Israeli Air Force

Ik betwijfel niet dat Israel onnauwkeurig is in het uitzoeken van doelwitten, getuige de aanvallen op VN scholen en voedseltransporten. Evenmin als ik betwijfel dat Palestijnse milities druk bevolkte gebieden opzoeken om zich te verschuilen.

Vergeet niet dat behalve Israel, óók de Hamas VN resoluties aan de laars lappen.

Het voortdurend afvuren van raketten door Hamas is natuurlijk verwerpelijk, maar het volledig afsluiten van de Gaza strook door Israel, waardoor er tekorten aan bijna alles ontstaan verdient ook geen schoonheidsprijs.

Dit is weer de zoveelste escalatie in een decennia lopend conflict.

Zou het niet de eerste prioriteit van politici in beide landen moeten zijn om het geweld zo snel mogelijk te stoppen?

Wat ik tot nu toe heb gezien aan luchtaanvallen voert Israel toch nog behoorlijke precisie bombardementen uit in zulke dichtbevolkte plaatsen. Als iedereen luistert naar de waarschuwingen, wordt het nog een tikkie preciezer. Na het grondoffensief liep het dodental snel op. Voor een aantal precisie bombardementen moet je even rondneuzen op idfnadesk.

Hamas en zijn bondgenoten heeft nu ook per direct een staakt het vuren afgekondigd. Terroristen kennende niet hoofdzakelijk om burgers humanitaire help te bieden, maar ook om weer te hergroeperen, munitievoorraden te vullen en weer opnieuw te beginnen.

Meerdere oorlogen wereldwijd (Vietnam, Tsjetsjenie, Afghanistan, Irak) in de afgelopen vijftig jaar hebben aangetoond dat landen met een enorm technologisch overwicht, niet kunnen winnen van landen die wat dat betreft enorm onder doen. Dit is een strijd die geen van beide partijen ooit gaat kunnen winnen.

Dat kan ik wel verklaren. De één heeft een technisch overwicht en houd zich aan regels en mensenrechten, de ander houd zich aan geen enkele regel en maakt misbruik van het feit dat partijen regels naleven.

NB.
Als je bij de luchtmacht wilt werken als piloot zul je, je denk ik goed moeten realiseren dat ook jij straks waarschijnlijk bombardementen zult moeten uitvoeren in de strijd tegen terrorisme of voor het beschermen van je eigen land. Waarbij de kans groot is dat je burgers raakt.
 
Er wordt daar aan peutertjes geleerd hoe ze moeten schieten! Sorry hoor, maar je kunt ze toch moeilijk hun gang laten gaan. Leg jij dan eens uit hoe je hamas strijders, die raketten je land inschieten, bestrijd... Zonder de kinderen / burgers te raken waar de lafaards zich achter verborgen houden?

Ik heb al eerder aangegeven dat de mossad wellicht wat gerichter kan werken dan een F16, maar: nee, ik heb de oplossing niet, ik ben geen militair/militair expert. Dat ik de oplossing niet heb wil niet zeggen dat geen commentaar mag hebben.
Israël heeft tenopzichte van haar burgers de plicht om zich te verdedigen, maar, dat mag niet gepaard gaan met zoveel onschuldige slachtoffers.


Burgerslachtoffers is uitermate verschrikkelijk. Maar laten we het niet over de onmenselijkheid van kinderen en terrorisme hebben, daar zijn de verschrikkelijkste dingen van bekend, die ook kinderen wordt aangeleerd. Als Israel niet in de strijd is vermengd, dan maken dit soort gasten elkaar wel af.

De ene misdaad geen excuus voor de andere misdaad. Hoe verschrikkelijk de dingen die Hamas doet ook zijn, het is geen excuus voor zoveel burgerslachtoffers. Verder is het zo dat Hamas een terroristische organisatie is en Iraël pretenteert een democratie met respect voor mensenrechten etc. te zijn. Van Hamas mag je dus verschrikkelijke dingen verwachten, daar zijn ze terroristen voor. Israël is een ander verhaal, ik zie het land in ieder geval niet als een terroristische organisatie. Daarom verwacht ik meer "menselijkheid" van Israël dan van Hamas.
 
Je kunt het inderdaad eerder van Hamas verwachten maar dat praat niets goed naar mijn mening. En is ook zeker geen reden om ze de gang te laten gaan. Ik promoot zeker geen burgerslachtoffers begrijp me niet verkeerd. Er moet alles wat mogelijk is gedaan worden om dat te voorkomen sowieso. Israël doet volgens mij wel echt moeite, zeker met dat bellen en pamfletten uitstrooien etc.
 
Wat Israel nu doet is EINDELIJK goed. Het begint namelijk militairen uit de gaza strook te halen. Als Israel dat nou wat eerder had gedaan, dan waren er heel wat minder doden en gewonden gevallen. Israel had gewoon niet zo eigenwijs moeten zijn en wat flexibeler moeten zijn met grenzen en zo. Israel en hamas zullen het waarschijnlijk nooit helemaal eens worden met elkaar maar die oorlog had nooit begonnen hoeven te worden als Israel gewoon niet zo eigenwijs was geweest.
 
Ik vind dat deze topic niets meer met AIRWORK heeft te maken ..

Ik wens je succes toe .. Hopelijk lukt het je ..

Groetjes ,

Erdi.
 
De topic starter heeft zijn vraag, gesteld, werd niet beantwoord en heeft zijn conclusies snel getrokken.

Daarna kwamen we, als in de beste thread drift tradities, in "the Gaza conflict" terecht en dat heeft niets meer te maken met Klu of MLD vlieger opleidingen.

Hier, in crewroom, kan het verder gaan maar, pas op, het onderwerp is zeer beladen dus nadat je je ongezouten mening op het toetsenbord hebt ingeklopt, even laten bezinken en nog eens overwegen voordat je de "antwoord verwerken" toets aanklikt.

Nog even iets over slotjes, de enige entiteit hier die een onderwerp op slot kan doen is de eigenaar van Airwork.
Ik kan je verzekeren dat die gepokt en gemazeld is in het beoordelen van wat nog wel en wat niet meer een relevant topic is.
Als er aanleiding is een topic op slot te doen dan zal dat zeker zonder omwegen gebeuren. You can take that to the bank. Dus niet meer zeuren en jammeren.

White out
 
Back
Top