Israeli Air Force

:eek:fftopic:
Hallo allemaal,

Is er op dit forum iemand die ervaringen heeft met de Israelische luchtmacht en/of iemand die hier veel over weet? Ik overweeg namelijk om in Israel selectie te doen. Ik weet dat de selectie één van de zwaarste luchtvaartselecties ter wereld is, maar ik weet ook dat de Israelische piloten behoren tot één van de, zo niet DE beste piloten die er op aarde rondlopen.

JAMMER HÉ DAT DE TOPIC STARTER IS WEGGEJAAGD VAN HET FORUM. HEBBEN WE EEN KEER EEN INTERESSANT/LEUK TOPIC DAN WORDT HIJ COMPLEET WEGGEHOOND.

Sorry, ik baal er gewoon van dat we een nieuwe airworker gelijk weer ex- airworker hebben gemaakt.
 
:eek:fftopic:

JAMMER HÉ DAT DE TOPIC STARTER IS WEGGEJAAGD VAN HET FORUM. HEBBEN WE EEN KEER EEN INTERESSANT/LEUK TOPIC DAN WORDT HIJ COMPLEET WEGGEHOOND.

Sorry, ik baal er gewoon van dat we een nieuwe airworker gelijk weer ex- airworker hebben gemaakt.

mee eens.....
Het had een heel interessante topic kunnen worden als sommige mensen (no offence) hun oogkleppen hadden afgedaan.
 
dan het argument van FlyFens. Natuurlijk maakt het IDF meer burgerslachtoffers dan de KLu, wat wil je, zij zitten in een oorlogssituatie, wij niet.... (tenminste officieel niet.... officieus is een ander verhaal)

En omdat ze meer burgerslachtoffers maken is er natuurlijk ook meer kritiek. Een vlieger bij de klu heeft minder kans op het veroorzaken van burgerslachtoffers dan zijn collega bij de IDF. Dat weet je als aspirant ook, vandaar dat er meer kritiek komt op iemand die de ambitie heeft om bij de IDF te vliegen. Dat lijkt me vrij logisch.

Ik weet niet wat het aantal burgerslachtoffers veroorzaakt door het IDF per "echte" actie is, maar ik verwacht dat het er wat meer zijn dan bij de Klu.

Ik blijf het een beetje een vreemde vergelijking vinden. Volgens mij is het vrij duidelijk dat F16 vliegers bij de Klu een compleet andere baan hebben dan hun collega's bij de IDF. Het is duidelijk dat IDF vliegers veel sneller worden ingezet. Verder lijkt het ook vrij duidelijk dat bij de beslissing om een missie al dan niet door te latenen gaan het mogelijke aantal burgerslachtoffers bij de IDF een iets andere prioriteit heeft dan bij de Klu. Logisch dus dat je op de ene organisatie meer kritiek kunt hebben dan op de andere.
 
:eek:fftopic:

JAMMER HÉ DAT DE TOPIC STARTER IS WEGGEJAAGD VAN HET FORUM. HEBBEN WE EEN KEER EEN INTERESSANT/LEUK TOPIC DAN WORDT HIJ COMPLEET WEGGEHOOND.

Sorry, ik baal er gewoon van dat we een nieuwe airworker gelijk weer ex- airworker hebben gemaakt.

Sorry hoor, maar wat is dit nou voor onzin??? De topicstarter wilde informatie over over de IDF omdat hij overwoog om daar te solliciteren. Ondertussen heeft hij de keus gemaakt om dat niet te doen en zijn wij vrolijk verder aan het discuseren over andere zaken.
De topicstarter heeft zich verder niet meer bemoeit met "de andere zaken" en dat is zijn eigen keuze. Maar om nu te gaan beweren dat hij weggejaagt is, dat vind ik echt de grootste flauwe kul.
 
Sorry hoor, maar wat is dit nou voor onzin??? De topicstarter wilde informatie over over de IDF omdat hij overwoog om daar te solliciteren. Ondertussen heeft hij de keus gemaakt om dat niet te doen en zijn wij vrolijk verder aan het discuseren over andere zaken.
De topicstarter heeft zich verder niet meer bemoeit met "de andere zaken" en dat is zijn eigen keuze. Maar om nu te gaan beweren dat hij weggejaagt is, dat vind ik echt de grootste flauwe kul.

Kereltje wilde info over vliegen bij IDF. Ik wed dat hij nog geen 20 zal zijn geweest, vol idealen etc. Gaan wij gelijk over de zeik met dooien en allerlei andere negatieve info. Hij wilde gewoon weten (zoals ik het begrepen heb):

- Kan het als buitenlander
- Wat zijn de vereisten
- Is er iemand onder ons die hiervoor heeft gevlogen

Dat IDF geen rondvluchten doet denk ik dat hij ook wel wist. Hij heeft geen (of dan minstens heel weinig) zinnige antwoorden gehad. Wel allerlei links gezeik (sorry) over de "dubieuze" activiteiten die IDF er op na houdt.
 
Waar gehakt wordt vallen spaanders, als je al je eigen idealen niet kunt verdedigen met goede argumenten moet je m.i. ook niet in een F16 zitten om die idealen te verdedigen.......
 
Volgens mij is het vrij duidelijk dat F16 vliegers bij de Klu een compleet andere baan hebben dan hun collega's bij de IDF. Het is duidelijk dat IDF vliegers veel sneller worden ingezet.
Huh? De baan is hetzelfde als je het mij vraagt, maar de dreiging (Hamas, Hezbollah, Iran etc) is reeel.

Maxim, maak anders hier effe een accountje aan. Misschien dat je daar wat zinnige (politiek INcorrecte :D) antwoorden krijgt!
 
Hé, je was toch al dronken:naund:

Mijn excuses..ik ga weer verder met drinken...:kiss::haha: (En gefeliciteerd trouwens, zag het toevallig onder in beeld! ;))
 
Last edited:
Feit blijft wel dat we het hier hebben over het dichtsbevolkte stukje aarde; meer dan 6500 mensen per vierkante km, er is bijna geen enkele open plek waar vandaan Hamas strijders Israel kunnen aanvallen, zonder ook maar in de buurt te zijn van burgers. Dat doen ze wel, en daarmee brengen ze hun eigen bevolking in gevaar. Israel mag zich blijkbaar wel verdedigen, maar weken van preciesie bombardementen mogen niet, dat is blijkbaar te excessief geweld.

Wat is het alternatief? Praten met een partij die je niet eens wilt erkennen als staat en enkel verlengstuk is van Iran? Die groepering heeft er nooit een geheim van gemaakt Israel weg te willen vagen.

Waarom denk je dat Israel uberhaupt de gazastrook heeft afgesloten? Het lijkt me nogal logischs dat ze dat doen, als je af ziet van gewapend ingrijpen dan is dat de enige mogelijkheid om te proberen te voorkomen dat er wapens het "land" in komen waarmee ze zeker weten dat ze bestookt gaan worden.

Q-nimbus, met alle respect. Maar met de boeken die je gelezen hebt, en zelfs de gebieden die je met eigen ogen hebt gezien, zie je alleen nog maar "alleen" de persoonlijke tragedies die volledig los staan van de politiek die tussen HAMAS en Israel wordt gevoerd.

Dat de bevolking daar nu keihard en bloedig de dupe wordt is naar mijn inziens volledig de verantwoordelijkheid van Hamas, dat absoluut niet van plan is naast Israel te willen te bestaan en er enkel op uit is om met geweld daar het gebied te beheersen.
 
Ik heb de harde cijfers niet parraat, maar toch durf ik wel met een redelijke zekerheid te beweren dat er een behoorlijk verschil zit ik het aantal burgerslachtoffers veroorzaakt door vliegtuigen van de klu en het aantal burgerslachtoffers dat veroorzaakt wordt door IDF.
Zou dat misschien gebrek aan kritische posts naar mensen die bij de klu solliciteren veroorzaken?.
Zou dat misschien komen omdat Israel al 60 jaar in permanente staat van oorlog is met een aantal buurlanden en fanatische groeperingen?
Pappen en nathouden werkt niet, mee eens. Toch lijkt het me gezien het aantal burgerslachtoffers nu wel eens tijd voor een grondige evaluatie van plan B. Zoveel burgerslachtoffers is koren op de molen van Hamas.
En dus? Plan C? Meer pappen en nathouden? Of afwachten tot Hamas betere raketten bezit waarmee ze meer Israelische burgerslachtoffers kunnen maken? Wie weet, misschien heeft Iran binnenkort nog wat 'leuke' nukes in de aanbieding! Verbaast me trouwens dat Israel daar, na dat Syria avontuur, nog geen bom(men) op gegooid heeft.
 
Het is denk ik onvermijdelijk dat er in een oorlog ook burgerslachtoffers vallen. Maar hoeveel Israëlische burgers zijn er nou omgekomen door de qassam raketten? En vergelijk dat eens met het aantal (onbedoelde) burgerslachtoffers aan palestijnse zijde. Van het aantal slachtoffers dat Israël onbedoelt maakt kunnen de qassam schutters alleen maar dromen. Wat dat betreft vind ik het woord "precisiebombardement" een beetje apart.

Ik ben geen militair of militair expert en ik ben me er van bewust dat het lastig vechten is tegen een groep terroristen die burgers als schild gebruiken, maar ik stel me zo voor dat dat ook anders zou kunnen.
Wellicht kan de mossad wat gerichter mensen en raketten uitschakelen. Die hebben om te voorkomen dat Iran een kernbom krijgt al wel eens eerder laten zien wat ze kunnen. Maar goed, dat brengt natuurlijk veel meer gevaar voor Israëlisch personeel met zich mee.

Hoe dan ook ik zeg niet dat ik het antwoord of een alternatieve strategie voor Israël heb (was wel leuk geweest, had me weer gescheelt in mijn lening voor mijn vliegopleiding), maar dat wil nog niet zeggen dat ik geen commentaar mag hebben op de hoeveelheid burgerslachtoffers die ze veroorzaken.
 
Vara komt met De Schande van Gaza

De Vara breekt vrijdag in op Nederland 2 om met een ingelast discussieprogramma over Gaza te komen. Het conflict laaide eind vorig jaar op en heeft sindsdien al meer dan 900 levens gekost. Paul Witteman praat met deskundigen over de situatie in De Schande van Gaza.

“Met deze uitzending wil de VARA de situatie in de Gazastrook nu eens uitgebreid belichten”, verklaart programmadirecteur Frans Klein. ,”Het wordt geen debat over wie er gelijk heeft, maar een gesprek met betrokken deskundigen.” De Schande van Gaza is van 20.50 tot 21.55 uur te zien.

:D:D:D
 
Een paar inhoudelijke reacties:

Zou dat misschien komen omdat Israel al 60 jaar in permanente staat van oorlog is met een aantal buurlanden en fanatische groeperingen?

Maar waarom zijn ze in oorlog? Dat is de grote vraag die niemand kan of wil beantwoorden. Want die Palestijnen moeten wel heel erg bloeddorstig zijn, want waarom zouden ze anders in GODSNAAM anderen aanvallen? Die vraag moet je beantwoorden, en pas dan zie je de wortels van dit conflict.

De eerste Joden wonen er pas sinds de jaren '20 van de vorige eeuw, en de bijna 2000 jaar daarvoor was het land alleen bewoond door Palestijnen onder de Ottomanen of als Brits protectoriaat. Geen wonder dat die gasten boos waren dat hun land plots werd overspoeld door Joden; dit was hun land. Dat de Joden een eigen land wilden hebben is begrijpelijk, alleen kun je niet zomaar iemand anders' land afpakken.

Godfried B. said:
Denk maar aan die terreurgroep in de Gazastrook (die jij naar eigen zeggen goed kent (d.i. de Gazastrook)) die nadat ze verkozen waren een bloeddorstige pogrom hebben uitgevoerd op meer dan 200 Fatah leden, vrouwen, homo's en mensen van andere religies onderdrukken, zogenaamde verraders zonder proces ophangen, 6000 raketten op burgerdoelen afschieten en vervolgens moord en brand roepen wanneer ze al het onheil ontvangen dat ze overzichzelf en de rest van de bevolking hebben afgeroepen.

Ik heb niet gezegd dat ik dit soort acties goedkeur. Wel dat de Palestijnen recht hebben op een eigen staat. En begrip: als mijn land bezet zou worden, uit m'n huis gejaagd zou worden, en geen enkele mogelijkheid zou hebben tot een fatsoenlijk leven, ja, op die manier creëer je haat. Als ik Palestijn was geweest en ook zo tot wanhoop was gedreven, dan had ik ook raketten afgestoken. Waarschijnlijk had ik hetzelfde gedaan op Duitsers als ik in 1925 was geboren.

Pappen en nat houden werkt inderdaad niet; echter, na iedere aanval van Israel op haar buurvolkeren is er weer een generatie vol haat opgestaan, en is een oplossing weer verder weg. De enige manier waarop dit kan stoppen is als er een levensvatbare gezonde Palestijnse staat komt.

Vergeet niet, mensen die niets te verliezen hebben overwin je nooit.

Voor wat betreft de discussie over het verschil tussen de IDF en KLu; het is een grijs gebied, maar in mijn opinie (al begrijp ik het als daar de meningen over verschillen) is het verschil dat je als IDF de agressor en oppressor bent; je neemt deel aan de bezetting van een vreemd land. Dit zou je ook kunnen zeggen van de KLu, maar ik vind dat dat in mindere mate geldt.

Ik begrijp ook niet de hysterische opmerkingen over slotjes; dit soort discussies moeten gewoon gehouden kunnen worden. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

gr,

Q-Nimbus (en ja, ik heb blond haar en blauwe ogen :biertje:)
 
Een paar inhoudelijke reacties:



Maar waarom zijn ze in oorlog? Dat is de grote vraag die niemand kan of wil beantwoorden. Want die Palestijnen moeten wel heel erg bloeddorstig zijn, want waarom zouden ze anders in GODSNAAM anderen aanvallen? Die vraag moet je beantwoorden, en pas dan zie je de wortels van dit conflict.

De eerste Joden wonen er pas sinds de jaren '20 van de vorige eeuw, en de bijna 2000 jaar daarvoor was het land alleen bewoond door Palestijnen onder de Ottomanen of als Brits protectoriaat. Geen wonder dat die gasten boos waren dat hun land plots werd overspoeld door Joden; dit was hun land. Dat de Joden een eigen land wilden hebben is begrijpelijk, alleen kun je niet zomaar iemand anders' land afpakken.



Ik heb niet gezegd dat ik dit soort acties goedkeur. Wel dat de Palestijnen recht hebben op een eigen staat. En begrip: als mijn land bezet zou worden, uit m'n huis gejaagd zou worden, en geen enkele mogelijkheid zou hebben tot een fatsoenlijk leven, ja, op die manier creëer je haat. Als ik Palestijn was geweest en ook zo tot wanhoop was gedreven, dan had ik ook raketten afgestoken. Waarschijnlijk had ik hetzelfde gedaan op Duitsers als ik in 1925 was geboren.

Pappen en nat houden werkt inderdaad niet; echter, na iedere aanval van Israel op haar buurvolkeren is er weer een generatie vol haat opgestaan, en is een oplossing weer verder weg. De enige manier waarop dit kan stoppen is als er een levensvatbare gezonde Palestijnse staat komt.

Vergeet niet, mensen die niets te verliezen hebben overwin je nooit.

Voor wat betreft de discussie over het verschil tussen de IDF en KLu; het is een grijs gebied, maar in mijn opinie (al begrijp ik het als daar de meningen over verschillen) is het verschil dat je als IDF de agressor en oppressor bent; je neemt deel aan de bezetting van een vreemd land. Dit zou je ook kunnen zeggen van de KLu, maar ik vind dat dat in mindere mate geldt.

Ik begrijp ook niet de hysterische opmerkingen over slotjes; dit soort discussies moeten gewoon gehouden kunnen worden. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

gr,

Q-Nimbus (en ja, ik heb blond haar en blauwe ogen :biertje:)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit had verwacht dat uitgerekend JIJ hier een fatsoenlijk onderbouwde mening over op na zou houden. You don't fail to surprise I guess.

Burgerslachtoffers zijn altijd fout, alleen vind ik het echt veel te makkelijk om te zeggen dat de Palestijnen simpelweg zouden moeten "stoppen" en dat dan alles wel zou zijn. Dat zou wel héél makkelijk wegkomen zijn van Israel want wat je zegt is inderdaad waar. De 2e wereldoorlog was afgelopen en Joden met de steun van Europa eisten een eigen staat. Na wat de Joden in Europa is overkomen kan ik niets anders dan dit begrijpen, ze zijn immers bijna van de aardbodem geveegd hier en het heeft niet veel gescheeld of het was die Duitsers nog gelukt ook. Ieders geluk was die komplete dwaas die daar de leiding had zonder enig realiteitsbesef. Gelukkig. Echter is een eigen staat willen niet zomaar een vrijbrief om andermans land te overspoelen met de steun van de wereld om dan een eigen staat te gaan stichten. Ik keur zeker niet goed wat de Palestijnen doen met het gericht op burgers schieten, maar ik pretendeer niet te begrijpen wat dat volk heeft moeten doorstaan de afgelopen 90 jaar.

Hele generaties zijn daar geboren in ellende en gaan sterven in ellende. Om ook maar enigszins te pretenderen dat wij zouden begrijpen wat die mensen moeten doorstaan elke dag zou echt veel te ver gaan. Niemand van ons weet wat hij zou doen in die situatie. Ik begrijp dan ook absoluut niet waarom de internationale gemeenschap zich niet nog meer mengt in deze situatie. Dit gaat nooit werken zo tenzij er genocide gepleegt gaat worden op de Palestijnen (Wat in meer of mindere mate eigenlijk ook wel gebeurt)

De Palestijnen danwel Arabieren gaan dit nooit van hun leven accepteren en daarom blijven deze problemen altijd bestaan TENZIJ het hele concept daar radicaal hervormd wordt door de landen die er indirekt aan debet zijn. Europa en Amerika.

Overigens, over Maxim, ik vind het helemaal niet erg dat hij weg zou zijn van airwork. Als iemand met kritiek over een onderwerp komt is hij gelijk antisemiet. Daar heeft niemand helemaal niets aan en die kan ik dus missen als een boer met kiespijn.

Shalom,
deoostblokker
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit had verwacht dat uitgerekend JIJ hier een fatsoenlijk onderbouwde mening over op na zou houden. You don't fail to surprise I guess.

Echter is een eigen staat willen niet zomaar een vrijbrief om andermans land te overspoelen met de steun van de wereld om dan een eigen staat te gaan stichten.

Tjonge, heb ik zo'n slechte reputatie? Ik heb over de meeste dingen wel een gefundeerde mening, alleen geef ik niet altijd prijs hier op Airwork, anders krijg je zulke saaie reacties, af en toe die knuppel in het hoenderhok gooien werkt veel beter.

deoostblokker said:
Niemand van ons weet wat hij zou doen in die situatie. Ik begrijp dan ook absoluut niet waarom de internationale gemeenschap zich niet nog meer mengt in deze situatie.

Omdat de VS alle 24 (zou ik even na moeten zoeken, maar zoveel waren het er ongeveer) VN-resoluties haar veto heeft gegeven.

Ze hadden gewoon na WO II een stuk van Duitsland moeten geven, dan had je niemand meer gehoord. Helaas waren we maar wat blij als die Joden opgerot waren.

Overigens is de stilte oorverdovend, afgezien van de reactie van De Oostblokker. Kom op mensen!
 
Back
Top