Info bases

angrybirds

New member
Hoi hoi,

Het leek mij misschien handig om een topic te openen waar mensen wat info kunnen neerzetten over een basis waar ze momenteel zitten of hebben gezeten. Ik zou graag wat meer info willen mocht ik straks de keuze krijgen uit een aantal basissen(hopelijk). Want vanuit Ryanair krijg je hier geen info over.

Misschien zou je wat informatie kunnen geven over;

het rooster (5/4 of 5/3?),
het aantal vlieguren momenteel (per jaar/winter/zomer),
sfeer op de basis (is natuurlijk persoonlijk maar ben wel benieuwd naar je ervaring!),
is er gemakkelijk accommodatie te vinden (is het relatief prijzig of niet?),
hoe is de stad?,
iets anders wat misschien relevant is?

Thanks alvast!
 
Vooruit dan maar.
NRN
5/4
sinds de winter ongeveer 35 uur/maand
Laatste zomer 80 uur/maand
Zomer daarvoor 100...

Sfeer weet ik niet, rij direct naar huis net als meeste collegas. Dat is gelijk het nadeel van dicht bij huis werken.
Collegas zijn wel heel erg prettig om mee te werken maar die ervaring heb ik eigenlijk op elke base.

Suc6 met je libetraining?
 
Zoals JC al aangaf zijn de bovenstaande links erg nuttig. Vind vooral de frpilot.com ideaal.

STN (training hier gedaan)
5/4
Oktober: 100h
November 50h
December: ??h

Sfeer: collega´s zijn erg gezellig. Op mijn vrije dagen ga ik terug naar huis, dus weinig ervaring (überhaupt op alles tot nu toe ;)). Levensonderhoud is op z´n Londons: dus prijzig.

Vanaf januari mag/moet/word ik verwacht in Skavsta. Frisjes, maar lijkt me een leuke basis.
 
Okido,

BLQ sinds november
5/4 winter & 5/3 in de zomer
Uren, let wel op dit betrof linetraining in CIA
* Augustus 55
* September 78
* Oktober 81 (voor 3 weken vliegen)
* November new base BLQ 72

Ook in BLQ in de winter wordt minder gevlogen, hoeveel dat durf ik niet te zeggen. Maand vrij en extra blok 5 dagen. Dus ga rap door de winter heen.

Base is klein, staan nu 3 a/c, en in de zomer 4. In de zomer schijnt hier veel gevlogen te worden, tot ongeveer maximum aantal uren.

Sfeer is goed en zoals JC al aangaf ik denk dat dit op de meeste bases ook wel zal zijn. Wanneer je af en toe met een knipoog naar de Italiaanse werkwijze kijkt dan kan je hier wel om lachen en is alles best leuk.

Verder is Bologna een hele drukke studentenstad en van alles te doen. Travelwise naar NL. Dagelijkse vlucht naar CRL, maar niet altijd op gunstige tijdstippen. Diverse keren per week naar NRN. En de KLM vliegt met haar F70 ook 3x per dag naar AMS.
 
Bedankt voor de reacties! Heb me bij frpilot.com maar is aangemeld en er staat ind veel goede info op. Mocht er iemand nog meer info hebben over bases vooral blijven reageren!
 
Zoals JC al aangaf zijn de bovenstaande links erg nuttig. Vind
Vanaf januari mag/moet/word ik verwacht in Skavsta. Frisjes, maar lijkt me een leuke basis.

Dat is toch super? Skavsta is een ontzettend mooi vliegveld. Veel leuke vluchten, volgens mij dagelijks naar Eindhoven en veel knappe stewardessen! Lijkt me persoonlijk ook een stuk leuker als STN:)
 
Ik ben ook zeker blij met NYO. Ik ben er alleen nog nooit gweeest (ook niet vanuit STN), dus ik blijf nog eventjes voorzichtig positief ;)
 
Hey Xolon,

NYO gekregen? Top! Leuke base.
Ik ben er in het najaar een weekje te gast geweest. Erg leuke base, heel gemoedelijk net als het dorpje er naast, Nyköping.
Alleen wel een klein tikkie duurder dan NL maar niet zo duur als de UK.

Veel succes daar!
 
Kan mij soms iemand vertellen vanuit welke basis de meeste vluchten richting Charleroi vertrekken? Ik ga er ook van uit dat Charleroi een vrij kleine basis is en de kansen om daar binnen te raken vrij klein zijn?
 
basis informatie: zie FRPilots.com en de Base Info pfd´s op Crewdock.
Vlucht info: Ryalive.com
 
Kan mij soms iemand vertellen vanuit welke basis de meeste vluchten richting Charleroi vertrekken? Ik ga er ook van uit dat Charleroi een vrij kleine basis is en de kansen om daar binnen te raken vrij klein zijn?

Het is moeilijk te zeggen vanuit welke basis de meeste vluchten naar CRL gaan. Bovendien de vluchten veranderen in de zomer en de winter periode. Het makkelijkste is om zelf naar de RYR route map te gaan (http://www.ryanair.com/en/cheap-flight-destinations) en te kijken met welke bases is CRL verbonden. Daarna kun je kijken (per basis) hoe vaak gaan er vluchten naar CRL.
CRL is een van de grootste RYR basis, ik ken wel mensen uit Belgie die CRL als hun voorkeur hebben opgegeven en ook gekregen. Ik had zelf voor NRN en CRL geapplied en niet gehad...doesn't make any sense :stapelge:
 
:kerst: Bremen - BRE :593:

Het rooster is 5/4
Zomer = je vliegt je ballen uit je broek, ik had tussen 80 a 98
Winter = veel STBY's gemiddeld 2 per week soms 3. In jan. heb ik maar 35 uren.
Sfeer is top
Accommodatie is makkelijk te vinden (en goedkoop vanaf €270 per maand all incl),
Hoe is de stad? 8 a 10 min. vanuit t vliegveld naar t centrum, en natuurlijk lekker eten (Bradwurst, currywurst und snitzels) en drinken (Beck's fabriek in de stad) :yeehaa:
 
HHN
5/4
zomer 85h+
winter ca 30h
Sfeer is ook hier top ;-) Huurprijzen zijn best goedkoop. Super restaurant in terminal A op eerste verdiep (nu wel tijdelijk gesloten :( )

In de omgeving is er NIETS, je hebt een wagen nodig om iets te kunnen doen hier. Aanraders zijn Frankfurt, Trier en Luxemburg voor een dagje shoppen.

Ik heb het best naar mijn zin.
 
Meier,

Madrid - Cherleroi 2,3 of 4 vluchten per dag afhankelijk van seizoen en dag.
Bergamo - Charleroi 2 of 3 vluchten per dag afhankelijk van seizoen en dag.

Dit zijn de beste verbindingen met CRL, overigens ook gewoon op de ryanair website te vinden.. :biertje:
 
BLQ
Winter 5/4 ; 40-60 uur per maand
Zomer 5/3 ; 90 uur per maand

Livingwise; zit in een hotel en kost mn €950 per mnd.
Crew is leuk en gezellig
Bologna is een middelgrote gezellige stad, redelijk centraal gelegen met mogelijkheden naar : Modena, Rimini, San Marino, Milaan en Toscane
 
STN:

5/4 all year round.
Gemiddeld tussen de 780 en 830 uur actual per jaar. (ongeveer 860 scheduled)
's Zomers tussen de 80 en 100 uur/maand. (55kisten '11, 70 kisten '12)
's Winters tussen de 55 en 80 uur/maand. (22 kisten vliegend, 28 kisten geparkeerd)
Grootste base uit het netwerk, veel afwisseling voor zowel bestemmingen als bemanning.

Bishops Stortford is niet slecht als een tweede thuis van huis.
London op 45 min. Cambridge op een half uur.
Goeie commuting mogelijkheden met NL (gemideld 2 vluchten/dag naar EIN + 1 naar NRN)
 
Back
Top