In de cockpit kijken als passagier?

Hij heeft het over de takeoff roll... Wat is volgens jou de reden dat de PM "80 knots" moet roepen??

Verder zou ik als 'leek' de JustPlanes/WAR filmpjes toch interessanter vinden. Die laten namelijk veel meer cockpit filmmateriaal zien. In jouw flightsim video ben je constant bezig om de buitenkant van het vliegtuig te laten zien en hoe het eruit ziet vanaf een passagiersstoel, met een hinderlijk muziekje op de achtergrond. Het zal een kwestie van smaak zijn, maar ik vind deze beelden absoluut niet interessant als ik wat over cockpitprocedures te weten wil komen. Daarnaast mis ik de crewbriefings en uitleg aan de hand van de navigatiekaarten/procedures zou ook een mooie toevoeging geweest zijn.

Ja, ik heb het ook over de Takeoff rol, roepen jullie F/O tijdens de TakeOff rol geen 80kts en V1 uit dan? Goh, wat apart...
 
Ik begrijp helemaal niet wat je hier mee bedoelt. Ik weet dat een aantal mensen hier maar bij 1 maatschappij hebben gevlogen en dat hun SOPs de enige zijn, maar zo werkt het niet bij ELKE maatschappij in de wereld.

Bij BA roept idd de co-pilot (NHP) "80kts" en daar hoeft niet op geantwoord te worden de rest van je verhaal begrijp ik hier niet zo goed.

Wie spreekt over company specific procedures? Want dat wil zeggen dat alles hier al company specific KLM gaat zijn. Is de flightsim wereld al zo ver? Misschien wie zal het zeggen.

Boeing procedure (fcom):
PM: Call “80 KNOTS.”
PF: Verify 80 knots and call “CHECK.”

Bij vele maatschappijen trouwens ook incapacitation check, maar dat is inderdaad company specific neem ik aan dan als jij beweert dat er maatschappijen zijn bij wie geen antwoord moet gegeven worden. Ik zal het eens navragen.

Genoeg gezeverd hier.
 
Beste Dimona.....

Elke post maak je jezelf steeds omgeloofwaardiger.
D gevraagde uitleg of jij een ATPL hebt blijft weg, op andere dingen reageer je niet of alleen maar met wij van WC eend achtige antwoorden.

Ga lekker je sim in, ga daarna lekker slapen en zet direct ook je wekker, je droomt namelijk nog.
BTW vergeet niet je airwork-account op te heffen, je maakt jezelf volstrekt ongeloofwaardig en als je nog verder gaat zal helemaal niemand je meer serieus nemen.

Als je goed gelezen hebt, zou je gelezen hebben dat ik dezelfde kist heb gevlogen als jij... en toen ik in de right seat zat deed ik altijd de 80kts callout. Jij niet dan? grappig... Geef nu eens gefundeerd commentaar, jij bent tenslotte een 767 jockey...
 
Ja, ik heb het ook over de Takeoff rol, roepen jullie F/O tijdens de TakeOff rol geen 80kts en V1 uit dan? Goh, wat apart...

1. Het is de Pilot Monitoring die "80 Knots" roept en dat hoeft niet altijd de F/O te zijn.
2. Natuurlijk wordt dit wel gedaan. Ik zie ook niemand beweren dat het bij zijn maatschappij niet gebeurt.
3. Mijn vraag aan jou was: wat is de gedachte achter het moeten roepen van 80 knots. Het antwoord is inmiddels al gegeven, maar waar Brace op doelde is dat de captain in jou filmpje gewoon blijft zwijgen en niet de speed check bevestigt met "Check". Dit nalaten is bij sommige maatschappijen zelfs voldoende reden om de takeoff af te breken..
 
Lieve Dimona,

Je claimed de 767 gevlogen te hebben, als je het filmpje zelf goed ga bekijken en daarna je gefundeerde commentaar hierop ga leveren dan hebben we daarna misschien discussie.
 
Ik ben de laatste die het voor Dimona opneemt, maaruh rustig aan gasten. Er zijn verschillende maatschappijen met verschillende procedures.

INN. Wij vlogen de circling 08 ook met gear down op ILS 26.



Ik begrijp helemaal niet wat je hier mee bedoelt. Ik weet dat een aantal mensen hier maar bij 1 maatschappij hebben gevlogen en dat hun SOPs de enige zijn, maar zo werkt het niet bij ELKE maatschappij in de wereld.

Bij BA roept idd de co-pilot (NHP) "80kts" en daar hoeft niet op geantwoord te worden de rest van je verhaal begrijp ik hier niet zo goed.

Voor Dimona.

Ik run ook sims (level D) met corporate customers en vaak ook fantieke simmers. Soms zijn ze best goed kwa procedures en MISSCHIEN zelfs nog met een standaard landing. Maar geef ze 40kts cross wind (laat ik ze meestal zien) en dan realiseren ze zich ook waar hun skill ophouden.

Zoals anderen al zeiden het feit dat je de procedures kent, betekent niet dat je een kist (jet) veilig kan opereren.

Ik kan zo een tiental (redelijk standaard) scenarios bedenken waar een simmer / onervaren piloot in zn eentje het er moeilijk levend vanaf brengt!

Ok flt sim is redelijk geavanceerd. Om maar een andere vergelijking te trekken ik speel regelmatig Modern Warfare, maar ben realistisch genoeg om te weten dat ik het in real life zou afleggen tegen een echte SEAL / Delta / SAS operator (en niet zo'n klein beetje ook.... Ik zou het waarschijnlijk 2 1/2 seconden uithouden)

Tuurlijk, je hebt ook helemaal gelijk maar sommigen hebben niet door dat het er in dit draadje niet om gaat of een goede flightsimmer ff in de stoel kruipt en in real life wegvliegt met een transportkist maar om aan te gegeven dat moderne PC flightsims de werkelijkheid héél dicht benaderd qua procedures en vandaar dat die flightsim boys jongens in een echte Level-D 6 axis sim HELEMAAL geen slecht figuur slaan.

ff voor de goede orde en het moet nogmaals gezegd, het feit dat ik de topicstarter wijs op een gedetailleerde flightsim film met alle toeters en bellen en gewoon gratis en voor niets te bekijken op youtube omdat een plekkie op de jumpseat sinds 2001 niet meer kan, wordt deze direct weggelachen en weggehoond... (WC eend en Man Bijt Hond reacties) Waarom? Toen ik deze film onder ogen kreeg, was ikzelf enorm verbaasd over de gedetailleerdheid en correct gevlogen procedures in een complexe kist en dat op een gewone PC. Voor een niet vlieger geeft deze film een perfecte presentatie over wat er zich op de flightdeck afspeelt... Niets meer en niet minder.

Nog even over je metafoor,

Dat je het aflegt tegen real life navyseals in je geopteerde voorbeeld is natuurlijk logisch maar laten we eens eerlijk zijn, als je de procedures en de avionics van een moderne airliner kent en begrijpt en je laat de Captain de moeilijke crosswind landing doen... Zou de kist dan goed en heel aan de grond komen? denk het wel. Ik heb de vraag al gesteld, laat een 767 jockey en het liefst een met kennis van de Innsbruck approach eens inhoudelijk commentaar geven dan...

De inhoudelijke antwoorden tot nu toe, slaan totaal nergens op maar misschien dat ze nog komen. Ik heb respect voor die amateur die deze film in elkaar heeft gezet en zijn kennis.
 
Maare Dimona je hebt nog steeds geen opheldering gegeven over je ATPL-B767 verleden. Dat is nou net wat iedereen wil weten.....
 
Ey Dimona,

Je bent goed op weg, maar als je die 'pilootjes' hier op Airwork echt op de kast wil jagen dan adviseer ik je om een paar knaken uit te geven en het onderstaande aan te schaffen!

http://www.aviationmegastore.com/se...a0f6318&action=prodinfo&parent_id=0&art=35340

Dan ben je helemaal de held en trap je iedereen op z'n pik!

Ik geniet vanaf de zijlijn nog even naar je interessante bijdrage...

Aju!

Ey Tampie, wat dacht je van inhoudelijk feedback op die simfilm...
 
Maare Dimona je hebt nog steeds geen opheldering gegeven over je ATPL-B767 verleden. Dat is nou net wat iedereen wil weten.....

Is dat belangrijk dan? Ik heb genoeg verleden om die flightsim inhoudelijk te kunnen beoordelen maar ook voor jou geldt... kom eens met inhoudelijke argumenten waaruit blijkt dat diegene die hem gemaakt heeft totaal niet weet wat ie gemaakt heeft t.o.v. de realiteit. Daar gaat het over...
 
Beste Dimona.....

Elke post maak je jezelf steeds omgeloofwaardiger.
D gevraagde uitleg of jij een ATPL hebt blijft weg, op andere dingen reageer je niet of alleen maar met wij van WC eend achtige antwoorden.

Ga lekker je sim in, ga daarna lekker slapen en zet direct ook je wekker, je droomt namelijk nog.
BTW vergeet niet je airwork-account op te heffen, je maakt jezelf volstrekt ongeloofwaardig en als je nog verder gaat zal helemaal niemand je meer serieus nemen.

Jij bent een current 767 jockey, maak me eens gek dan met inhoudelijk commentaar op die simpresentatie!!!
 
1. Het is de Pilot Monitoring die "80 Knots" roept en dat hoeft niet altijd de F/O te zijn.
2. Natuurlijk wordt dit wel gedaan. Ik zie ook niemand beweren dat het bij zijn maatschappij niet gebeurt.
3. Mijn vraag aan jou was: wat is de gedachte achter het moeten roepen van 80 knots. Het antwoord is inmiddels al gegeven, maar waar Brace op doelde is dat de captain in jou filmpje gewoon blijft zwijgen en niet de speed check bevestigt met "Check". Dit nalaten is bij sommige maatschappijen zelfs voldoende reden om de takeoff af te breken..

Nou nou, wat een doodzonde zeg dat ie in een simulatie geen check zegt...
Je hebt gelijk, maakt de film totaal waardeloos...
 
Dimona,

Wist je dat ik mijn B737/KLM/KLS procedures heb geleerd door achter een cockpitposter te zitten? FCOM op schoot en dan de fase van de vlucht nabootsen en om vervolgens met je mede student "80knots", "V1" en "rotate" te roepen en hoppa; procedures geleerd!

Ik ben jaloers dat jij je procedures in Microsoft Flight Simulator hebt aangeleerd!
 
Toen ik deze film onder ogen kreeg, was ikzelf enorm verbaasd over de gedetailleerdheid en correct gevlogen procedures in een complexe kist en dat op een gewone PC. Voor een niet vlieger geeft deze film een perfecte presentatie over wat er zich op de flightdeck afspeelt... Niets meer en niet minder.
Dit is alweer een citaatje in de categorie "Wij van WC-eend..."
Of beweer je nu dat jij die flight sim video helemaal niet hebt gemaakt?
 
Gear down en flaps 20 tijdens de nadering op INN met een rate of descent van 1200 ft/min is normaal.
Voor de rest is de vlucht vol met procedure fouten. TL 95 bv is niet altitude 9500 ft

Yes, TL ís bij de Tulsi arrival en RTT approach in 80% van de gevallen 9500ft... en is in de simsituatie door ATC gesteld op 1018/9500 Nou, nou, wat een fouten zeg... Waardeloze film...
 
Dimona,

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=8071


Ik citeer:

Ikzelf werd geconfronteerd met het feit dat ik voor 1 -10-2007 Communications moest doen omdat RT verlicht werd voor behoudt van mijn PPL-A TMG. Probleem was echter dat ik in juni 2007 daarover bericht ontving en de clubs/scholen natuurlijk lekker dicht gingen in de zomervakantieperiode. Theorie was geen probleem maar dat paraktijkstukkie wel natuurlijk, hoe ga je dat oefenen in zo'n korte tijd,

Ik vond mijn oplossing in online vliegen met MS-Flightsimulator op het VATSIM netwerk.
Ok, bijna alles is daar ingericht voor het grote ATPL werk maar in zeer korte tijd en spelenderwijs de praktijk opgedaan en spelenderwijs.


Resultaat, geslaagd.... Zo maar ff een tip!

en we gaan door....;

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=8545

ik citeer:

Ik mag als PPLér alleen hier posten dus ik hoop dat iemand met ervaring op de 757/767 dit leest en deze vraag kan beantwoorden.

Wat is de maximum snelheid van dit type op pak hem beet 1000 ft. De topsnelheid van 520 Mph. is op 30.000 ft heb ik begrepen maar wat is mogelijk in de zogenaamde dikke lucht en wat is de consequentie als je full throttle vliegt op deze lage hoogte én wat als je met full throttle een decent doet en max VMo met 100 kts overschrijdt. Ik snap dat je dat niet ff in de praktijk uitprobeert maar ga er vanuit dat je als 757/767 vlieger weet wat er kan/gaat gebeuren.

A.U.B. geen speculatieve antwoorden van 757/767 wannabees maar graag een concreet antwoord van iemand met ervaring, sorry, klinkt bot maar wil graag duidelijke informatie.

THX

Dan heb je je ATPL ervaring op de "echte" Boeing 767 wel erg snel opgedaan.....:yeehaa:

En daarom zitten mensen zoals jij niet in een echte cockpit...... En nu terug naar je hobby kamer!

Groeten van een echte Piloot.
 
Dimona,

Wist je dat ik mijn B737/KLM/KLS procedures heb geleerd door achter een cockpitposter te zitten? FCOM op schoot en dan de fase van de vlucht nabootsen en om vervolgens met je mede student "80knots", "V1" en "rotate" te roepen en hoppa; procedures geleerd!

Ik ben jaloers dat jij je procedures in Microsoft Flight Simulator hebt aangeleerd!

Nee Tampie, ik heb de film niet gemaakt en heb het vliegen en de procedures niet op FSsim geleerd... hoewel, FS versie 1 is van 1984 meen ik in 3 kleuren en ja, weet me ineens te herinneren dat ik toen geleerd heb hoe een VOR werkte...

Temeer heb ik respect voor de maker die in mijn ogen nog steeds een voortreffelijke simsimulatie heeft neergezet.
 
Back
Top