ktv wissel passage

Hey Jeroen,

Waarom Teilzeit? Tja, kindje thuis en een vrouw die ook af en toe wil vliegen :kiss: . Heb vandaag getelefoneerd met een A320 CPT die samen met zijn vrouw (ook A320 CPT) allebei 50% vliegen. Hij de ene maand, zij de volgende.

Er is kennelijk een oplossing voor mensen met kids, en die heet Erziehungsteilzeit. Heeft niets met gesetzliche dingen te maken, dus ook niet met Elternzeit, het is een reine LH BVB. Er is een bepaald contingent TZ-dagen voor beschikbaar, dat volgens deze CPT nog nooit helemaal vol benut is.

Wellicht leest hier een Hollander mee die er iets over weet?

Morgen bellen met de hiervoor zuständige dame in FRA, maar eens kijken wat die me kan vertellen.

Groetjes,
Marco.
 
Hi Marco,
Kun je als je wat meer weet of TZ modelle dat hier neerknallen. Ik verwacht soon ook het famous telefoontje.
Echter, het lijkt er steeds meer op dat CLH MET, jawel MET, senioriteit wordt geintegreerd. 50% anerkennung en max 4 jaar. Hoe kom ik hier nu weer bij? Tja via via KTK zeg maar. Voor wat het waard is dus.
Als je nu wisselt, heb je sowieso 3 maanden om terug te komen. EN langer, want ik begreep dat er een NL´er terugkomt die buiten de 3 maanden zit, maar wel alles terugkrijgt zoals het was.
Een andere truuk die ik van Pesch hoorde is dat je je anders kort voor de type je ziek meldt en dat ook weer bij de volgende doet etc, net zolang totdat de boel duidelijk is.

Lastig hoor allemaal. Een kloterige situatie is bijna niet denkbaar!

Suc6 allemaal
 
@Teilzeit-Modelle

Vandaag ben ik wat wijzer geworden door Fr. Palmstorfer, FRA/PD. Tel. nr. navragen bij de telefoniste onder 069-696-0.
Wanneer je een kind hebt en je partner werkt, kun je bij LH Erziehungsteilzeit aanvragen. Is het kind jonger dan 3, krijg je dit sowieso. Is het ouder, met een max. van 14 jaar, dan kun je het ook krijgen, het wordt dan echter naar senioriteit verdeeld. Het bestaande contingent TZ-dagen schijnt echter tot nu toe voor iedereen voldoende te zijn.
Er zijn veel verschillende modellen, een voorbeeld is maand op, maand af. Maar ook 50% in de maand (dus twee weken op, twee weken af, zoals ik het nu bij CLH doe).

Over "normale" deeltijd weet ik eigenlijk niets, behalve dat dit volgens velen erg moeizaam is bij LH. Zeker als laag-seniore co.

@3 maanden terugkeerrecht bij CLH

Hier moet je voorzichtig mee zijn. Er staat niets officieels op papier! Wat er in het verleden bij sommige terugkerenden gebeurd is, berust eigenlijk op willekeur, nasenfaktor zeg maar.
Wil je hier meer over weten, dan moet je bellen met Mark Maassen, die heeft het aan den lijve ondervonden, een paar jaar geleden.

Servus en veel succes met beslissen. Ik ben er nog steeds niet uit. :eek!:
Marco.
 
Hallo,

Lastige beslissing,

Ik denk ik op dit moment zou wachten met een wissel, mocht die EMB deal goed uitpakken dan kun je lekker bij CLH blijven en misschien als je zin hebt op den duur nog wisselen, ..langstrecke ofzo. Mocht die deal slecht uitpakken dan ben je met jouw senioriteit toch ook weer snel aan de beurt voor een wissel? Of zit er weer zo'n sperrungsfrist aan als je ablehnt ??

Groeten,

PS. tis natuurlijk wel zo dat als je nu wisselt je direct in een goede V/MTV en ÜV komt.
 
Voor wat het waard is... nu wissel zonder sen ipv. misschien integratie met 50% sen tot max 4-5 jaar (ik geloof er geen reet van...) , een VTV en MTV van hier tot Tokio bij LH en alles tiptop in orde, eerder stoppen (als het meezit met 55-57) en straks toch cpt bij CLH maar dan wel tegen LH MTV ! Het klinkt wel ok. Voor mij zou de stationering een belangrijk punt zijn, maar ja papahotel is een Bayer:kiss: dus MUC base is dan natuurlijk toppie.

Ablehnen is volgens mij 2 jaar blocked !

groet
C
 
Hoi

Goed nieuws dat jullie eindelijk ook erkenning krijgen!

bieden ze jullie ook Germanwings posities aan met uitblik op passage? of durven ze dat niet na al die ellende? ;)

Ik ben ready entry en wacht alleen nog op medical. Mij was altijd passage belooft en nu beginnen ze ineens over german wings met doorstroom naar passage. twijfel een beetje over deze recentelijke ontwikkeling

Kunnen jullie mij iets vertellen over die club en hoe die doorstroom in de realiteit gaat?

dankeschoen

Jax
 
German Wings is/was ook mogelijk voor ons. Als je nu naar 4U gaat zit je daar minimaal 4 jaar(stand vorige week).

Cheers, Frank
 
Heb ook net zo'n briefje gekregen van het Career Centre.
Ik ga de eventuele gouden bergen bij CLH eens mooi niet afwachten ( wat haat ik dat woord inmiddels..) dus als Bremen belt , maak ik de pleiterik :

VTV/MTV , fatsoenlijk pensioen , fatsoenlijke vliegtuigen , goeie TD , zicht op Langstrecke - ga je toch niet op "de EMB-deal" zitten wachten?
Tja , het kan rot uitpakken met de senioriteit maar ik zou toch een raar gevoel krijgen bij het niet ingaan op een aanbod van Mayrhubert en co.
Nach dem Motto : "If you can't beat them , join them ";)

Niettegenstaande dat DUS gestationeerd blijven wel lekker zou zijn...
 
Kvond wel de verhalen van recente wisselaars op het Duitse forum, en dan metname de vergelijking van de verschillen in werksfeer, behoorlijk interessant en ook een beetje 'shocking'...

Maarja, op ten duur zijn toch de perspektiven en pecunaire overwegingen niet achterwege te laten.... ;)
 
@3 maanden terugkeerrecht bij CLH

Hier moet je voorzichtig mee zijn. Er staat niets officieels op papier! Wat er in het verleden bij sommige terugkerenden gebeurd is, berust eigenlijk op willekeur, nasenfaktor zeg maar.

Hoi,

er staat wel degelijk iets op papier... de wet schrijft dit voor. De enige Pe(s)chfactor is dat de CLH PV heeft geaccordeerd dat alle konzernwisselaars met seniority en gehaltstufe terugkunnen. Alles wat vertrekt buiten het konzern moet weer van vooraf aan beginnen...:grijns: verschil moet er immers zijn he? Pff :biertje:

S.
 
Kvond wel de verhalen van recente wisselaars op het Duitse forum, en dan metname de vergelijking van de verschillen in werksfeer, behoorlijk interessant en ook een beetje 'shocking'...

Ach joh, is ff wennen... zoals al gezegd if you can´t beat them, join them...met maximaal een jaar ben je net zo´n eikel...:kiss:

Gegroet

C
 
...of je bent terug!

Ik hoorde net dat - zo schijnt!- een Nederlander het voor elkaar krijgt, doordat zijn heimwee zo groot is naar CLH, ze hem toch weer met Senioriteit terug willen nemen.

Het verhaal doet de ronde, heb hem zelf nog niet gesproken....
 
Leuk ja al die "verhalen".

Toevallig ken ik die NLer, ga straks met m squashen;)

Ten eerste heeft heimwee (stemming bij de andere company was zeer goed), " opleiding niet halen" oid er niets mee te maken en ten tweede heeft "ie het niet voor mekaar gekregen", maar is er gewoon een regel dat je tot aan je finalcheck op de lijn, om wat voor reden dan ook, terug kunt met behoudt van alles!!

Dat is het, niet meer en niet minder.

Zo, en nu een balletje slaan... ik maak m af !:D

Groet
C
 
Maar Capri, er is er definitief 1 die buiten de 3 maandsregeling terug is cq gaat komen. Ik kreeg een aenderung dat ik 4 legs moest afstaan aan een wiedereinweisung. Toch heb ik ze uiteindelijk wel weer zelf gevlogen. Ik hoop dat ene Joost Bakker meeleest en de PV erop zet. Om wie het gaat geen idee. Maar ik vind wel dat als de een buiten de regels om zijn stationering en sen nr terugkrijgt, dat ook voor een ander moet gelden.

Als je gaat squashen met hem, kan ie niet ver weg zitten. Oboema?
 
Nee Oboema blijft nog even weg:p: De final check komt pas over een paar weken, dus ik heb nog bedenktijd. Ik mis de deeltijd van CLH wel moet ik zeggen.

Cheers
 
Ik zal het nog een keer zeggen, er is geen 3 maandsregeling !!!

Je kunt tot je finalcheck terugkomen, ook als dat dan 4 maanden later is !! Maar pas op...: Je hebt wel gewoon opzegtermijn bij je "oude" werkgever als je weer terugkomt naar CLH ! Je moet dus te kennen geven voor je finalcheck dat je terug wilt. Je moet dan bij werkgever (GWI CIB etc..) opzeggen en je aan de opzegtermijn houden ! het kan dus voorkomen dat je dan pas maanden later weer bij CLH kan beginnen !!

Om het even duidelijker te maken: De terugkeerregeling is NIET iets wat door LH etc. zo goed geregeld is, het is een regeling van CLH only !!

Groet
C
 
Als dat zo is, en bij diegene - van wie men zegt, dat'ie terug komt - is de opleiding zo vertraagd, dat hij nu voor finalcheck terugkomt, dan is alles in orde.
Als CLH maar geen 'uitzondering' gemaakt heeft tenkoste van de blijvers.
Lijkt me anders lullig en niet houdbaar.
 
Alles is binnen de "grenzen" gegaan. de opleiding heeft inderdaad, wegens beperkte trainercapaciteit, erg lang geduurd..dus... Hij heeft dus voor zn finalcheck aangegeven dat ie terug wil. Daadwerkelijk begint ie pas over ruim 3 maanden weer bij ons vanwege zn opzegtermijn bij zn oude werkgever die hij gewoon moet aanhouden.

groet
C
 
Back
Top