Hypotheek NL

Ik las gister een artikel in de krant (Tubantia) dat de ABN op dit moment wel weer hypotheken verstrekt in € terwijl in een vreemde valuta verdient wordt. Dat wat AYA omschrijft komt overeen met wat ik gelezen heb: 90% van je jaarinkomen telt mee bij de berekening van het maximaal te lenen bedrag.

Is een begin.
 
Voor de vliegers in Duitsland die daar een hypotheek willen afsluiten. Het lijkt erop dat Schwäbisch-Hall wel bereid is Hypotheken af te sluiten.
Sparkasse en Volksbank kun je vergeten...
 
Heb zelf net een hypo bij Volksbank, met extra daarnaast moderniseringskrediet bij SH afgesloten. Met permanent Ryanair contract, zelfs met loon op niet Duits rekening nummer. Kan dus wel. Moet daarbij zeggen dat mijn vriendin meegetekend heeft.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Heb zelf net een hypo bij Volksbank, met extra daarnaast moderniseringskrediet bij SH afgesloten. Met permanent Ryanair contract, zelfs met loon op niet Duits rekening nummer. Kan dus wel. Moet daarbij zeggen dat mijn vriendin meegetekend heeft.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Thanks Jeroen, maar zover ik weet betaald Ryanair jou uit in Euro's. Dan is het ook niet zo'n issue. De banken hebben een poos geen vreemde valuta geaccepteerd, lijkt erop dat ze dat nu wel weer doen.

ABN neemt 90% van ons loon in de berekening mee ipv 100%. Donderdag een gesprek, ben benieuwd
 
Heb zelf net een hypo bij Volksbank, met extra daarnaast moderniseringskrediet bij SH afgesloten. Met permanent Ryanair contract, zelfs met loon op niet Duits rekening nummer. Kan dus wel. Moet daarbij zeggen dat mijn vriendin meegetekend heeft.


Sent from my iPhone using Tapatalk

@ph-gjk en JC
Ik ben wel benieuwd wat de voorwaarden zijn voor het mogelijk maken van een hypotheek bij de Volksbank of SH... Woonachtig in Duitsland? Hypotheek voor een woning in Duitsland of NL? Hoeveel % maximale hypotheek, dus hoeveel % eugen geld?

Ik ben zelf woonachtig in NL, krijg mijn salaris van mijn Duitse werkgever op mijn Duitse rekening en zoek naar een hypotheek voor een koophuis in NL
 
TZ,

De topic starter heeft het hier over het verkrijgen van een hypotheek als je betaald wordt in een valuta niet zijnde de EURO.
Hier heb ik het nu ook over.

In Nederland zijn wel meer mensen die een Duitse Hypotheek hebben, een v/d voorwaarden is dat je eigen geld meebrengt. Afhankelijk of je 20, 30, .40, of 50% geld meebrengt betaal je een bepaald rente percentage. Is allemaal op het internet te vinden. Hoe meer je leent desto meer rente betaal je...

Ik denk dat je bij vele Duitse banken een hypotheek kunt krijgen, maar dat juist relatief veel mensen die in Nederland wonen naar de Volksbank gaan omdat die gunstige voorwaarden zou hebben.
Dit gaat allemaal niet zonder meer op als je salaris in Britse Ponden wordt betaald.
 
Back
Top