RTO, inderdaad, gebruik de en-route chart met de grid mora's of onthoud dat tot 17000 je veilig zit (hoogste die ik op dat kaartje zie is 15.3 over de mont blanc). De drift-down chart heeft alleen een kleinere schaal, misschien goed als je langzaam spul vliegt.
@JC, de driftdown chart heeft meer te maken met engine failures dan met loss of pressurisation. Verlies je een motor (zeker als je zeer zwaar bent), dan heb je een probleem: je gaat naar beneden. Verlies je pressurisation dan kun je in principe level blijven vliegen met iedereen aan de O2. Niet voor lang, dat is zeker, maar lang genoeg om cumulus granitus te vermijden.
Ik zie hier ook een probleem met traditionele trainings methodes. Boem, gat in de romp, press weg, O2 op, pwr idle, neus naar beneden, spd brakes en nu naar 15000'. Oeps, we vergaten dat we boven de Himalayas zaten, NE Chad, Kilimanjaro, Rocky Mountains, Zuid Amerika, of de Alpen. Zie hiervoor Morning Glory's thread in een van de andere fora over 'noodlanding'