KLM vloot uitbreiding?

Het gerucht gaat idd dat er 15 ipv 10 777's gaan vliegen, ook 10 A330 ipv 6. Hopen dat dat allemaal gaat gebeuren, A330 vervangt B767 dus echt uitbreiding zal het denk ik niet zijn...

FFM
 
Ho! Stop! Op de VNV-site gaan de hardnekkige wandelgang-geruchten dat de A-330 naar AF zal gaan (commonality typerating met de andere airbussen) en dat KLM als doekje voor het bloeden gewoon een paar 777's in ruil krijgt.
Reken je dus niet te snel rijk met een dooie mus (bovendien is het m.i. maar de vraag of AF haar groei zomaar bij klm zal laten plaatsvinden)
 
Of maatschappijen die nu gebruik maken van CDG verhuizen naar Orly om de groei van AF-KLM niet te belemmeren....

Mzzls Steef
 
Denk je dat de concurrentie AF hun slots gaat gunnen op de ChdG? Lijkt me niet. Ze zijn tenslotte concurrenten en geen vrienden.
 
Max_D said:
Zijn dat echte salariscijfers? Want 216.000 euro lijkt me aan de hoge kant...
216000 Euri is redelijk accuraat als hoogst haalbare salaris bij KLM en dat is ná afdracht van pensioenpremie.

Salarisformule van KLM is afhankelijk van leeftijd en aantal dienstjaren met een bepaald maximum.

Verder wat betreft de geruchten.... Ik hoorde laatst dat er gesproken wordt over nog 9 B777's en we hebben in totaal naast de 6 harde bestellingen A330 nog 18 opties staan. Er wordt overal wel uitgegaan van in ieder geval 15 B777's en in ieder geval 10 A330's. Als we daar het verdwijnen vorig jaar van de B743 tegenover zetten is het niet zo'n héle grote groei, maar langzaam maar zeker ziet KLM (AF..) misschien wel het licht dat de luchtvaart nog steeds groeiende is. Om nu maar een héél vaag gerucht de wereld in te helpen.... er wordt in hele verre wandelgangen ook gesproken over B777-300 ER's... Wat er van waar blijkt te zijn, dat moeten we nog zien, maar dat hoorde ik laatst...

Vlieg ze !
 
Heb begrepen dat de "switch" waarover hier gesproken wordt al weer van de baan is. AF had een oogje op de KLM 747-combi's in ruil voor wat 777's. KLM had daar echter geen oren naar, omdat dat de flexibiliteit uit de 74-vloot haalt.
 
Zoiets had ik ook gehoord, maar wat we natuurlijk niet moeten vergeten is dat dit soort strategische beslissingen helemaal niet meer in Amstelveen genomen worden maar in Parijs, dus als het AF een goed idee lijkt, gebeurt het......
 
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Je moet de huidige constructie vergelijken met Unilever. Omo, Dash etc (allemaal wasmiddelen) vallen allemaal onder de Unilever Holding. Als Omo iets wil, wil dat nog niet zeggen dat Dash dat moet doen. Zo ook AF-KLM.
 
Dream on. Als KLM iets wat bij Transavia gebeurt helemaal niet wil, dan gebeurt het ook niet. Zo bepaalt AF ook bij KLM.

Sorry, maar zo gaat het...
 
Ik zou me eerst maar eens in de definitie van "Holding" gaan verdiepen. Transavia is 100% EIGENDOM van KLM...das natuurlijk een ander verhaal.
 
Toen KLM enkel een meerderheid in Transavia had gold geschetste situatie ook. Zo geldt ie ook na het meerderheidsbelang van AF in de holding AF/KLM.
 
Zoals ik al zei, dat was geen Holding-structuur. AF heeft misschien wel een meerderheidsbelang in de Holding AF_KLM, maar dat betekent nog niet dat het belang van de holding zich opeens op een tak zal gaan focussen. Het is in het belang van de holding dat zowel AF als KLM welvaren. Daar waar de mij-en elkaar in de weg zitten moeten het een en ander opgelost worden. Dat is reeds gebeurd. Nu is het een kwestie van synergie uitbouwen en waarmaken. Dit is dus echt wat anders dan een meerderheid van de aandelen van Transavia bezitten.
 
Back
Top