B767-300ER
New member
Je mist de clou en snapt de topic niet, laat verder maar...
De topic?
De enige die de boodschap in zijn geheel mist ben jij.
Naja, het is precies jouw reactie waarom andere nu ook gaan zeggen, laat verder maar....
Je mist de clou en snapt de topic niet, laat verder maar...
Als jullie je check doen in de Level-D voor de noodprocedures, wordt je ook geacht om alles volgens het boekje uit te voeren zonder dat je écht kunt crashen.
Op dat moment ben je dus ook maar een Simpiloot...
DAT is mijn punt in dit verhaal...
Nou, als level-D sim instructeurs VERBAASD zijn over zoveel kennis en kunde van Flightsimpiloten die hun spaarcentjes bij elkaar harken om het eens niet achter de statische PC te doen maar in een echte 6 asser, mag je jezelf dan toch wel eens achter je oren gaan krabben of zoveel arogantie of ivoren toren gedrag als heuse ATPLer met ratings zus en zo nog wel van deze tijd is.
Nou, je ziet in mijn airwork info dat ik maar een PPLér ben maar wat je niet ziet is wat niét meer current is dus kom mij niet de les lezen over het verschil van met een echte kist de lucht in gaan. Daar GAAT het ook helemaal niet over... en wil ik het verder maar bij laten.
Jammer dimona, ik ben inhoudelijk op je post ingegaan, maar daar reageer je niet op.
Enkelt NA de vlucht als je geluk hebtOntopic
Iemand een idee of je bij ArkeFly nog een kijkje kan nemen in de cockpit? Ik vlieg volgende week met hen naar Curacao.
Dimona, je verkondigt op AIRWORK, het hol van de leeuw, dat een flightsimvideo een veel betere kijk op de zaak geeft dan een video die daadwerkelijk is geschoten in een cockpit. Natuurlijk kun je veel leren van een flightsim, maar dat is niet het punt. Alleen al het feit dat je het over 'ATPL-ertjes' hebt. Praat jij ook zo tegen je arts of tegen de onderwijzer van je zoon of dochter? Ik hoop het niet!
Het is de toon die de muziek maakt zeggen ze in Frankrijk.
Dimona, bij de landing heb je bijna een tailstrike, en zoals al eerder verkondigd doe je je gear te vroeg naar beneden. Je baas zal blij zijn met extra brandstof die je hebt verstookt. Om andere fouten te vinden moet ik 't filmpje weer opnieuw bekijken, maar deze twee zijn 't best blijven hangen.
Afgezien daarvan, mijn WC Eend opmerking ging totaal niet over het wel of niet realistisch zijn van jouw filmpje. Meer om 't feit dat jij als MAKER van het filmpje beweert dat je eigen filmpje beter is dan WAR of Just Planes.
Dimona, ik ben zelf lang lang geleden met eerste generatie flightsim te gebruiken (fs4 ed) omdat dat kan helpen. Uit nieuwsgierigheid heb ik de filmpjes bekeken, maar ik kan alleen Wingstalker en anderen bijtreden: mocht dit een echte vlucht zijn zou dit totaal onaanvaardbaar zijn. Een linecheck als dit is compleet onaanvaardbaar. Ik heb gekeken tot het begin van het tweede filmpje, waar de copiloot "80 Kts" roept tijdens de takeoff roll... dan heb ik het noodgedwongen afgezet. Elke piloot weet dat daar de copiloot controls overneemt van de captain en het opstijgen afbreekt. De captain is of dood, of hij neemt zo'n vaartje met de procedures dat de copiloot VERPLICHT is zijn controls af te nemen en te stoppen op de baan.
Het probleem is dat je wel boeken kan lezen over hoe procedures die je moet volgen, maar de werkelijkheid is dat de procedures bestaan voor specifieke "redenen" en je die redenen ook moet kennen. Procedures hebben een DOEL, en dat doel kennen flightsimmers dus duidelijk niet. Een fuel slip is niet zomaar een ticketje trouwens dat toont hoeveel je getankt hebt, er wordt iets mee gedaan. Maar dat beschouw ik dan nog als details. Hoe hier checklist worden gelezen zonder ook maar enige notie van area of responsability bij Boeing, hoe push back wordt gevraagd zonder een truck reeds aanwezig, en dan de engineer laten loskoppen om op eigen houtje je motoren te starten zonder backup van buitenaf,... sorry ik kon het niet meer aanzien vanaf de 80kts call. Om nog maar te zwijgen van het oeverloze misplaatste gebruik van het woord "check", maar dat wil ik dan nog over het hoofd zien want echte piloten kunnen er ook wat van .
Natuurlijk ga je respect krijgen van een instructeur als je in een simulator een 767 aan de grond kan zetten, maar eigenlijk moet je weten dat in veilig commercieel vliegen we dat ook door een computer kunnen laten doen. Zoals al gezegd, het is niet omdat ik met een mes in incisie kan maken voor een operatie en die nadien kan toenaaien, dat ik mezelf plots chirurg kan noemen.
Hopelijk is dat een beetje de feedback die je zocht (niets persoonlijk, maar commercieel piloot is een beroep dat je niet kan leren op de flightsimschool).
Ik heb gekeken tot het begin van het tweede filmpje, waar de copiloot "80 Kts" roept tijdens de takeoff roll... dan heb ik het noodgedwongen afgezet. Elke piloot weet dat daar de copiloot controls overneemt van de captain en het opstijgen afbreekt. De captain is of dood, of hij neemt zo'n vaartje met de procedures dat de copiloot VERPLICHT is zijn controls af te nemen en te stoppen op de baan.
Ja, ja. nog zo'n wanabee, 80kts call out door de F/O is om de landing af te breken... tuurlijk joh... en een APU start heb je zeker ook nooit van gehoord en van de rest weet je al helemaal niets, jonge, jonge