Is er wat meer duidelijkheid over de vlootuitbreiding van KLM?
Is er wat meer duidelijkheid over de vlootuitbreiding van KLM?
Zo ja, ik heb hele forum gelezen dat er een vlootuitbreiding zal plaatsvinden bij de KLM. De KLM heeft nu 8 Boeings 777-200ER's afgenomen en wacht men ook op 2 af te leveren Boeings 777-200ER's. In 2005 ontvangt de KLM van Airbus A330-200's als aanvulling van haar vloot.
Mijn vraag over een gerucht dat hier op de forum stond. Er zou gesproken over een verlengde Boeing 777-300ER voor de KLM, maar is dat juist? Ik vind dat zo'n goede vervanger van oudere 747-400's bij de KLM. Dat is nog bij de KLM niet aan orde. Ook las ik dat de KLM meer Airbussen wou bestellen via opties van 18 stuks. Maar de KLM is volgens mij nog bezig aan tweede ronde onderhandelingen over verdere bestellingen bij Airbus én Boeing. Maar let maar eens op: bij de Boeing werken ze aan speciale versie van een Boeing 777: Boeing 777-200 Long Range en Boeing 777-300 Long Range. Is dat wel wat voor de KLM, vooral bij de ultra lange afstand die wel voordeliger zou kunnen zijn dan een Boeing 747-400?
Maar de 7E7 is wel misschien wat voor de KLM, als de Airbus A330 wel eens tegenvalt. Volgens mijn geweten wil Air France haar vloot veelvuldig uit Airbus bestaan mix een paar tientallen 777-toestellen? Andersom bij de KLM geheel alleen uit de vloot van Boeings-toestellen. Dat werkt volgens mij niet echt goed. De KLM is overgenomen door Air France eerder dit jaar, dat weten we allemaal wel. Als AF zou voor Airbus kiezen, moet de KLM volgens mij ook volgen, want dan werkt alles goedkoper en efficienter. Dan zou bij de KLM heel ingrijpende vlootverandering ondergaan bij de 737-vloot. Zo ver is dat niet. Ik denk dat een Airbus A330 niet goed past in een KLM-vloot, want dan heb je over een vreemde vogel die anders is dan alle Boeings.