HvA Aviation Studies 2010-2011

...

Wanneer moet ik me inschrijven, is er een wachtlijst?

En hoe gaat dat met de selecties voor de vliegschool?

Er is inderdaad nog geen wachtlijst, er zou in de toekomst wel sprake worden van een soort intakegesprek, omdat de groepen eerstejaars steeds groter worden en het afvalpercentage, zoals gezegd, gigantisch is. Dit is het komende jaar in ieder geval nog niet.

De selecties voor de vliegschool doe je rond januari in je tweede jaar, zodat je tijd genoeg hebt om je te heroriënteren als je er niet doorheen gekomen bent.
 
Ik heb me ook ingeschreven voor Aviation Studies, het lijkt me gewoon helemaal geweldig om over van alles van de luchtvaart te leren. Helaas kan ik niet meer mee met die intro, ik was op vakantie toen de deadline verstreek en ik wist helemaal niet meer wanneer die deadline was. Gelukkig hoef ik niet te komen voor een intakegesprek, meteen de vragenlijst ingevuld toen ik de brief kreeg en heb nou nog steeds geen bericht terug gekregen dus het lijkt mij dat ik niet meer hoef. Ik vind het alleen nog onduidelijk wanneer het jaar nou echt start, en dan bedoel ik de lessen, of krijgen we dat nog allemaal te horen?
 
Ik zou er niet vanuit gaan dat er dan geen brief meer komt :p Grote organisatie, veel eerstejaars, kan veel misgaan/uitlopen.

Ik kan je ook nog niet vertellen wanneer je introdag is. Ik heb me opgegeven als StudieLoopBaan-assistent (SLB) voor eerstejaars en heb ook nog niks gehoord... De lessen zullen wel de maandag (30/8) of dinsdag beginnen.
 
Hey Resi,

Hoeveelste jaar zit jij dan van de opleiding? Ik Ben bij de intro en vrijdag moet ik om 9 uur bij het restaurant aanwezig zijn of zo, dan leer ik mijn klasgenoten en mijn docenten kennen.
 
In een brief stond; ik citeer:

De onderwijsactiviteiten starten op woensdag 25 augustus en vrijdag 27 augustus. op woensdag zal de kennismaking van start gaan, zie hiervoor bijgesloten brief. vrijdag wordt je verwacht om 9:00 uur in het restaurant...

Die bijgesloten brief welke is dat?
want ik weet niet wat ik woensdag moet doen. Ik heb me niet aangemeld voor die intro-dagen, (dat kamp).
Dus dan hoef ik pas vrijdag te komen begrijp ik?

gr
 
Die bijeengesloten brief ging over dat kamp. Als je je niet hebt ingeschreven moet je vrijdag volgens mij pas naar school.
 
ja, ik begrijp er ook uit dat als je je niet heb ingeschreven voor het kamp dat je dan pas vrijdag hoeft te komen. trouwens Firekiddo woon je in Tilburg? dan moet je ook veel reizen:O
 
Weet iemand of we na deze week al gelijk vol aan de bak moeten?


I.v.m. werk zou het mooi zijn dat alvast te weten.


Mvgr,


Maurice
 
Weet iemand of we na deze week al gelijk vol aan de bak moeten?

De colleges beginnen als het goed is vanaf 30 augustus. De eerste week word je wel waarschijnlijk al in een groepje ingedeeld, dus het ligt er dan meer aan wanneer je met de groep afspreekt (a.s. week of een weekje later).

:D Ik hoef nog maar een half jaartje colleges te volgen en dan afstuderen :airforce:
 
Is een Laptop noodzakelijk?

Volgens mij kan men tegenwoordig niet meer zonder.

Toen ik 3 jaar geleden begon had 90% een laptop. Dat zal nu nog wel hoger liggen. Het kan wel zonder laptop, want er zijn publieke computers. Handig is echter anders, want meestal zijn de computers bezet en je werkt vrij veel in groepsverband waarbij het wel makkelijk is dat iedereen bij elkaar achter z'n eigen laptop zit.
Word, Excel & Powerpoint is genoeg, dus met een goedkope laptop kan je al prima werken.
Succes :)
 
Toen ik 3 jaar geleden begon had 90% een laptop. Dat zal nu nog wel hoger liggen. Het kan wel zonder laptop, want er zijn publieke computers. Handig is echter anders, want meestal zijn de computers bezet en je werkt vrij veel in groepsverband waarbij het wel makkelijk is dat iedereen bij elkaar achter z'n eigen laptop zit.
Word, Excel & Powerpoint is genoeg, dus met een goedkope laptop kan je al prima werken.
Succes :)

Noodzakelijk? Nee.

Maakt het je studie makkelijker? JA.

Ik heb zelf meegemaakt wat het is om in een groep te zitten met 'slechts' 2 laptops, en kan je dus aanraden er eentje aan te schaffen.

Maar, mocht je er financieel niet zo goed voorstaan, dan kun je het ook zonder laptop doen.
 
Zal wel goed komen, heb er nog twee liggen, kan misschien van pas komen mocht iemand het geld er niet voor hebben.

Maar je spreekt dus af met je groepje wanneer je je college's volgt? Ik neem toch wel aan dat je een soort rooster krijgt?


Sorry ik ben zoooo 2007, dus het is weer inkomen voor mij :D
 
Zal wel goed komen, heb er nog twee liggen, kan misschien van pas komen mocht iemand het geld er niet voor hebben.

Maar je spreekt dus af met je groepje wanneer je je college's volgt? Ik neem toch wel aan dat je een soort rooster krijgt?


Sorry ik ben zoooo 2007, dus het is weer inkomen voor mij :D

Dat kun je doen ja, maar komt niet veel voor, en het wordt over het algemeen ook niet gewaardeerd als college zalen vol zitten terwijl ze volgens het rooster voor 75% gevuld hadden moeten zijn :).

Je krijgt inderdaad een rooster, misschien kun je nog wat roosters zien van vorig jaar, dan heb je een idee hoe/wie/wat/waar.
 
Ja dat had ik al een beetje bekeken, maar elk rooster verschilt..

Overigens heb ik het erg rustig op werk, en heb ik dus genoeg tijd om te lezen... toch alweer in 2 dagen tot blz 40 van dat algemene luchtvaart boek, en twee hoofdstukken van cockpit instruments gekomen..

Ik ben echt geen nerd ofzo (heb er ook niks op tegen hoor) maar de boeken lezen prettig en vind het zo interresant, dat ik eigenlijk ook door WIL lezen, dus aan de motivatie zal het dit jaar zeker niet liggen.

Edit: voor iedereen die wel naar het intro ''weekend'' gaan, veel plezier en tot vrijdag!
 
Ik ben echt geen nerd ofzo (heb er ook niks op tegen hoor) maar de boeken lezen prettig en vind het zo interresant, dat ik eigenlijk ook door WIL lezen, dus aan de motivatie zal het dit jaar zeker niet liggen.

Alleen zijn er ook heel wat minder leuke vakken, die helemaal niks met de luchtvaart te maken hebben, maar wel voor een goeie technische basis zorgen. Ik denk dat de meeste mensen hierop blijven steken, want ze kunnen oersaai zijn en je past de stof pas in latere jaren toe.
Ik vond het eerste jaar het saaist, in de tweede werd het wat meer luchtvaart gerelateerd en het derde jaar is erg leuk met de stage en minor. Zoek maar eens op youtube naar: "Design Build Fly HvA" of "Design Build Fly Aviation Engineering" en je krijgt allemaal filmpjes van de Aviation Minor waarbij je een vliegtuigje moet ontwerpen & bouwen die zo veel mogelijk lood de lucht in moet kunnen liften. :)
 
Slotvragen;

Roosters? zijn die al bekend of is dat pas vrijdag.
I.v.m. mijn werk.

Wat moet ik vrijdag allemaal meenemen?
Al dat soort dingen, daar hebben wij nog helemaal geen brief over gehad.
Ik vind dit al ontzettend slecht geregeld.
Ook geeft studielink nog steeds aan dat het collegegeld niet is betaald.
Nou die machtiging is allang verstuurd.

gr.
 
Slotvragen;

Roosters? zijn die al bekend of is dat pas vrijdag.
I.v.m. mijn werk.

Wat moet ik vrijdag allemaal meenemen?
Al dat soort dingen, daar hebben wij nog helemaal geen brief over gehad.
Ik vind dit al ontzettend slecht geregeld.
Ook geeft studielink nog steeds aan dat het collegegeld niet is betaald.
Nou die machtiging is allang verstuurd.

gr.


ik heb op mijn HvA een mailtje binnengekregen van iemand dat vrijdag de introductie van 9:00 tot 17:00, dat je lunch mee moest nemen en dat je makkelijke schoenen aan moest doen. er stond nog meer dus misschien is het handig dat je zelf die mail ook ff leest.
 
De roosters zijn vrijdag pas bekend, omdat je projectgroep je klas is en deze worden gemaakt na aanleiding van de mensen die daadwerkelijk aanwezig zijn vrijdag (er zijn altijd mensen die zich voor meerdere opleidingen inschrijven enz).
 
Back
Top