KLS Selectie PO1

Status
Not open for further replies.
Hey iedereen

Ik had gister PO1 en hoorde toen van veel mensen dat ze veel info van deze site hadden dus ik dacht moet t ook maar even proberen.

Heb PO1 gehaald met 37 punten!!

Moet nu 18 Oktober voor PO2 nog meer mensen die dan ook heen gaan?

Netjes hoor, goede score! Veel succes dadelijk met PO2!
 
Heb PO2 vandaag ook gehaald, dus nu op naar eelde naar de GVSS

De rest succes met PO's en voor vragen altijd een PM sturen hea.

Groetjes,
 
Heb PO2 vandaag ook gehaald, dus nu op naar eelde naar de GVSS

De rest succes met PO's en voor vragen altijd een PM sturen hea.

Groetjes,

Heel veel plezier tijdens de GVSS! Het zal een leuke tijd worden, maar ook erg intensief! Zorg ervoor dat je lekker uitgerust bent, het blauwe boekje helemaal kan dromen, en het moet helemaal goed komen!!

Succes!
 
Aanstaande vrijdag (2 nov.) heb ik me PO1 in Den Haag. Ik ben echt benieuwd!

Ik zal me resultaten posten!
 
Ik heb PO1 morgen al! Erg spannend en ga nu maar snel slaap pakken. Als de uitslag positief is dan post ik het meteen! is dat niet zo.. dan post ik het ook wel een keer ;)
 
:)

Ik heb het gehaald! Niet een pracht score (30) maar ik ben door en daar gaat het dan denk ik uiteindelijk toch om hè. Heb PO2 op 3 december dus nu daar weer op voorbereiden!
 
:)

Ik heb het gehaald! Niet een pracht score (30) maar ik ben door en daar gaat het dan denk ik uiteindelijk toch om hè. Heb PO2 op 3 december dus nu daar weer op voorbereiden!

25 is het gemiddelde, dus met een score van 30 is niets mis ;) .
Gefeliciteerd!
 
Ik ben ook door!!!
In onze groep waren er drie afgevallen en drie door gegaan. 'T was nog wel even knijpen, want ik moest als laatste de uitslag horen en de 1e was door, maar de drie erna allemaal niet!! Toen kon ik niet meer stil zitten.

Ik had ook een score van 30, waarvan alles boven of op de 5.

20 november fase 2!!
 
:)

Ik heb het gehaald! Niet een pracht score (30) maar ik ben door en daar gaat het dan denk ik uiteindelijk toch om hè. Heb PO2 op 3 december dus nu daar weer op voorbereiden!

P.S. de wát oudere gast was ook door (die tussen ons zat), jammer voor de andere drie.

Nice job A&F. Hopelijk tot in Groningen :p (of de GVSS, je weet maar nooit)
 
Hey allemaal,

Ik mag binnenkort ook aan de slag voor PO1, zag dat de KLS inmiddels de selectiekosten van m'n rekening heeft geschreven. :radar: Wilde even kwijt dat dit wel een heel erg nuttig topic is. Staan een hoop nuttige dingen in en ik heb al een aantal van de testjes gedaan.

Zou iemand misschien wat meer over de technisch inzicht testjes kunnen vertellen? Zijn dat echt gewoon tandwiel testjes of is het echt behoorlijk pittig? De test die in de databank hier staat vond ik in ieder geval wel goed te doen.

Ik ga ook nog wel eventjes oefenen met Braintraining op de Nintendo DS, die ligt hier tenslotte toch thuis:D. Heeft iemand hier dat ook gebruikt als voorbereiding op PO1? Succes in ieder geval voor degenen die binnenkort ook PO1 hebben!:cool:

Later,

PH-BQC
 
[...] Zou iemand misschien wat meer over de technisch inzicht testjes kunnen vertellen? Zijn dat echt gewoon tandwiel testjes of is het echt behoorlijk pittig? De test die in de databank hier staat vond ik in ieder geval wel goed te doen.

Als je die testen in de databank makkelijk vind, en over het algemeen geen problemen hebt met natuurkunde, is die technisch inzicht test best makkelijk. Enige waar je op moet letten is de tijd, aangezien je maar 20 minuten krijgt voor iets van 60 vragen.

succes!!
 
dat is niet helemaal waar van 20 min/ 60 vragen.
je krijgt voor alle testen 25 minuten behalve voor woord analogieen. voor woord analogieeen krijg je 20 minuten.
En je krijgt volgens mij, maar dat weet ik niet meer 100 procent zeker 50 vragen, behalve voor rekenen en technische inzicht. voor rekenen krijg je 40 vragen en voor technisch inzicht 65 vragen. (maar daar moet je niet van schrikken, want technisch inzicht was de test die iedereen wel op tijd afkreeg toen ik po1 deed met 7 anderen)

Je moet wel weten dat maar ongeveer de helft doorkomt. zo zat het volgens mij met de puntentelling.
je krijgt een cijfer van 1-9, waarbij 5 het gemiddelde cijfer is.
En zoals je kunt redeneren ligt de helft van de kandidaten onder het gemiddelde en de helft er boven. Als je er boven ligt ga je door, lig je eronder dan val je af. Als je toevallig net op die middengrens ligt dan heb je ook geluk en mag je door.
volgens mij heb je 25 of 24 punten nodig. dus het gemiddelde of 1 punt eronder. En wat zo'n psychologe ook zei was dat je voor technisch inzicht niet lager dan een 4 mag halen, want dat vond de kls een erg belangrijk onderdeel.
 
En wat zo'n psychologe ook zei was dat je voor technisch inzicht niet lager dan een 4 mag halen, want dat vond de kls een erg belangrijk onderdeel.

Ook wel goed om te weten inderdaad. Las ergens in dit topic ook het verhaal van iemand die een 3 had voor technisch inzicht, maar wel qua totaalscore boven het gemiddelde zat en toch niet door mocht naar PO2. Hoe de tijd/punten-verhouding werkt is me nu in ieder geval wel aardig duidelijk, bedankt!:)
 
Ik heb een week geleden ongeveer me PO1 gehad en wat mij bijstaat van de technische inzicht test is vooral de logica. Vragen als welk tandwiel draait welke kant op is hier een voorbeeld van, maar je kunt ook denken aan: "welke dam is het sterkst", "welke lens gebruik je voor een vuurtje te maken", "welk plaatje beschrijft de baan van een gegooide bal".
Allemaal dingen die je als basis aanleert bij bijvoorbeeld Natuurkunde.

En bij alles A, B of C (met A en B échte antwoorden en C vaak: geen van beide of iets dergelijks) als meerkeuze-antwoorden.

Ik had deze test een 5 gescoord (gemiddeld dus) en ik was ruim op tijd klaar. Veel vragen zie je in één opslag namelijk.

Die test in de openingspost beschrijft het duidelijkst de soort vragen (wel simpeler) die je moet verwachten, maar natuurlijk is niet alles hetzelfde. Dat zul je moeten bekijken de dag zelf.

Veel succes en laat me weten wat je score is!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top