KLS Selectie PO1

Status
Not open for further replies.
Kun je technisch inzicht eigenlijk oefenen? En zo ja hoe?
Of heb je dat of heb je dat gewoon niet?

En bij technisch inzicht verwachten ze een 3.

Kennelijk verwachten ze hoger dan een 3, want iemand hier op op Airwork, had meer dan 24 punten en is op technisch inzicht door een 3 gezakt.

En ik denk dat je technisch inzicht wel gedeeltelijk kunt trainen. Toch zal een stukje altijd pure aanleg blijven.

Misschien kun je eens wat technisch inzicht vragen opzoeken op internet en deze maken. Degene die je fout hebt kun je je laten uitleggen door iemand die er veel verstand van heeft, zodat je ze misschien meer begrijpt.
 
Volgens mij is het wel grotendeels aanleg. Je ziet het of je ziet het niet. Voor de een ziet het er logisch uit voor de ander niet.
 
Ik weet (bijna) zeker (ik ben geen expert) dat ze hoger dan een 3 verwachten, een 5 is gemiddeld bij alle onderdelen, en je hebt voor elk onderdeel een 5 nodig om deze ronde te halen. Als je redelijk scoort op andere onderdelen mag je daar nog wel eens een puntje onder zitten voor zover ik weet, maar niet teveel.
Je zou technisch inzicht wel een beetje kunnen oefenen om te zorgen dat je het sneller ziet, met bijvoorbeeld tandwielen oefeningen, dat je moet zien welke kant het 38ste wiel op draait. Zo oefen je misschien een beetje de manier van denken, en herken je het sneller, zodat je meer tijd hebt om over moeilijkere vragen na te denken. Maar het blijft denk ik toch aanleg om het echt goed te kunnen (technisch inzicht was ook mijn 1 na slechtste onderdeel bij PO1 ik scoorde een 6).

Succes bij Lufthansa!
 
@ nielzzzzzzo

Welk type toestel is dit: "GVSS van KLS gehaald! Binnenkort COVA"? Zeker weer iets van chinese makelij...
 
@ nielzzzzzzo

Welk type toestel is dit: "GVSS van KLS gehaald! Binnenkort COVA"? Zeker weer iets van chinese makelij...

tjonge jonge:1855:

Ga je bij iedereen zo langs??:grijns:

dan ben ik namelijk de volgende. is namelijk gewoon wat extra info over welke selectie je nu zit. Niels is niet de 1e.

en wie weet wordt het wel een toestel :D
 
Het doel van de gegevens in de kantlijn is om de lezer een snelle indruk te geven van de betrouwbaarheid van de post. M.a.w. een indruk van de ervaring van de persoon in kwestie. Op deze manier ontstaat alleen maar verwarring. Vooral bij leken op het gebied van luchtvaart die hier ook ronddwalen.

De GVSS-uren zijn geen officiële uren voor het geval je het nog niet wist, ook heeft het niets weg van een brevet en is het zeker géén typerating. Hoe moeilijk kan het zijn!

Pas het even aan om misverstanden te voorkomen. Fijn weekend nog! :rt:
 
Ik vind het ook belangrijk om een duidelijke indruk te geven, maar ik dacht dat er duidelijk stond:

Brevet: geen
Typeratings: GVSS van KLS gehaald! Binnenkort COVA
Uren: 20-30 minuten - cessna 172

Geen brevet en maar 20-30 minuten (niet GVSS natuurlijk) gevlogen lijkt mij duidelijk, en zonder brevet is de optie van een typerating ook overbodig, en daardoor kan ik die gebruiken om informatie te geven over hoe ver ik ben met de selectie. Wat misschien ook relevant kan zijn in het Hoe Word Ik Piloot forum qua ervaringen ;)

Natuurlijk is de GVSS geen typerating (er is tenslotten ook geen brevet die "in opleiding" heet), maar als dit niet duidelijk is zal ik dit aanpassen, zijn er andere mensen die dit onduidelijk vinden?
 
Het doel van de gegevens in de kantlijn is om de lezer een snelle indruk te geven van de betrouwbaarheid van de post. M.a.w. een indruk van de ervaring van de persoon in kwestie. Op deze manier ontstaat alleen maar verwarring. Vooral bij leken op het gebied van luchtvaart die hier ook ronddwalen.

De GVSS-uren zijn geen officiële uren voor het geval je het nog niet wist, ook heeft het niets weg van een brevet en is het zeker géén typerating. Hoe moeilijk kan het zijn!

Pas het even aan om misverstanden te voorkomen. Fijn weekend nog! :rt:


tuurlijk dat snap ik ook ;)
Bij ons op de KLS werd verteld dat uren die je in de simulator maakt met een instructeur bij je ook tellen als vlieguren.
maar goed :)
voor de betrouwbaarheid klopt ook. Vandaar dat de GVSS er ook in staat als gehaald. Ik speur vaak rond op PO1, PO2 en de GVSS. dus vandaar.

jij ook fijn weekend ;)
 
Vandaag PO1 achter de rug, door naar PO2 met 28 punten.

Hierbij trek ik me terug uit thread PO1 en verkas ik naar PO2. Mensen die nog moeten, iig heel veel succes. En voor vragen kan je altijd een PM sturen.

Adios
 
Yes ik ben ook geslaagd voor PO1 met 28 punten! :D Is dit een goede score voor het verdere verloop van de selectie? Ik heb 13 november PO2! Is er nog iemand die dan moet? En ook proficiat SIERRA TANGO! :grijns:
 
Een score van 25 is gemiddeld, en ongeveer wat je moet hebben om door te gaan naar de volgende ronde. De maximale score is natuurlijk 45. Ikzelf had 36 punten, de andere twee kandidaten die tegelijk met mij hun PO1 hadden zaten ook rond de 28 punten volgens mij. Verder weet ik het niet. Een score van 28 is niet slecht. Misschien kunnen andere je hier een duidelijker antwoord op geven.
 
25 is de gem. score van de alle personen die deelnemen aan de selectie (dus ook diegene die afvallen). Trek daar je conclusie uit.
Ikzelf had 33 punten.
 
Hey iedereen

Ik had gister PO1 en hoorde toen van veel mensen dat ze veel info van deze site hadden dus ik dacht moet t ook maar even proberen.

Heb PO1 gehaald met 37 punten!!

Moet nu 18 Oktober voor PO2 nog meer mensen die dan ook heen gaan?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top