Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Ben weer nuchter al merkt niemand het verschil, maar wat is een vriending??
Sorry, kon het niet laten.

Hahaha soms gaat het automatisch. Als ik iets schrijf, lees ik het nooit terug. Ik laat me los op het typen en wil soms wel wat typfouten maken door sneltypen:p Ik zie dat ik het vaker getypt heb, maar het is inderdaad vriendin. (oeps zelfs nu ging het fout).

Terug op mijn keuze:
Ik heb er lang over gehad met mijn vriendin en alle nadelen en voordelen op een rijtje gezet. Ze was vanaf het begin niet zo enthousiast erover omdat ze bang was om 's avonds alleen te slapen. Ze vond het alleen goed omdat ik het zo graag wilde. Ik ga 16 mei naar het open dag van AIS en Lelystad. Ik heb voor deze school gekozen omdat je niet naar US moet, maar alles in Nederland is. Zo kan ik nog uit Amersfoort op en neer, heb niet echt zin in een kamertje:p. Daarna zal ik een medische keuring laten doen en een testvlucht maken. Ik weet niet of het bij AIS kan, maar er zijn genoeg andere organisatie waar je betaald mee kan vliegen in een pilootstoel:)

Hopelijk kom door de medische keuring heen en ben ik over 2 jaar klaar met mijn opleiding. Ik denk niet dat ik spijt zal krijgen van mijn beslissing en als ik klaar ben met mijn opleiding ga ik sollicitatiebrieven schrijven. Nou zie ik dat het wel een tijdje duurt voordat je ergens aangenomen bent en daarom ga ik via een uitzenbureau ofzo werken en mijn schuld (gedeeltelijk) aflossen totdat ik aangenomen ben.
En mocht ik niet door de keuring heen komen, kan ik nog terecht bij HU voor een HBO Bouwkunde opleiding.

Ik vind het erg fijn dat ik zoveel reacties kreeg en van alle kanten een beetje kon horen. Heel erg bedankt! Ook dank aan Airwork.nl!
 
Last edited:
En ik ben niet van plan om naar het buitenland te gaan, maar wacht wel af totdat ik een baan heb. Al duurt het 2 jaar, als ik ondertussen maar een baantje heb. Het maakt mij niet uit wat voor een baan, want de baan van mijn dromen zal ik vroeg of laat krijgen. En zo heb ik alle problemen opgelost:) (denk ik)
 
alsjeblieft zeg, baseer nou niet je keuze van je vliegopleiding omdat hij lekker dichtbij zit en je niet een gedeelte in het buitenland hoeft te doen (overigens het leukste deel van de opleiding :p). Er is maar 1 ding belangrijk met een vliegopleiding: je kans op een baan.
 
Een alarmsysteem???

You have got to be kidding me!

Als je je over dit soort dingen al vreselijk druk maakt, zou ik niet aan een vliegopleiding beginnen.
 
En zo opent zich een nieuwe dimensie in dit topic.

Haydar, de gedachtengoed van je 15:01 post is het onderwerp van ongeveer 1 miljoen bijdragen hier op Airwork. Het is de moeite waard om die eens goed door te nemen. Eigenlijk alle posts dus van het aspirantenforum. Tenzij je tijd en geld te verspillen hebt natuurlijk.
Dan kun je vliegopleiding A proberen en als dat niet bevalt, dan ga je toch gewoon naar B en koop je een waakhond..
 
49015 zegt het al, doe eerst eens je huiswerk. Want van deze beslissing ga je zeer zeker spijt krijgen...
 
Mijn broek hangt op mn knieen....

dit moet de nieuwe generatie zijn
haydar.. doe ons allemaal een plezier en blijf weg uit de luchtvaart..

Ik heb nog nooit zo veel wazige naive opmerkingen gehoord!!!

een paar opmerkingen van mijn kant
- je richt je op alleen op de nlse markt. prettige wedstrijd, jij hebt weinig kans op een baan gelijk in NL
- kennen jullie beide de financieele strop, je kan 2 jaar wachten? ik denk jou bank niet, tenzij je pa het zo heeft liggen.
-je vriendin kan niet alleen slapen, wat heeft ze tot nu toe gedaan voordat ze je kende.. alsrmsysteem.. blijven zweven jullie !
- keuze vliegschool, je gaat een zeer grote financieele overeenkomst aan, en je gaat maar bij een school kijken.

en dan nog ff dit..

VLIEGTUIGEN ZIJN REISMACHINES!!!!!! dus helaas voor je, een vliegtuig gaat nu eenmaal van A naar B.. en jij wil niet reizen.

Een tijdje USA zou goed voor je zijn. kan je eindelijk wat ballen laten groeien..
en mischien wat haar op je tanden.
Heb zelf wat jaren in de USA doorgebracht en had het voor geen goud willen missen..

Haydar, ik heb geprobeerd positief te blijven voor je, maar ikzelf voorzie alleen maar problemen, zowel op profesioneel danwel relatie gebied. dit is vragen om problemen..

K
 
Last edited:
Als ik Haydar was, leende ik die ton, ging ik naar het casino en zette ik alles in op zwart. Heeft hij in ieder geval nog een beetje kans op een financieel gezonde toekomst, want zijn plan nu heeft bijzonder weinig kans van slagen, al hoop ik niets dan goeds voor hem...

Met andere woorden, Haydar, denk er nog eens goed over na, de beperkingen die je jezelf oplegt beinvloeden je uiteindelijke kans op een fatsoenlijke toekomst nu bijzonder negatief...

-EDIT-

En voordat je je gaat afzetten tegen alle (negatieve) antwoorden, bedenk wel dat de meesten de nodig ervaring of kennis hebben op het gebied van moeilijk of niet aan een baan komen, enorme schulden hebben en moeilijk rond kunnen komen... Ook al kunnen sommige reacties met het nodige sarcasme zijn gekruid, ze zijn wel goed bedoeld...
 
Ik begrijp jullie kritiek wel, heb zelf geen ervaring mee en weet niet hoeveel werk er is. Ik weet wel dat sommigen wel een jaar of nog langer wachten. Misschien moet ik mij toch hierin wat meer in verdiepen en of ik wel aan een baan zou kunnen komen hier.
 
hahahhaha een alarmsysteem voor je vriendin. nou toen ik 17 was dacht ik wel aan andere dingen. blijf alsjeblieft weg uit de luchtvaart!
sorry dat ik niks bij te dragen heb. maar dit is toch echt lachwekkend........
 
Ik begrijp jullie kritiek wel, heb zelf geen ervaring mee en weet niet hoeveel werk er is. Ik weet wel dat sommigen wel een jaar of nog langer wachten. Misschien moet ik mij toch hierin wat meer in verdiepen en of ik wel aan een baan zou kunnen komen hier.
Een jaar of nog langer is voor velen een positief uitzicht. Zelf heb ik 6 jaar moeten wachten (en met mij meerderen) en ik ken handenvol mensen die nooit een baan hebben gekregen..

Feit is dat de luchtvaartbranche niet de meest menselijke is (maar welke branche nu nog wel) en je gewoon veel geluk moet hebben (naast doorzettingsvermogen e.d., al dan niet te vervangen door veel geld of connecties).
Hoe meer randvoorwaarden jij stelt (alleen in Nederland werken, alleen een school nemen die niet in de VS vliegen etc etc), hoe hoger de factor geluk moet zijn wil je je doel behalen.
 
Ik begrijp jullie kritiek wel, heb zelf geen ervaring mee en weet niet hoeveel werk er is. Ik weet wel dat sommigen wel een jaar of nog langer wachten. Misschien moet ik mij toch hierin wat meer in verdiepen en of ik wel aan een baan zou kunnen komen hier.

Wel een jaar... :haha:

Het kostte mij in ieder geval 6 jaar na opleiding. Bedenk ook dat je tegenwoordig inclusief rente na opleiding al op 150.000 euro staat en dat dat met rente op rente heel erg snel nog veel meer wordt. De rente alleen al bijhouden is moeilijk zat (zie ook rekenmodules in andere topics), een baan vinden nog veel moeilijker.

Reizen moet je leuk vinden, het van huis zijn moet je van kunnen genieten, dat maakt het vliegen zo leuk. De markt hier is te beperkt. Zoals eerder gezegd, probeer de grote multipage topics van "Hoe word ik piloot" en als het kan ook van de andere fora eerst eens heel goed na te lezen. Je vriendin weet toch wel hoe ze 112 moet intikken op een telefoon, laat haar ook maar eens wat zelfstandiger worden.
 
Haydar, ik snap het, je hebt je nog niet goed verdiept in het vak. Doe dat even. Je bent nu 17, je hebt nog alle tijd om je in te lezen. Te veel mensen hebben geen idee waar ze aan beginnen. Dus, als vliegen je passie is, welkom! Lees Airwork goed door, vraag zoveel als je wilt maar vorm pas een mening als je mee kunt lullen op het nivo van 'geeft school A nou 0,06% meer kans op een baan dan school B, of is het nu 0,071 %?'. Want zonder grollen en grappen, daar gaat het om, dat is de vereiste diepgang!!

Nogmaals, tenzij je tijd en geld zat hebt. Maar ik denk dat je ook dan tegen bepaalde zaken aan gaat lopen als je je niet goed verdiept..
 
"En ik ben niet van plan om naar het buitenland te gaan, maar wacht wel af totdat ik een baan heb. Al duurt het 2 jaar"

Lieve Haydar, dit is niet echt verstandig daar de markt in Nederland veels te beperkt is om je 100% op te richten. Als je bij KLM wilt werken, dien je KLS gedaan te hebben en dan ga je dus een half jaar naar de Verenigde Staten (wat je dus niet wilt, als ik het goed begrijp?). Transavia kom je op dit moment met EPST, KLS of NLS en ook daar vindt een groot deel plaats in het buitenland. Arkefly neemt weinig ab initio's (afgestudeerde lowtimers) aan en Martinair neemt al helemaal geeb ab initio's aan.

Als je dus stelt dat je twee jaar wacht op een baan in Nederland, dan word je dus bankroet. Je hebt geen HBO of WO opleiding om op terug te vallen, dus als jij werkelijk twee jaar wacht, kun je in het ergste geval nog in de schuldsanering terecht komen, en daar wordt geen enkele partner blij van ;)
 
Last edited:
En van welke planeet ben jij?
Die jongen is 17. Was jij op die leeftijd ook niet lichtelijk naief en vol goede ideeen die achteraf niet bleken te werken? Ik had er ook geen flauw benul van hoe beroerd de luchtvaart branche was/zou zijn toen ik die leeftijd had.
Toen (en nu nog) werd het verhaal verteld dat je een willekeurige school kon doen (het liefst diegene waar je op dat moment op de open dag was) en je kon bij elke maatschappij aankloppen, zij zouden voor jou vechten, niet andersom. Helaas was er toen nog geen wijd verbreid internet als nu, vol met informatie, dus ik vind het slim dat die jongen tenminste die informatie komt zoeken.
Dat zijn beeld wat te rooskleurig, naief en verkeerd is, kun je hem nu niet aanrekenen, gezien zijn leeftijd en weinige exposure in dit vak.
 
Eikie,

Je hebt volkomen gelijk ;) . Probeer hem alleen een beetje in de juiste richting te sturen, alhoewel zo'n opmerking natuurlijk niet echt heel erg gepast is :p:
 
Mijn vriendin heeft vanaf oktober 2007 t/m juni 2008 in Amerika gestudeerd, in die tijd heb ik haar maar een paar keer gezien. Februari 2009 ging ik weer weg en zit zij alleen thuis tot en met februari 2010 minimaal, waarschijnlijk augustus 2012.
Het leven is te kort om alsmaar rekening te houden met elkaar. Je moet elkaar vrij laten en het je partner gunnen zijn of haar dromen laten waar maken. Als je van elkaar houd is dat geen probleem en uiteindelijk komt er wel een tijd waarin je iedere dag bij elkaar bent.
Stel, je gaat er natuurlijk niet van uit, maar ze dumpt je over 10 jaar, dan sla jij jezelf op je hoofd omdat je 10 jaar geleden die keuze niet had gemaakt.

Go for it!
 
Beste Haydar,

Ik ben net als jij 17 jaar, bijna 18. Ook ik heb voor al een lange tijd een vriendin, nu al bijna 4 jaar. Om precies te zijn 45 maanden. Ook ik heb goed nagedacht over de opleiding tot verkeersvlieger.

Ik persoonlijk ben eruit gekomen dat ik dit echt wil, ik heb het toen aan mijn vriendin verteld en die stond gelukkig helemaal achter mij. Ik ben ondertussen aangenomen bij de DFA, heb de leerovereenkomst etc al ondertekent, en ben nu zo ver dat ik in november dus ga beginnen. Dat betekent voor mij een eind uit de richting, ik ben woonachtig in helmond, maar laat dat je keuze alsjeblieft niet beinvloeden! Als je dit echt wil, ga er dan voor! Beter nu doen dan later jezelf voor de kop slaan. Voor mij is er bovendien nog een extra barriére, namelijk dat ik met mijn stomme kop vorig jaar(ja einde havo 4) natuurkunde nog heb laten vallen. Dat betekent voor mij certificaat natuurkunde bij het JBI halen, maar dit heb ik er allemaal voor over.

Ik hoop voor jou dat als je uiteindelijk er helemaal doorheen bent dat je vriendin je net zo steunt als dat de mijne doet. Wij kijken het allemaal zeer realistisch aan, en we weten dat de kans groot is dat we na mijn opleiding moeten gaan emigregen. Zij doet zelf een rechtenstudie maar is wel bereid dit op te geven om met mij mee te gaan. Dit is inderdaad erg belangrijk om te overwegen en het hier over te hebben. Zoals al eerder gezegd lijkt 17 maanden erg lang, maar is dit lang genoeg om je droom op te geven in geval je vriendin het er niet mee eens is?

Dit soort vragen moet je jezelf even goed stellen. Ook ik wil uiteindelijk kinderen en een leuk huisje, maar wat voor mij nu echt belangrijk is is mijn pilotenopleiding. Ik kan niet wachten om te gaan beginnen en gelukkig steunt iedereen mij.

Ik hoop voor jou, en je vriendin, dat je er nog goed uit komt!

Gr,

Christian
 
Ik wou dat er een airwork was geweest toen ik 17 was.

Haydar doe er je voordeel mee, want velen hebben aardig wat ervaring in de luchtvaart.

Succes!
 
Back
Top