KLM Boven alles!

Boeing operating procedures: dit zijn richtlijnen. Elke (amerikaanse) maatschappij heeft zijn eigen operating procedures die zijn goedgekeurd door de FAA inspector die jurisdictie heeft over een bepaalde maatschappij. Het resultaat is dus dat geen enkele operating manual hetzelfde is. Ik ken zelfs een voorbeeld waar een bepaald type kist van het moederbedrijf overgedaan werd naar een dochterbedrijf en vervolgens de manuals werden afgekeurd. Een type dat reeds 35 jaar heeft rondgevlogen, 15 jaar daarvan bij het moederdrijf tot grote tevredenheid van iedereen.
Southwest heeft dus andere procedures voor de 737 dan United, die weer andere procedures heeft dan Continental of Miami Air. De BOP is dus echt een richtlijn.

@FD: bij de meeste amerikaanse 121 maatschappijen heeft de f/o niet de authoriteit om de start af te breken. Je zet de power, roept 'set take-off thrust' en beide handjes gaan op de yoke. El Capitan houdt de handen op de throttles tot V-1. Als de captain de pf is dan mag de f/o alleen roepen wat hij ziet, de capt maakt de beslissing
 
Last edited:
Het glareshieldpanel is een uitvinding van de KLM.
Overgenomen door de industrie en wie kan zich nu nog een passegierskist zonder glareshieldpanel indenken?

De approach-charts van de KLM zijn ook duidelijker en gebruiksvriendelijk dan die van Jeppessen. En dat komt niet door gewenning zoals men je wil doen geloven, maar omdat er minder op een KLM chart staat dan op een Jeppessen chart; dat komt omdat Jeppessen rekening houdt met alle gebruikers van vliegvelden en dus info op die kaarten hebt staan die de KLM niet gebruikt en dus ontbreekt het op de KLM chart en dat maakt het overzichtelijker.
Bovendien gebruikt Jeppessen zeer dun en makkelijk scheurbaar papier, wat ook nog eens niet mooi wit is en niet zoals die van de KLM verschillende kleuren gebruikt om snel en duidelijk elevatie dan wel water aan te geven. Etc. etc.

Dus nee;
ook de KLM weet niet alles en heeft niet alles uitgevonden,
maar soms slaat de balans te ver over naar wat de KLM allemaal niet goed zou doen, en dat is onterecht.
De KLM heeft wel degelijk decennia lang de industrie oa aangevoerd en geinnoveerd en is er als één van de weinige niet voor niets vanaf het begin bij.
 
Waarom ga je niet naar Easyjet, BA, HV, MP etc? Op de munten na is daar alles beter dan bij Ryannair. :)

Waarom ik niet naar Easyjet ga: Wat moet ik in London Luton (little Islamabad) of Liverpool Gadver
BA: 15 jaar rechts zitten naast een Engelsman nee bedankt!
HV: 3 uur 10 aanmelden om naar de Kanarische weilanden te vliegen in de rechterstoel 10 jaar lang uhhh laat maar!
MP : stessen zijn veel te lekker vind mijn vriendin niet goed!
 
hey b 737, denk je dat ik kans maak met 1500 tt en 500 uur 777 co-pilot (uiteraard dat laatste zonder landingen), ik hoorde namelijk dat ze bij ryanair beter betalen dan bij de klm! Bovendien zit ik altijd naast van die arrogante mannetjes, ik hoorde dat je die bij ryanair niet had!
 
NEE ik ben daar nooit afgewezen. Heb bij Trans nooit de kans gehad omdat ze toenertijd alleen NLS ers aannamen (want die zijn kei goed) en de KLM heb ik nooit gestuurd want dat is zonde van mijn postzegel (nemen alleen mensen van de TOPGUN school Eelde aan)
Kortom: typisch gevalletje frusto. Maar het is wel zorgwekkend dat Ryanair iemand met zo'n enorme plaat voor zijn hoofd heeft aangenomen; schept niet veel vertrouwen in die club.

Of ben ik er nu ingetrapt en ben jij inderdaad geen vlieger? Dat laatste hoop ik eigenlijk van harte, want mensen met zo weinig begrijpend vermogen, zoveel vooroordelen en zo'n enorme arrogantie horen simpelweg niet thuis in een moderne cockpit: effectieve CRM is uitgesloten met zo'n verwrongen wereldbeeld en zo'n kort lontje.

Ik hoop dat het een grap was, maar ik vrees dat je misschien wel ècht het gat in de kaas bent... :niet_bli:
 
Back
Top