Klm MD-11

Als je non-standaard de parking brake al gaat releasen op een ander moment dan voorschreven, dan schop je alles in de war, de choks 'roesten' vast onder je wielen, de ground crew moet dan weer terug komen om ze eronderuit te schoppen, de tug driver snapt er niks meer van en begint dan maar te pushen (parking brake released toch?)...kortom, er is geen tijd voor die onzin.

Ik neem aan dat jij ook wel zult begrijpen dat wij niet zomaar op eigen initiatief op een willekeurig moment de parking brake gaan releasen zonder goed overleg met de groundcrew. Dat zou idd een mooie boel worden. Dit gebeurt dan ook niet (als het al gebeurt) voordat alle deuren incl cargo gesloten zijn, jetty eraf is en de pushback crew hun walkaround gedaan heeft. maw ready for push.
 
Wat er ook bij komt kijken is dat we op elk veld weer een andere ground handler hebben, die gedrild is in het zo efficient mogelijk afhandelen van een 25 minute turnaround. Als je non-standaard de parking brake al gaat releasen op een ander moment dan voorschreven, dan schop je alles in de war, de choks 'roesten' vast onder je wielen, de ground crew moet dan weer terug komen om ze eronderuit te schoppen, de tug driver snapt er niks meer van en begint dan maar te pushen (parking brake released toch?)...kortom, er is geen tijd voor die onzin.

767, ooit was drie minuten te laat nog on time, maar dat is al jaren niet meer zo bij ons. Nu is één seconde te laat gewoon te laat voor wat betreft onze administratie. De officiële OTP statistieken hanteren inderdaad een veel ruimere standaard.

Nope, het is de low cost passagier die gedrild is :) (Ik zie ze in Brussel vaak genoeg al in de startblokken klaarstaan, alle 150, zelfs voor dat de inbound klaar is met de-boarden)

En zo hoort dat! (vb. bij ons loopt een AGP met 150 pax sneller vol dan een LHR met 50 pax :confused:)
 
Last edited:
Ja kermit dat klopt MCT... in oman! Niet meegekregen? 50 kisten daar vanaf oktober 2012.

Ik bedoelde natuurlijk Manchester MAN..... Solly
 
Back
Top