpen in zijn of haar beslissing dan mail me gerust.

Servus uit CDG, Frank
 
Hoi Frank,

heb jij eigenlijk concrete infos over LH TZ modelle? Wat ik zo hier en daar opvang is dat het, vooral als co, niet al te makkelijk is deeltijd te krijgen.
Maar goed, we bellen deze week sowieso nog wel.

Viel Spass in TIA,
Marco.
 
Proficiat, 100% gelijk dat je die 2e kans niet laat schieten !

De Teilzeit die LH aanbiedt is, in vergelijking met CLH, naar mijn mening, niet zo interessant. Er zijn 2 mogelijkheden: ofwel kies je voor een éénmalig blok per jaar, vb. 1 maand en de rest van het jaar werk je voltijds, ofwel kies je ervoor dat de crewplanning voor jou, zoals het hen uitkomt, iedere maand enkele dagen Teilzeit in je rooster voorziet. Maar, waarom Teilzeit vliegen als je, vb. op A320, 10 +3 hebt ?!

Succes met je type-rating, groetjes !
 
Nog niets concreets. Heb gister ff een Hansa co aangesproken in het FOC en die zei dat Teilzeit via senioriteit gaat en dat je met 1 jaar sen al veel mogelijkheden hebt. Whatever that means. Je kan natuurlijk op intranet bij 'Arbeit' gaan grasduinen. Ik denk dat je daar veel info's/BVB's vindt.

We bellen, Frank
 
Hey Hermafrodiet,

Thanks, ik heb alleen nog 1 klein probleempje. Volgens de brief van LH moet ik positief op een Drogenscreening getest worden. Denk dat ik tijdens mijn off maar ff een koffieshop ga opzoeken. :rolleyes: 10 jaar 'Drogen' vrij en dan krijg je dit! ;)

Frank
 
Hey Hermafrodiet,

Thanks, ik heb alleen nog 1 klein probleempje. Volgens de brief van LH moet ik positief op een Drogenscreening getest worden. Denk dat ik tijdens mijn off maar ff een koffieshop ga opzoeken. :rolleyes: 10 jaar 'Drogen' vrij en dan krijg je dit! ;)

Frank

Ze knippen echt een behoorlijk stuk uit je pruik, en dan mag je ook nog met een gespecialiseerde zielenknijper over je drankverleden gaan babbelen;

'Wanneer was u voor het laatst dronken?'
'ehhhh, 10 jaar geleden of zo:rolleyes: '
'Hoeveel heeft u toen gedronken?'
'ehhhh, tja ik weet het niet meer, was dronken he.....'

succes op de 320
 
Back
Top