KLS Selectie PO2 - deel 2

Dit is opzich best logisch he omdat je dan in een bekende omgeving bent en je dus een beetje thuis voelt en dus rustiger bent.
Ik denk dat stressbestendigheid in de loop der jaren er kan komen, sommige mensen blijven echter altijd stresskippen maar daar zal bij jou geen sprake van zijn denk.
Of de huisarts er iets tegen weet vraag ik me af maar is altijd de moeite waard om te proberen.

Als ik bij de huisarts ben geweest post ik het hier wel, dan hebben de mensen na mij er hopelijk nog iets aan :rt:
 
Nou ik denk dat het resultaat wel degelijk belangrijk is hoor

Thermal had het over ´secundair, secundair is iets anders dan ´niet belangrijk´.

Maar als je denkt dat het resultaat echt wel belangrijk is omdat de uitkomst moet kloppen omdat je ´anders niet kan rekenen´is dus onzin.

Het gaat daar niet om je rekenvaardigheid, die is al eerder getest. Ook gaan miepen over een kleine of grote duikschool........who cares. Dacht je echt dat ze daar naar keken.

Het zijn psychologen en geen commercieel managers. Waarschijnlijk bakken ze zelf ook niks van zo´n opdracht.

En er is niet 1 goed resultaat of 1 slecht resultaat. je kan de opdrachten op meerdere manieren volbrengen.

Ikzelf heb geen KLS selectie gedaan maar bij mijn groepsopdracht bij EPST haalden wij het beoogde eindresultaat (een brug waar een glas water op kan rusten) niet. Toch ging de hele groep door naar de volgende ronde.

In een andere groep bereikten ze het resultaat wel maar daarvan werden er toch 3 naar huis gestuurd.

Psychologen horen dus in een gesticht thuis om zieke mensen te behandelen, i.p.v wannabe verkeersvliegertjes, om maar heel erg kort door de bocht te doen

Is misschien wat kort door de bocht ;) maar helaas zijn ze echt wel nodig. Jij weet net zo goed als ik Julien dat er genoeg mensen op dit board rondlopen die zichzelf helemaal de sh#t vinden en het traject naar de linkerstoel in die 747 meer als een formaliteit zien. Die mensen moeten echt tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Een daarvoor heeft Onze Lieve Heer de psycholoog uitgevonden.
 
Thermal had het over ´secundair, secundair is iets anders dan ´niet belangrijk´.

Maar als je denkt dat het resultaat echt wel belangrijk is omdat de uitkomst moet kloppen omdat je ´anders niet kan rekenen´is dus onzin.

Het gaat daar niet om je rekenvaardigheid, die is al eerder getest. Ook gaan miepen over een kleine of grote duikschool........who cares. Dacht je echt dat ze daar naar keken.

Het zijn psychologen en geen commercieel managers. Waarschijnlijk bakken ze zelf ook niks van zo´n opdracht.

En er is niet 1 goed resultaat of 1 slecht resultaat. je kan de opdrachten op meerdere manieren volbrengen.

Ikzelf heb geen KLS selectie gedaan maar bij mijn groepsopdracht bij EPST haalden wij het beoogde eindresultaat (een brug waar een glas water op kan rusten) niet. Toch ging de hele groep door naar de volgende ronde.

In een andere groep bereikten ze het resultaat wel maar daarvan werden er toch 3 naar huis gestuurd.

[...]

Maar als je deze opdracht niet volbrengt binnen de tijd zal echt niet positief zijn. Je moet ook knopen kunnen doorhakken, iedereen kan 3 dagen vergaderen en vervolgens een prachtig eiland neerzetten.
En natuurlijk is het resultaat van ondergeschikt belang aan hoe je je gedraagt tijdens zo'n opdracht, maar ik denk wel dat je er bij die opdracht moet letten op
1. je goed in een groep gedragen etc. wat hierboven allemaal staat
2. je aan de opdracht houden (niet over het budget heen gaan en binnen de tijd)
die limieten zijn er niet voor niets.
 
Ik wil mij wel even in deze discussie mengen, ik zat zelf namelijk met mijn groepje ook over het budget heet zonder dat een van ons het door had. We hadden echter wel met zijn 4e een heel duidelijk plan en doel voorogen en ook alle 4 duidelijk onze eigen wensen en mening laten horen.
In mijn beoordelingsgesprekje hoorde ik vervolgens dat die budgetoverschrijding iets was waar ze niet echt naar keken maar meer naar manier van samenwerking, je eigen gedrag in de groep, capaciteiten om leiding te geven, enz.
 
Oh dat verbaast me eigenlijk wel enigzins..
Misschien had ik geluk dat onze groep heel snel over dingen eens was waardoor er nog tijd overbleef om het budget te bespreken?
In mijn ogen leek het in ieder geval wel belangrijk :p
 
Wij hadden bij PO2 ook een prachtig eiland ontworpen, maar dat is totaal niet waar ze op letten. Dat zou dan dus ook betekenen dat OF de hele groep PO2, OF dat de hele groep PO2 niet haalt. (bij ons vielen 2 van de 4 af, ondanks het feit dat we een droomeiland hadden) Er word vooral gekeken naar de samenwerking, hoe ben je in teamverband? Kun je leiding geven, jou mening laten horen, opkomen voor jou onderdeel (bijvoorbeeld hotel of autoverhuur)?
Even simpel, zo moet het niet:
1.jpg

Maar zo gaat het beter:
2.jpg


Zelfs als de eerste situatie een beter resultaat opleverd.
 
hahaha:p

Goed voorbeeld:p

Ik ben het helemaal eens met nielzzzo, het gaat echt om manier van aanpak/samenwerking.
Anders zouden groepsgenoten jouw keuring kunnen verpesten en dat is natuurlijk niet de bedoeling!
 
Door jullie ervaringen is wel duidelijk wat je moet doen in PO2, maar hoe zit het nou precies in elkaar?? De psychologen geven de groep een opdracht, moet je dan een project maken waar hun bij zitten of het project maken en daarna aan de psychologen presenteren??
 
Het lijkt mij logisch als er psychologen bij het construeren van het project zitten. Zij kunnen dan je persoonlijkheid en je omgang met anderen beter beoordelen. Na de tijd moet het plan ook nog gepresenteerd worden.
 
Hoeveel psychologen zijn er aanwezig bij PO2 trouwens?

Er zijn twee psychologen aanwezig (bij de mijne dan). Die groepsopdracht werkt als volgt:
Je wordt met de groep (in mijn geval met 4 personen) in een kamer gezet met een tafel met 4 stoelen, twee/drie meter verderop staan twee stoelen voor de psychologen naar de tafel gericht. Hierop nemen zij plaats, met prachtig uitzicht op wat je aan het doen bent. Vervolgens krijg je een opdracht. Ik ga hier niet in detail vertellen wat voor opdracht je kunt verwachten wat dat doet er helemaal niet toe. Het komt er op neer dat je met de groep een probleem moet oplossen. Samen heb je een hoofddoel, en per persoon heb je een eigen "afdeling". Nu moet je met goed overleg dit probleem zien op te lossen. Uiteraard word hier (net zoals je bij wiskunde/natuurkunde op middelbare school talloze keren hebt gehoord) niet gelet op de oplossing, maar meer op de manier van oplossen. Het gaat erom hoe je samen werkt. De psychologen kijken naar hoe jij als persoon je gedraagt in de groep. Nadat je tijdslimiet voorbij is, moet je jou opdracht/oplossing presenteren aan de psychologen. Dit moet één iemand tegelijk doen. De psychologen zullen hierbij vragen stellen. Als je het antwoord niet weet, wees niet bang om een ander om hulp te vragen. Als jij de eerste bent die presenteert, geef dan ook een ander de beurt.
Nadat deze presentatie gegeven is ben je klaar met de groepsopdracht. Nu heb je een pauze, in welke de psychologen hun bevindingen bespreken. Na een uur ben je weer welkom, en dan heb je een gesprek met de psycholoog die je eerder al hebt gesproken tijdens een interview, deze keer om jou sterke/zwakke punten te bespreken en wat zijn/haar indruk is van jou. Uiteraard krijg je dan ook een blije of verdrietige verrassing over of je deze keuring hebt gehaald.

Zie ook mijn weblog over mijn selectie bij de kls:
http://nielz.net/blog/index.php/a/2007/08/23/kls_selectie_po2_psychologisch_onderzoek_2
 
@ nielzzo, ik vind je weblog intressant en leuk geschreven jammergenoeg op het laatste afgewezen, gelukkig geef je niet op!

Zijn er toevallig nog airworkers die a.s maandag ook PO2 hebben? :D
 
Hey Gefeliciteerd man!! Je moet wel blij zijn heee!! Op naar de GVSS, veel succes met de Frasca!!
Hoe heb je PO2 ervaren?? (Ik hoor ook graag reacties van anderen)!! Nog handige tips??
 
Back
Top