KLM vloot uitbreiding?

NEW YORK - De kersverse SkyTeam-partners KLM en Northwest Airlines hebben afgesproken te onderzoeken om mogelijk op termijn gezamenlijk de Boeing 7E7 aan te schaffen. Dat meldde KLM president-directeur Leo van Wijk maandag (13 september) tijdens de SkyTeam-persconferentie in New York. Volgens Van Wijk bevindt dit plan zich nog in een zeer vroeg stadium en is er geen definitief besluit genomen.

Wanneer wordt besloten dit nieuwe toestel van Boeing aan te schaffen, zullen KLM en Northwest met een gezamenlijke specificatie komen, zo meldde de KLM-topman. Voorlopig lijkt een aanschaf van de 7E7 'Dreamliner' ver weg, nu Northwest al met de Airbus A330 vliegt en KLM dit toestel vanaf medio 2005 in gebruik neemt. De 7E7 valt in dezelfde klasse als de Boeing 767 en de A330, maar krijgt een groter vliegbereik.
 
Air France Boeing 7E7?

Air France Boeing 7E7?

Ik heb het gedachte dat Air France en Alitalia ook serieuze belangstelling voor de 7E7 heeft, maar ze zullen ook later niet ontkennen dat het wel geval is. Er wordt verwacht dat Boeing in zeer korte tijd veel nieuwe orders voor de 7E7 zal ontvangen van Europese en Aziatische maatschappijen, en natuurlijk ook Amerikaanse maatschappijen. KLM en Northwest onderzoeken nu of de 7E7 voor hun eigen vloten geschikt zijn voor routenetwerken. We weten niet welke versie 7E7 de KLM bedoelt, volgens mij gaat het om een Boeing 7E7-800 of 900 met een groot vliegbereik en passagierscapactiteit in 2 klasse: 250 passagiers of meer. Nu de aanschaf van Dreamliners nog ver weg ligt, kan het zijn dat ze bij de KLM al in 2012 in dienst zullen komen. Het is niet uitgesloten dat KLM-AF de orders in 2007 bij de Boeing zullen plaatsen als het zo ver is. Als de KLM Dreamliners wil hebben, bestaat de kans dat de A330's na een paar jaren later naar Air France zullen gaan. Of misschien wel gaan verkopen aan andere maatschappijen voor lagere verkoopprijs. Misschien wil Martinair de KLM-kisten misschien wel overnemen, als het zover is. :D
 
Het is met de epistels van Berven net als bij het Cruijff en het Cruijffiaans; Dat is voor ons, gewone stervelingen, veel te hoog gegrepen om uiteindelijk te begrijpen.
 
He Berven kom je volgend jaar naar de bbq?
Dan ben ik zeker ook van de partij, wellicht kunnen we dan wat dieper filosoferen over de luchtvaart!
Ik kijk er al naar uit.
groeten
 
in dat geval ben ik ook van de partij! Misschien dat berven ingescheduled kan worden om een lezing te geven over het belang van de a 380 voor transavia airliners?
 
Back
Top