metrodriver
New member
Boeing operating procedures: dit zijn richtlijnen. Elke (amerikaanse) maatschappij heeft zijn eigen operating procedures die zijn goedgekeurd door de FAA inspector die jurisdictie heeft over een bepaalde maatschappij. Het resultaat is dus dat geen enkele operating manual hetzelfde is. Ik ken zelfs een voorbeeld waar een bepaald type kist van het moederbedrijf overgedaan werd naar een dochterbedrijf en vervolgens de manuals werden afgekeurd. Een type dat reeds 35 jaar heeft rondgevlogen, 15 jaar daarvan bij het moederdrijf tot grote tevredenheid van iedereen.
Southwest heeft dus andere procedures voor de 737 dan United, die weer andere procedures heeft dan Continental of Miami Air. De BOP is dus echt een richtlijn.
@FD: bij de meeste amerikaanse 121 maatschappijen heeft de f/o niet de authoriteit om de start af te breken. Je zet de power, roept 'set take-off thrust' en beide handjes gaan op de yoke. El Capitan houdt de handen op de throttles tot V-1. Als de captain de pf is dan mag de f/o alleen roepen wat hij ziet, de capt maakt de beslissing
Southwest heeft dus andere procedures voor de 737 dan United, die weer andere procedures heeft dan Continental of Miami Air. De BOP is dus echt een richtlijn.
@FD: bij de meeste amerikaanse 121 maatschappijen heeft de f/o niet de authoriteit om de start af te breken. Je zet de power, roept 'set take-off thrust' en beide handjes gaan op de yoke. El Capitan houdt de handen op de throttles tot V-1. Als de captain de pf is dan mag de f/o alleen roepen wat hij ziet, de capt maakt de beslissing
Last edited: