KLM B737 met neuswiel in gras

Status
Not open for further replies.
capt: your controls
fo: your controls
capt: your controls
fo: your controls

ok we turn left here, right.
Right...

Ok to the right...

NO LEFT :D


ach ja shit happends :D
 
"This is your FO speaking, please remain seated untill you see grass on the both sides. Watch your step when leaving the aircraft"
 
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat het IQ van enkele mensen die op airwork reageren tamelijk representatief is voor het niveau van de meeste reacties in de on-line versie van "de krant van wakker Nederland". Kom op mensen: Word volwassen! Onderzoek afwachten, rapport lezen, mogelijk leren van dit incident, eventueel processen aanpassen en klaar is Kees. Dit kan ons allemaal overkomen. Kinderachtige opmerkingen graag elders plaatsen a.u.b.. Dit is een bulletinboard voor beroepspiloten. Ik hoop dat de reacties verder ook "beroepspilootwaardig" zijn. Many happy landings.
 
Flyingviking je hebt helemaal gelijk!
Laten we professioneel blijven.

Ach onderzoek afwachten......
Hij is waarschijnlijk gewoon weg geskid door een erg natte (taxi) baan. al dan niet door teveel snelheid of niet.
Het is toch niet zo'n groot incident. Gebeurt wel vaker dat er iemand weg glijd in het gras...
Lijkt me voor de piloten ook verder geen nare gevolgen te hebben.
 
......toch maar het aannamebeleid gaan wijzigen........vrije markters aannemen met meer ervaring......en geen *LS-ers meer die net met een -172 van de grasbaan komen.......Ze hadden zeker net het gras gemaaid naast de Polderbaan...:grijns: :grijns: :grijns: :grijns:

....val over me heen met de reacties.....:snore: :snore:
 
Stel je voor dat je die captain of F/O bent, denk je hier nog een beeeeetje steun te lezen, nee hoor, alleen maar geintjes. Niet cool lijkt me!

En nee, ik ben geen KLS'er, en ik vlieg ook niet voor KLM.
 
Ach.. die Captain en Co die zijn de enige die weten wat er precies aan de hand was op dit moment. Laten we eerst maar even wachten met conclusies tot we precies weten wat er gebeurd is lijkt me!

En ach.. een grapje moet kunnen toch?. Hoewel ik die van dat tientje nog steeds niet snap :(

Iedereen die roept dat het hem/haar nooit zal overkomen liegt en daar zou ik dus ook niet mee in een cockpit willen zitten :bwah:

Kusje!
 
Viper1983 said:
ikkO said:
En ach.. een grapje moet kunnen toch?. Hoewel ik die van dat tientje nog steeds niet snap

vanwege de opleidings prijs ??:snore:

Ik snap hem anders ook niet dus uitleg graag!:bwah:

Ja, de opleiding op de KLS is gewoon te duur, maar dat is ie op de NLS/Stella/DFA/Martiniar etc ook...

Ik zat ook al aan het blauwe tientje te denken... maar die dingen zijn bruin tegenwoordig!

Of misschien dat ze een tientje op de cockpitvloer zagen liggen en toen beide naar binnenkeken en toen de baan afgingen? :confused:

Kan iemand em uitleggen want ik wil ook graag mee lachen ;)
 
MD11man said:
Stel je voor dat je die captain of F/O bent, denk je hier nog een beeeeetje steun te lezen, nee hoor, alleen maar geintjes. Niet cool lijkt me!

En nee, ik ben geen KLS'er, en ik vlieg ook niet voor KLM.

Als jij een steun en toeverlaat zoekt, dan moet je hier wezen.

@TomTom
Zolang jij nog niet in Eelde zit, nog even niet reageren op de KLs s.v.p. :biertje:

@Okki
Iets met afbetaling studieschuld? Ik snap hem ook nog niet.

Zegt de ene KLMer tegen de andere KLMer voordat ze het gras in reden..
..volgende keer toch maar weer via Victor.
 
Op telegraaf stond bij deze vlucht van de KLM van Londen LHR naar Amsterdam EHAM 190 passagiers in een 737-900??? Volgens mij kan dat niet geval zijn, want in een standaard 737-900 kan minstens 189 passagiers in all economy class vervoeren i.v.m. strenge veiligheideisen van snel ontruimen bij nood. Het had moeten zijn dat 180 mensen met deze vlucht mee kon gaan! Bij een nieuwere 737-900ER kan dat dus veel meer zijn dan de standaard 737-900! Dus pers maakt wel fouten bij het schrijven van het aantal passagiers die per vlucht die wel eens misgaat. Echter op teletekst sprak van ongeveer 180 mensen aan boord zijn geweest. Volgens de KLM zelf kan het maar 177 mensen in een 737-900.
 
Het kan niet waar zijn dat pers zeide dat meer mensen in een 737-900 met deze KLM vlucht gereisd hebben. Het ging om 190 mensen. Maar volgens de strenge eisen van de veiligheid en snel ontruimen van een langere 737-900 belet dit niet, althans bij een standaard 737-900. Bij de KLM zal dit volgens de bronnen ongeveer 177 mensen gegaan zijn. Bij een nieuwe versie van de 737-900, ER-versie, kan dus wel meer passagiers per vlucht meenemen dan de standaardversie.
 
Hee PET, van iemand met een ATPL had ik toch een iets meer volwassen reactie verwacht!

Of is t ATPL flightsimmen?

Take care, je zult t nodig hebben.
 
Jammer dat er zoveel mensen zo crapullerig reageren.

In plaats dat we een beetje collegeaal reageren en die jongens succes wensen gaan we de situatie lopen afzeiken.

Wat een niveau.

Succes jongens.

Rob
 
Zogenaamd volwassen reageren op in jouw ogen kinderachtige posts is nog veel kinderachtiger.
Beetje onnodig om de moraalridder te spelen hier. Het gaat om een non-event.... Kan iedereen gebeuren toch. No big deal. Juist daarom kan er lacherig om gedaan worden.

Wees blij dat er een beetje om gelachen wordt. Lachen is beter dan huilen.
 
Hoe groot is de kans dat Amstelveen achter deze fuck up zit iz, zodat ze wat media aandacht kunnen krijgen en het op het verhogen van de pensioensleeftijd kunnen gooien?

a) 10%
b) 25%
c) 80%
 
Berven, vergeet de baby's niet. Hoeven geen stoel maar tellen wel mee in het totaal.

Captain zal wel op de MD11 gevlogen hebben. Als je daarmee een scherpe bocht moet draaien zit je zelf boven het gras. Je moet de bocht immers ruim inzetten met zulke lange vliegtuigen om te voorkomen dat het main gear het gras ingaat.....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top