Israeli Air Force

STEM SP!:D

Echt jullie partij, hanteert namelijk dezelfde logica.

Groeten.

Godfried, wil je alsjeblieft met argumenten komen in plaats van deze losse flodders? Indien van niet, dan vraag ik je vriendelijk niet meer deel te nemen aan deze discussie.
 
Godfried, wil je alsjeblieft met argumenten komen in plaats van deze losse flodders? Indien van niet, dan vraag ik je vriendelijk niet meer deel te nemen aan deze discussie.

Jou antwoord geeft nou precies het hele probleem van dit topic aan, jij ziet dit topic als een discussie. De intentie van maxim was (zover ik het begreep) om te peilen of er personen op airwork waren die hem enige informatie konden verschaffen over de IDF. De discussie is hier ontstaan door een paar onbeargumenteerde nutteloze uitspraken maar helaas is dit helemaal niet de essentie van dit topic.


SLOTJE?
 
Slotje is onzin, Maxim heeft z'n antwoord al en z'n conclusie getrokken.
Waarom zou je er niet verder over mogen discussiëren?
 
Godfried, wil je alsjeblieft met argumenten komen in plaats van deze losse flodders?

Bedoel je argumenten die van hetzelfde niveau zijn als:
Hier nog een ongenuanceerde reactie: als je voor de IDF wilt vliegen, ben je niet helemaal goed bij je hoofd.
of misschien
Q-Nimbus (die als hij Palestijn was geweest ook aanslagen had gepleegd)

Sorry hoor, maar je hoeft van mij niet te verwachten dat ik je op een serieuze wijze benader met argumenten over dit onderwerp. Zeker niet nadat je op zo'n ongepaste manier een lid van dit forum die hier een hele normale vraag stelt, afbrand en op een bedenkenlijke wijze beledigd. Dat roep je over jezelf af, dus ga vervolgens niet zeuren.

Denk maar aan die terreurgroep in de Gazastrook (die jij naar eigen zeggen goed kent (d.i. de Gazastrook)) die nadat ze verkozen waren een bloeddorstige pogrom hebben uitgevoerd op meer dan 200 Fatah leden, vrouwen, homo's en mensen van andere religies onderdrukken, zogenaamde verraders zonder proces ophangen, 6000 raketten op burgerdoelen afschieten en vervolgens moord en brand roepen wanneer ze al het onheil ontvangen dat ze overzichzelf en de rest van de bevolking hebben afgeroepen.

Ps. lees anders ook eens 'Vom Kriege' van Claus Von Clausewitz
 
Advies aan jullie:

STEM SP!:D

Echt jullie partij, hanteert namelijk dezelfde logica.

Groeten.

Godfried, wil je alsjeblieft met argumenten komen in plaats van deze losse flodders? Indien van niet, dan vraag ik je vriendelijk niet meer deel te nemen aan deze discussie.

Misschien doelt ie op deze naieve linkse sukkel: Harry Van Bommel (effe doorspoelen naar 1:05!) van de SP. Bah! (Diana, waar is die kots smiley?)

p.s. waarom dat hysterische gemekker om een slotje op deze topic van sommigen? Love it or leave it te moeilijk?
 
Wat een genuanceerde opmerkingen allemaal.

Ik vraag me het volgende toch echt serieus af:
Is iemand het oneens met de stelling dat Israel het recht heeft zich te verdedigen tegen binnenkomende raketten?
Is iemand het oneens met de stelling dat er misschien wel een beetje erg veel burgerslachtoffers vallen onder de pallestijnen?

Groeten,
FF
 
Wat een genuanceerde opmerkingen allemaal.

Ik vraag me het volgende toch echt serieus af:
Is iemand het oneens met de stelling dat Israel het recht heeft zich te verdedigen tegen binnenkomende raketten?
Is iemand het oneens met de stelling dat er misschien wel een beetje erg veel burgerslachtoffers vallen onder de pallestijnen?

Groeten,
FF

nee en nee....
Daar ik nog steeds uit ga van het principe waar er twee vechten hebben twee schuld.
Echter om toch maar even in te gaan op de discussie die er was voor dat het testosteron me om de oren vloog.
Iedereen moet naar mijn mening doen waar hij/zij zichzelf goed bij voelt. Dat anderen zich niet in de keuze kunnen vinden is hun probleem niet dat van jou!
Wij hier kiezen er allemaal voor om de selecties in te gaan om vlieger te worden. Ik weet nu al dat als het bij mij in de omgeving bekend wordt dat ik dit aan het doen ben, ik door meer dan de helft voor gek verklaard zal worden. SO WHAT?!
It's my life! you have your own life to rule, and that's hard enough... don't interfere with mine...
Dus als iemand er voor kiest om zich te orienteren om het israelische leger in te gaan, laat lekker. Als diegene zich daar goed bij voelt, moet ie dat lekker doen.
Ik kan niets anders dan respect hebben voor mensen die opkomen voor hun idealen, mits het natuurlijk met redelijke argumenten is en niet in de trant van:"Nou omdat ik dat vind".
 
Ik snap niet wat het probleem ls als Maxim bij de IDF op een F16 wil sturen.

Waar gehakt wordt vallen (helaas) spaanders, dat geldt voor ieder leger c.q. luchtmacht.

Ik lees weinig kritische posts als iemand bij de Nederlandse luchtmacht wil solliciteren of als een Nederlandse F16 een paar Taliban Hakbars aan flarden schiet in Afganistan, maar iedereen is er als de (politiek correcte) kippen bij als Israel de constante regen van Qassam raketten beu is en zijn leger inzet.

Pappen en nathouden heeft Israel al jaren lang geprobeerd en werkt blijkbaar niet, nu is het dus tijd voor plan B.
 
Ik snap niet wat het probleem ls als Maxim bij de IDF op een F16 wil sturen.

Waar gehakt wordt vallen (helaas) spaanders, dat geldt voor ieder leger c.q. luchtmacht.

Ik lees weinig kritische posts als iemand bij de Nederlandse luchtmacht wil solliciteren of als een Nederlandse F16 een paar Taliban Hakbars aan flarden schiet in Afganistan, maar iedereen is er als de (politiek correcte) kippen bij als Israel de constante regen van Qassam raketten beu is en zijn leger inzet.

Pappen en nathouden heeft Israel al jaren lang geprobeerd en werkt blijkbaar niet, nu is het dus tijd voor plan B.

Amen!
 
true Jack...
kan er niets aan toevoegen. Wat ik wel denk is dat sommigen niet helemaal door hebben dat je daadwerkelijk uitgezonden kan worden, en dat er daadwerkelijk een kans in zit dat je moet doden.... In het nederlandse leger zitten is stoer, maar in een leger zitten dat daadwerkelijk in een oorlog/conflictsituatie zit is van de gekke?
Wacht maar totdat je zelf in Arnhem staat omdat je iets gedaan hebt wat eigenlijk stiekem niet mag, maar wel je leven heeft gered....
 
Ik lees weinig kritische posts als iemand bij de Nederlandse luchtmacht wil solliciteren of als een Nederlandse F16 een paar Taliban Hakbars aan flarden schiet in Afganistan, maar iedereen is er als de (politiek correcte) kippen bij als Israel de constante regen van Qassam raketten beu is en zijn leger inzet.

Ik heb de harde cijfers niet parraat, maar toch durf ik wel met een redelijke zekerheid te beweren dat er een behoorlijk verschil zit ik het aantal burgerslachtoffers veroorzaakt door vliegtuigen van de klu en het aantal burgerslachtoffers dat veroorzaakt wordt door IDF.
Zou dat misschien gebrek aan kritische posts naar mensen die bij de klu solliciteren veroorzaken?

Pappen en nathouden heeft Israel al jaren lang geprobeerd en werkt blijkbaar niet, nu is het dus tijd voor plan B.

Pappen en nathouden werkt niet, mee eens. Toch lijkt het me gezien het aantal burgerslachtoffers nu wel eens tijd voor een grondige evaluatie van plan B. Zoveel burgerslachtoffers is koren op de molen van Hamas.
 
Volgens mij is het argument dat Israël zich niet mag verdedigen nergens genoemd(Als dat wel zo is, lijkt het mij een irrelevant argument).
Wat ik al in een eerdere post aangaf; het lijkt mij niet fijn bij een organisatie te vechten die zoveel burgerslachtoffers maakt, en waarbij er zo weinig humanitaire hulp lijkt te zijn. Ook het feit dat men lak heeft aan Internationale afspraken(bijvoorbeeld met betrekking tot de fosforbommen) zou mij als militair bij deze organisatie tegenstaan.

Waarom wordt het de humanitaire hulptroepen zo moeilijk gemaakt de slachtoffers te helpen, waarom wordt er geschoten op journalisten en hulpverleners? Zo lang ik voor mezelf geen antwoorden zou hebben op deze vragen..tja... de filosofie "het doel heiligt de middelen" is misschien wel heel effectief, maar niet meer van deze tijd.

*Edit* Dussss Jeruzalem Post
 
'Do to Hamas what the US did to Japan'

Nuken zullen ze nu niet doen denk ik, beetje te dicht bij eigen land.

lekker genuanceerd... doe maar niet, want wij hebben er dan ook last van...

dan het argument van FlyFens. Natuurlijk maakt het IDF meer burgerslachtoffers dan de KLu, wat wil je, zij zitten in een oorlogssituatie, wij niet.... (tenminste officieel niet.... officieus is een ander verhaal)
 
Eurh bbastienne.. het is een quote, daarom dat het tussen '-tekens staat, slaat op het artikeltje waar Alien naar linkte.
 
Back
Top