KLM vloot uitbreiding?

koenemans said:
Het gaat niet om holdingstructuren, maar om zeggenschap. Die ligt bij AF.

Ook al vrees ik dat je gelijk gaat krijgen qua wie er beslist, het is nu nog niet met zekerheid te zeggen wat dat in de toekomst voor gevolgen heeft...
Wat ik wel weet is dat de verhalen over vlootuitbreiding en de daarmee samenhangende opledingen, elke week veranderen, al dan niet door AF.
 
Hier maar weer een bewijs dat niet alles naar Parijs gaat, maar strategisch nagedacht wordt met max profit voor de holding:

"Wegens de fusie met Air France start KLM een dagelijkse directe lijndienst tussen Amsterdam en Manilla. Air France staakt op haar beurt haar diensten tussen Parijs en Manilla." (Bron: Luchtvaartnieuws http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=5057 )
 
Hier maar weer een bewijs dat niet alles naar Parijs gaat, maar strategisch nagedacht wordt met max profit voor de holding:

Ja maar daarbij vermeld je alleen de helft van het verhaal.
Hier de andere helft:

KLM heft twee bestemmingen op. Vanaf 15 september zal niet meer worden gevlogen tussen Amsterdam en Miami. Op 1 november wordt de dienst naar Thessaloniki worden stopgezet. Voor beide diensten geldt dat zij via doorverbindingen en via partner maatschappijen zullen worden vervangen.

Sterkte....

Hoe is over het algemeen de sfeer /stemming over de toekomst binnen het vliegerkorps van de KLM groep?

(is altijd nog plaats bij BA ;) )
 
Da's dan ook weer maar de helft van het verhaal. Miami is eruit, want dat gaat weer naar NorthWest. In plaats daarvan vliegt de KLM binnenkort weer naar Atlanta, een bestemming die nu nog niet wordt aangedaan. Een en ander heeft dus niets te maken met AF of de bestemming Manilla...

Gonna
 
Dat Northwest Miami gaat doen vanaf 15 sept was inderdaad het verhaal. Dat heeft ook in een publicatie van KLM Cabin Crew gestaan, maar helaas.... De hele AMS-MIA vlucht verdwijnt uit 'ons' netwerk. AF blijft het wél doen en als ik me niet vergis doet Martinair er vanaf de winterdienst een vlucht per week bij.

Maar goed; hij verdwijnt dus uit het KLM/NW netwerk.

Verder wat betreft holding zeggenschap; natuurlijk ligt alle zeggenschap momenteel bij de SMC (Strategic Management Committee), bestaande uit 4 leden van zowel AF als KLM. In deze commissie worden alle strategische beslissingen genomen omtrent netwerken, vloot, planning etc. Bij gelijk aantal stemmen geeft de stem van de voorzitter (AF-man) de doorslag.

Verder ben ik persoonlijk helemaal niet negatief over de overname/alliantie; ik denk dat we in de komende 12 tot 18 maanden een beetje duidelijkheid krijgen over welke richting we nu als AF-KLM heengaan. Natuurlijk zie ik een aantal bestemmingen verdwijnen, maar zolang we nog op de drie deelgebieden (Europa/ICA/Freight) een gelijkblijvend deel van de produktie houden (ongeveer 33%) vind ik het prima !

Groeten.
 
@Gonna: Je neemt me de woorden uit de mond.

@Nightflight: Helemaal mee eens. Ik werk dan wel niet bij de KLM, maar ik ben ook enthousiast over de resultaten van de nieuwe structuur tot dus ver. Ik denk dat sommige mensen het gewoon weg niet willen zien, angst voor verandering en vooruitgang ofzo.
 
angst voor verandering en vooruitgang ofzo.

CFIT, Waar heb ik die woorden toch eerder gehoord :) ;)
 
CFIT said:
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Je moet de huidige constructie vergelijken met Unilever. Omo, Dash etc (allemaal wasmiddelen) vallen allemaal onder de Unilever Holding. Als Omo iets wil, wil dat nog niet zeggen dat Dash dat moet doen. Zo ook AF-KLM.

Maar we hebben het HIER over Fransen... ;)
 
Is er wat meer duidelijkheid over de vlootuitbreiding van KLM?

Is er wat meer duidelijkheid over de vlootuitbreiding van KLM?

Zo ja, ik heb hele forum gelezen dat er een vlootuitbreiding zal plaatsvinden bij de KLM. De KLM heeft nu 8 Boeings 777-200ER's afgenomen en wacht men ook op 2 af te leveren Boeings 777-200ER's. In 2005 ontvangt de KLM van Airbus A330-200's als aanvulling van haar vloot.

Mijn vraag over een gerucht dat hier op de forum stond. Er zou gesproken over een verlengde Boeing 777-300ER voor de KLM, maar is dat juist? Ik vind dat zo'n goede vervanger van oudere 747-400's bij de KLM. Dat is nog bij de KLM niet aan orde. Ook las ik dat de KLM meer Airbussen wou bestellen via opties van 18 stuks. Maar de KLM is volgens mij nog bezig aan tweede ronde onderhandelingen over verdere bestellingen bij Airbus én Boeing. Maar let maar eens op: bij de Boeing werken ze aan speciale versie van een Boeing 777: Boeing 777-200 Long Range en Boeing 777-300 Long Range. Is dat wel wat voor de KLM, vooral bij de ultra lange afstand die wel voordeliger zou kunnen zijn dan een Boeing 747-400?

Maar de 7E7 is wel misschien wat voor de KLM, als de Airbus A330 wel eens tegenvalt. Volgens mijn geweten wil Air France haar vloot veelvuldig uit Airbus bestaan mix een paar tientallen 777-toestellen? Andersom bij de KLM geheel alleen uit de vloot van Boeings-toestellen. Dat werkt volgens mij niet echt goed. De KLM is overgenomen door Air France eerder dit jaar, dat weten we allemaal wel. Als AF zou voor Airbus kiezen, moet de KLM volgens mij ook volgen, want dan werkt alles goedkoper en efficienter. Dan zou bij de KLM heel ingrijpende vlootverandering ondergaan bij de 737-vloot. Zo ver is dat niet. Ik denk dat een Airbus A330 niet goed past in een KLM-vloot, want dan heb je over een vreemde vogel die anders is dan alle Boeings.
 
Berven ziet ze vliegen... :yeehaa:

Berven, hoe denk jij over Transavia? Misschien paar A380's voor op de korte afstand, ideetje? ;)
 
Berven for president! Wie stemt er mee om Berven op TV te krijgen bij de jaarlijkse oudejaarsconference? (i.p.v. Feek de Jonge of Youp van 't Hek, da's toch altijd hetzelfde)
 
Re: Is er wat meer duidelijkheid over de vlootuitbreiding van KLM?

Re: Is er wat meer duidelijkheid over de vlootuitbreiding van KLM?

Berven said:
Ik denk dat een Airbus A330 niet goed past in een KLM-vloot, want dan heb je over een vreemde vogel die anders is dan alle Boeings.

Na een zwaar weekend, ben ik weer helemaal blij (dit lezende) :p:
 
Re: Re: Is er wat meer duidelijkheid over de vlootuitbreiding van KLM?

Re: Re: Is er wat meer duidelijkheid over de vlootuitbreiding van KLM?

Dutchie said:
Na een zwaar weekend, ben ik weer helemaal blij (dit lezende) :p:
toch zijn er genoeg indicaties dat er toch echt bussen gaan komen bij de KLeM..
A330-team compleet en hard aan het werk

9 september 2004 - Het projectteam dat de introductie van de A330 bij de Vliegdienst voorbereidt, is op volledige sterkte. Kijk onder de knop Organisatie wie lid is van de projectgroep.

* Projectteam A330 bijna compleet

12 augustus 2004 - Het projectteam voor de introductie van de A330 bij de Vliegdienst is bijna compleet. Eind augustus wordt dat team aan de Vliegdienstmedewerkers voorgesteld. Vanaf dat moment zal deze site ook weer regelmatig worden voorzien van nieuwe informatie. In de tussentijd worden de menuknoppen aangepast en wordt alle oude informatie verwijderd.
van flightweb..
 
Reactie op Wepz

Reactie op Wepz

Wepz, ik denk dat de A380 niet voor Transavia wat is, want op korte afstanden is hij echt niet geschikt voor, waardoor vele luchthavens niet op zo'n megavliegtuig is afgestemd (luchthavens op vakantiebestemmingen).

Transavia wil graag met Next Generation Boeings 737 blijven vliegen om flexibel te zijn in om meer vluchten te maken en heeft te maken met milieuvoorschriften die over hele wereld geldt.
 
Berven: Keep m comming! serieus. En wat ze ook zeggen, je bent een aanwinst op dit board (en mijn favoriet)!

Het zou me geen **** verbazen als jij 'gewoon' een van 'ons' bent en dit doet voor de lol.. Hoe dan ook, keep m comming!

727 voor Trans is mijn vote.. Ze zijn aardig goedkoop uit de woestijn te vissen op het moment..
 
Uitfasering 767

Uitfasering 767

Zie hier het schema voor de uitfasering van de 767. De A-330 komt echt..........;)

Uitfasering B767 – M.i.v. januari 2005 wordt begonnen met de ‘uitfasering’ van de B767. De laatste B767 zal in mei 2007 verdwijnen. Volgens gelijke planning wordt de A330 ingestroomd.

--------------------------------------------------------------------------------
Bron: KLM
 
Flying Dutchman said:
727 voor Trans is mijn vote.. Ze zijn aardig goedkoop uit de woestijn te vissen op het moment..
:grijns:
Net als de EA-6 Prowler.....kan je toch voor 3 pax "tailor-made" charterwerk doen. Binnen 1 uur lig je dan met je b@llen in het zand op Mallorca!!!! Idee?

Adios.

Gr. Slim
 
Back
Top