'kruiwagen'

*Whistles the tune to Reservoir Dogs*

Ik vind het wel volkomen normaal dat Julien je aanspreekt op het feit dat je mensen die het al WEL met hard werken gemaakt hebben met "man" en "DUDE" aanspreekt. Als mensen zoals Julien (Die toch echt best wel effies een leuk stukkie ervaring heeft) besluiten niet meer te posten dan wordt het voor degenen die nog WEL overal selecties moeten doen etc toch een tikkie moeilijker.

Beroepsvliegers zijn geen "koningen" maar het zijn wel onbekenden, en die mag je dus best wat beleefder aanspreken vind ik.
 
Kruiwagens kunnen een hoop deuren openen bij een hoop airlines, maar bij de KLM zijn de voornaamste kruiwagens genaamd KLS/NLS/MLD/KLu. Je moet echt mensen heel persoonlijk op directieniveau of vliegdienst-pz niveau kennen wil je met een andere kruiwagen naar binnen (lees: in selectie) komen. Die andere 30.370 KLMers kunnen eigenlijk niet veel voor je betekenen, althans in mijn gelimiteerde ervaring. Leuk voor in je referentie lijst, maar dat zorgt er nog niet voor dat je met selectie mee mag doen.

En nee, ik vind het ook niet eerlijk dat veel goede vliegers geen kans krijgen om zichzelf te bewijzen als ze niet perse de juiste school / kruiwagen hebben (recentelijk danwel 15 jaar geleden). Ze moeten dezelfde selectie doen uiteindelijk, maar worden uitgesloten vanwege deals op hoger niveau. Nou hebben die deals niet alleen perse met vriendjes politiek (corruptie / lobby) te maken, maar ook met de indruk die een school maakt. Helaas zorgt dat voor een vooroordeel en generalisatie naar vliegers die die school niet hebben gedaan.

Tsja, so be it. Lang leve internet en airwork en de voorkennis die het je geeft zodat je nu al de juiste kruiwagens uit kan pikken.
 
Hoe dichter bij de evenaar, hoe belangrijker je netwerk. Vanaf Belgie neemt het effect al duidelijk toe :D
 
Lijkt me voldoende

0,0 vs 2.500... what's the difference... :) (Sarcasme)

Let's stay on topic...: Een kruiwagen kan je in moeilijke tijden net dat ene stukje voorsprong opleveren wat anderen niet hebben...

Als de tijd goed is, dan kom je er zeker ook zonder kruiwagen... (Maar niet zonder fatsoen...):)
 
Kruiwagens zijn overrated.
caterpillar-bulldozer-10.jpg


Bulldozers zijn het helemaal in 2009.
 
@ Julien

Ik weet niet waar jij je zo druk om moet maken maar ik zeg hier niks over dat ik het niet GELOOF of AANNEEM of wat dan ook...ik zeg alleen maar dat het corruptie/vriendjespolitiek enz. enz. is...
Dat jij dan al mijn posts moet gaan doorspitten om er van alles bij te halen moet je in je vrije tijd doen...echt waar joh...ZOEK EEN LEVEN...en doe niet alsnof JIJ zoveel ervaring hebt met je 2500uur...


"Neem adviezen en statements van beroepsvliegers hier op airwork aan Coni en ik blijf me maar verbazen dat er mensen zijn die het allemaal wel denken te weten en beroepsvliegers met ''man'' aanspreken."

DUDE....denk jij dat beroepsvliegers koningen zijn ofzo dat je gaat zeiken over het feit dat ik hem een 'man' noem...JIJ bent degene die geen cockpit zou moeten betreden als je zo bekrompen denkt..!!!

@ de rest

Ik maak me gelukkig geen zorgen om het feit dat er geen kruiwagen aanwezig is...ik weet namelijk dat ik het, ook zonder die kruiwagen, ZELF kan...

In ieder geval...mijn excuses dat ik zo tekeer ging en jullie hier allemaal moesten meegenieten...:biertje:...en Julien....zoek een leven

Sjonge, ook al heb ik 0 uur zelf, dan nog moet ik nog lachen om je grote mond. Ik vind het wel heel onbeleefd overigens om tegen iemand met 2500 uur te zeggen dat het niets voorstelt en dat hij een leven moet zoeken, zie dat eerst maar eens zelf voor elkaar te krijgen!

Last but not least: als je alles al weet, wat doe je dan op een forum dat bedoeld is om kennis te delen? Om dat te bereiken zul je toch enigszins moeten openstaan voor mindchanges lijkt me. Met zo'n olifantenhuid als jij toont lukt dat no way.

Out!
 
Ach ik heb al een mooi leven waar Coni elke avond nog over droomt :biertje:

Bij deze vraag ik ook even of de colours in actie kunnen komen. Ik vind dit wel erg ver over de maat gaan. Er zijn hier jongens die adviezen van mensen met ''maar'' 2500 uur heel graag aannemen. Als jij dat niet wilt, moet jij maar een ander leven gaan zoeken. Hoe oud ben je ? 17-jarige scholier die elke avond nog zijn puistjes moet uitknijpen ? Als je een echte man bent en serieus genomen wilt worden dan moet je eerst nadenken of je post wel verstandig is op een forum als airwork. Ik lig er niet wakker van als mensen zoals jij zo over mij denken hoor. Als ik jou was, zou ik je energie ergens anders instoppen. Ben je trouwens al door een dergelijke selectie heengekomen ? Als je bent afgewezen, zou ik als ik jou was die punten waarop je bent afgewezen even heel goed doornemen en misschien maar een ander beroep uitkiezen. Kritiek moet je tegenkunnen en ben benieuwd of het normaal is als je zo tegen volwassenen praat of je ouders. Sta er toch wel van te kijken als mijn kinderen me over tien jaar met ''dude'' , ''man'' ''joh'' aanspreken.

Vanmiddag mag ik weer met m'n bekrompen hoofd een cockpit betreden! :biertje:
 
ja idd denk ik ook alleen word je natuurlijk nergens gelijk afgewezen omdat je iemand niet kent, je komt alleen makkelijker binnen als je wel mensen kent, eigenlijk is dat wel oneerlijk
maar je doet ook liever een gunst voor iemand die je goed kent dan voor iemand die je helemaal niet kent
 
Voor degenen die het "kruiwagen-principe" oneerlijk vinden: verdiep je eens in de selectieprocedures van Fedex en UPS.
Daar vind je de overtreffende trap. Het is een voornamelijk old-boys network die voornamelijk vrienden van werknemers aannemen.
Als ik goed ben ingelicht mogen de vliegers (veelal ex-militairen) slechts 1 referentie in een bepaalde tijd "sponsoren". Als die gesponsorde persoon niet goed presteert tijdens de selectie, opleiding of na eventuele aanname heeft dat gevolgen voor degene die zichzelf als referentie heeft laten gebruiken. Welke gevolgen weet ik niet, maar in ieder geval zullen toekomstige referenties (tijdelijk) niet meer zo serieus genomen worden.
Oneerlijk? Ik vind het niet. Sterker nog: ik vind het heel slim van Fedex/UPS, want zo bereik je dat iemand wel drie keer nadenkt voordat hij/zij iemand "sponsort" en daarmee weet je zeker dat de kandidaat het vertrouwen heeft van een gevestigde orde.

Off topic: ik denk dat coni een re-incarnatie is van meneer jones, maar dan nog onbeschofter.

Julien: LAJENIEOPNAAJE!!!
 
Voor de zoveelste keer...ik zeg NIET dat ik alles weet of ik zeg niet dat ik iets NIET aanneem...maar blijkbaar hebben jullie daar geen gehoor voor..

@JULIEN

Ik zeg ook niet dat ik jou adviezen niet aanneem of dat ik je niet geloof of wat dan ook..Ik gaf alleen maar mijn mening over dat kruiwagen gedoe...Ik zou zekers te weten wel 2500hrs in mijn boekie willen hebben...100hrs vind ik al best...ik bedoelde alleen dat jij ook niet ZOveel ervaring had...als je snapt wat ik bedoel...Anyways..ben ook geen 17 dus daar ligt het ook niet aan..ben inmiddels 24 en dan is het toch niet zó raar als ik jou (27) met dude en man aanspreek..
In ieder geval...nog succes bij de Fransozen...en zie je misschien ooit links van me in de cockpit..:biertje:
 
Anyways..ben ook geen 17 dus daar ligt het ook niet aan..ben inmiddels 24 en dan is het toch niet zó raar als ik jou (27) met dude en man aanspreek..

Dat heeft niks met leeftijd te maken, mensen die je niet kent spreek je gewoon zo niet aan. Komt nogal respectloos over namelijk.
 
Heerlijk,
laat ik dan maar de eerste zijn die de colours aan het werk mag zetten. Coni, ik hoop i.i.g. dat je het leest, voordat het verwijderd wordt:
Je komt over als een onbeschoft @#$%$ventje van 24 en het is inderdaad niet normaal om iemand die je niet kent en die ook nog probeert je ogen te openen voor de echte wereld met dude en man aan te spreken.
Ik steek de hand in eigen boezem en zal ook toegeven dat het niet normaal is om iemand een @#$%$ventje te noemen, maar ik maak graag een uitzondering.

P.S. Na het schrijven, toch mezelf maar gemodereerd.
 
@ Coni: Sinds wanneer is ervaring uitgedrukt in alleen uren? Enig idee hoe Julien eraan is gekomen?
 
Aha, ik zat net een ander topic te lezen, en daar kwam de aap uit de mouw, coni123 is afgewezen voor de KLS.

Jammer coni. Als je nog een 2e poging gaat doen ergens anders, hopelijk neem je de adviezen van de mensen hier nu wel serieus en doe je er wat mee. Misschien lukt het dan om straks rechts van Julien te zitten.

Toch blijf ik er bij dat je onbekenden op een forum niet met "dude" of "joh" aanspreekt. Ook al scheelt het maar 3 jaar of zelfs minder. Deze mensen proberen jou te helpen door de selectie te komen, en daar mag je best wat respect voor tonen. Tussen behandelen als een koning en als een straattaal-vriendje zit nog een mooie gulden middenweg die voor dit soort gevallen zeer geschikt is ;)
 
Back
Top