Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Ik begrijp dat je een beetje wil weten hoe vaak je van huis bent.

Cargo Pilot short-haul, Min 13 dagen/maand vrij + 30 dagen vakantie + 10 dagen bankholidays +-180 dagen per jaar thuiszitten!!! tel daar nog de stand-by's bij en dagen waarop je niets kan doen ( je komt om 1 uur terug en bent de dag erop vrij). Je zou er een baan bij kunnen nemen als je dat zou willen (mij niet gezien).

Maarja wel af en toe 3-4-5 dagen van huis en nachtdiensten. tot nu toe met kerst en oud/nieuw thuis, zoals eerder gezegd alles heeft voor en nadelen cargo/pax long/short haul NL/buitenland relatie/vrijgezel. Als je iets echt wil dan neem je dat voor lief en ga je er 100%voor toch?!.
 
Ten eerste zou ik niet in de vracht willen, Het geeft mij meer een kick als er een stuk of 300 mensen in de kist zitten en vertrouwen in jou hebben.

Hoe minder hoe beter is mijn motto, wat gelukkig in corporate mooi meegenomen is. Gemiddeld heb ik er maar 1-3 aan boord. (al zeiken ze soms wel voor 300)

Maar afin, hang je toekomst niet op aan een lekkere meid van 17 en doe wat je wilt doen.

Ik was 24 toen ik (inmiddels al 7 jaar verkering en samenwonend in een eigen huis) besloot om alsnog een vliegopleiding te gaan doen in de States.

Tot over anderhalf jaar lieve schat!!!!

Daarna geen baan kunnen vinden en het huis moeten verkopen en ruim 9 maanden bij mijn schooonouders gewoond (gelukkig wist ik toen niet van het bestaan van zelfdoding), toen een baan in de States en weer voor maanden aan een stuk weg. Uitendelijk is mijn vriendin bijna een jaar later naar de US gekomen.

Ik ben nog steeds stikgelukkig met mijn meissie; al 20 jaar.

Moraal van het verhaal:
Do what you've gotta do, but you've gotta walk and don't look back :biertje:
 
Last edited:
Hoe ziet mijn werkdag eruit?

Gisteren om 0745 uur opgestaan, onder de douche gestapt en de kleine uit bed gehaald. Fles gegeven en samen wat gespeeld. Toen de kleine naar het kinderdagverblijf gebracht. Even een uurtje gestudeerd voor de profcheck van volgende week. Om 12 uur naar de kapper, ff een broodje eten en daarna naar de sportschool. Beetje in huis gerommeld, de kleine opgehaald, boodschappen gedaan en wat te eten gemaakt. Zo weer een dag stby voorbij......
 
Laatst aangepast door touch and go : Vandaag om 05:03 Reden: Disclaimert: Vodka/cranberry juice affected post

ROFL :haha:

En nog over de stewardessen; ze zijn heel aardig en er lopen een heleboel stoeipoezen tussen :biertje: . Desalniettemin, is het niet zo dat er op elke nachtstop een grote gangbang wordt gehouden, tenminste niet bij Air France :( (sorry lieverd :biertje:).
 
Erg bedankt voor alle reacties! Ik ben er wel wat wijzer van geworden, maar het is en blijft moeilijk voor mij. Ik praat veel erover met mensen en er zijn mensen die dat iets voor mij vinden, en mensen die het helemaal niets voor mij vinden. Maar het is mijn keus. Ik blijf nog wel bij mijn standpunt dat mijn vriending/vrouw belangrijker is. Ieder zijn eigen mening:)
En al bekijk ik het van jullie kant en gaat het over, al zou ik een andere vrouw nemen, die zou het waarschijnlijk ook niet leuk vinden, tenzij het een stewardess is. Maar ik ga er zoizo van uit dat ik bij mijn vriending blijf. Ik weet zeker dat jullie ook hetzelfde zouden als jullie wisten wat zij allemaal voor mij doet en ook om mij niet kwijt te raken. MAargoed.

Ik heb nog één vraag: Kan je als een piloot een dagje (extra) vrij nemen, of is dit onmogelijk?
 
Ik heb nog één vraag: Kan je als een piloot een dagje (extra) vrij nemen, of is dit onmogelijk?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Anders zou vrouwlief precies vrij moeten vragen wanneer jij beschikbaar bent i.p.v. andersom. Normaal heb je een wettelijk minimum aantal vakantie dagen, maar aangezien relatief veel vrij bent vraag ik me af of je ook nog eens extra dagen vrij kan nemen.
 
ROFL :haha:

En nog over de stewardessen; ze zijn heel aardig en er lopen een heleboel stoeipoezen tussen :biertje: . Desalniettemin, is het niet zo dat er op elke nachtstop een grote gangbang wordt gehouden, tenminste niet bij Air France :( (sorry lieverd :biertje:).

Je had me bijna over de streep om toch mezelf een tijdje bij de nonnen op te sluiten en Frans te leren, bijna ;).. :grijns:
 
En al bekijk ik het van jullie kant en gaat het over, al zou ik een andere vrouw nemen, die zou het waarschijnlijk ook niet leuk vinden, tenzij het een stewardess is.

Een luchtvaartkoppel ziet elkaar nog minder met een beetje pech! Tenzij ze de roosters kunnen koppelen. Ik zeg alleen nogmaals, vergeef het me: we hebben allemaal in meer of mindere mate jouw 'probleem'. Wij houden echt niet minder van onze vrouwen dan jij van jouw vriendin. Jouw situatie is niet uniek. De een kan er echter beter tegen dan de ander. De een gaat parttimen, de ander verhuist zijn vriendin naar het buitenland, en weer een ander geniet van de wederzijdse vrijheid en zo zijn er vele andere mogelijkheden om het 'probleem' aan te pakken. Of niet en de boel eindigt in een scheiding. That's life. Maar goed, het komt er nu op neer dat je gewoon geen idee hebt waar je terecht komt als je nu een vliegopleiding begint. Het kan vriezen, het kan dooien. Daar moeten jullie tegen kunnen.

Maar goed, wat extra vrije dagen aanvragen betreft, dat verschilt weer per maatschappij. Mijn rooster staat stevig vast. Het is dan ook vrij lastig om bepaalde dagen gegarandeerd vrij te krijgen. Je kunt onbetaald verlof aanvragen, in de winter zijn ze daar vrij gul in. Je kunt ook je vakantiedagen versnipperd gebruiken als je dat wilt en als je papa bent dan heb je recht op een x-aantal papa dagen. Onbetaald, dat wel. Andere maatschappijen hebben weer een willekeurig roostersysteem waarbij je in het gunstigste geval je eigen rooster in elkaar kunt draaien. Nogmaals, het kan vriezen, het kan dooien.
 
Ik blijf nog wel bij mijn standpunt dat mijn vriending/vrouw belangrijker is. Ieder zijn eigen mening

Ieder zijn eigen mening, correct, maar ik ga hier even bot zijn. Ook al ben ik "maar" vier jaar verder als jou qua leeftijd zie ik de wereld alweer door een totaal verschillende bril.

Mocht je echt willen vliegen dan komt het er natuurlijk wel van, dan heb je die drive gewoon.

Maar het punt vooral van deze post is, kies voor JOU TOEKOMST niet voor de toekomst van je vriendin.

Begrijp me niet verkeerd, als " jou toekomst " ook je vriendin bevat, ga er dan voor. Ik wil alleen heel duidelijk maken dat jij keuzes moet maken omdat JIJ dat wil niet omdat een ander dat wil, of omdat je bang bent dat je iemand pijn doet en daarmee ook gelijk je eigen kansen minimaliseerd of zelfs vernietigd. Dat kan soms heel moeilijk zijn, en misschien heb jij nog een paar jaar nodig om daar achter te komen.

Ik wil absoluut niet beledigend over komen of je afkraken, jou keuzes zijn jou keuzes. Maar ik heb wel een sterk been there done that gevoel. Niet dat ik in een zelfde situatie qua vriendin heb gezeten, maar wel qua keuzes waar ik later zeer veel spijt van had en me afvroeg dat ik toen zo blind kon zijn.

Nogmaals, succes!

- Slipstream
 
Ik ben het met Slipstream eens. Hier een situatie die ik dit jaar heb meegemaakt:

Een klasgenoot kreeg dit jaar iets met een klasgenote, allemaal hartstikke fijn natuurlijk. Die klasgenote wilde altijd al de landmacht in, helaas vond mijn klasgenoot dat niet zo leuk. Zij heeft nu dus besloten niet de landmacht in te gaan, alleen omdat hij dat niet kon waarderen. Afijn, dan maar samen de universiteit in. Hier is het probleem dat mijn klasgenoot erg goed in bètavakken is, hij gaat dus naar een TU. Mijn klasgenote is daarentegen erg goed in alfavakken. Het resultaat: ze willen wél samenwonen, hij wil per se naar Delft, daar zullen ze dus gaan wonen. Zij zal dus óf iedere keer met de trein naar bijvoorbeeld Groningen of Utrecht moeten, óf alles op alles moeten zetten door na het examen Wiskunde B te gaan halen en toch de TU te gaan doen wat haar totaal niet ligt.

Ik vind dit een mooi voorbeeld van een situatie waar relatie belangrijker is dan toekomst. Mijn klasgenote heeft dus alles moeten laten wijken voor haar relatie. Probeer dit zoveel mogelijk te vermijden, het is zo zonde als je jouw eigen toekomst (en zo'n mooi beroep ;)) riskeert door de relatie voor te laten gaan, vooral op zo'n jonge leeftijd.
 
Ik blijf nog wel bij mijn standpunt dat mijn vriending/vrouw belangrijker is.

Ben weer nuchter al merkt niemand het verschil, maar wat is een vriending??;)
Sorry, kon het niet laten.

17 jaar en je post "vriendin/vrouw"; ik begrijp dat je dit algemeen en in de toekomst bedoeld, maar het geeft mij wel het idee dat je er meer en meer van overtuigd raakt dat dit ze wel eens kan zijn.

Definitely been there and done that.

Zoals anderen hier al gezegd hebben; verlies je toekomst (droom) niet uit het oog.
Wat is er leuker dan straks "gesettled" te zijn, getrouwd met een kleine en financieel in de hoek door die "kantoorbaan voor mijn vriendin/vrouw" om met je 25ste in scheiding te gaan en voorgoed je kans op een baan als vlieger in de vuilnisbak te zien liggen en een kantoorbaan voor de rest van je leven.

Niemand heeft een glazen bol en juist daarom!!!
OK, tijd voor een Sam Adams, Summer Ale:biertje:
 
Last edited:
Een vriendin die echt van jou houdt wil juist zien dat jij gelukkig bent, dus die zal jou juist motiveren om je droom na te jagen. Net zoals jij haar gelukkig wil zien en haar motiveert om geen dingen na te laten alleen maar zodat je elkaar samen op de bank langer kan vervelen. Want als zij alles in het werk zet om vooral niet aan haar zelf te denken en alleen maar probeert "beschikbaar" te zijn voor jou, dan zie je op niet al te lange termijn een steeds ongelukkiger wordende vriendin. En vice versa...

Dus wellicht geven "wij" (oude rotten, ervaren lovers en devoted partners) wel nog meer om onze vriendin dan jij.

Liefde is niet een spelletje van wie het meeste kan opofferen voor de ander, daar wordt je allebei op den duur alleen maar ongelukkiger van. "Houden van" is letterlijk wat het zegt, verzot zijn op elkaars persoonlijkheid in de breedste zin van het woord en respect hebben voor elkaar. Natuurlijk vraagt het leven uiteindelijk aanpassingen om elkaar zo vaak mogelijk te zien. Maar elkaar echt respecteren betekent ook elkaars dromen begrijpen en elkaar daarin helpen.

Want wat zie je nou liever gebeuren? Een vriendin die door haar droomcarriere af en toe twee weken van huis is maar wel echt geniet van het leven en daardoor stralend gelukkig is? Of een vriendin die bijna alles opgeeft "om jou niet kwijt te raken" (waarom zou ze dat moeten doen??) maar ondertussen niet lekker in haar eigen vel meer zit, depressief raakt, burnout krijgt (zie andere thread van gisteren) en dus zwaar ongelukkig is, maar ondertussen wel (af en toe snikkend) netjes elke nacht op de matras naast je ligt? (en draai het even om voor jou)

Niets is zo zwart wit als jij nu denkt...

Volgens mij zijn we niet vaker zo filosofisch bezig geweest op airwork....
 
Met je 17 jaar breekt er juist een tijd aan waarin je jezelf kunt ontplooien. Niet voor niets start je met een vervolgopleiding (HBO/WO) rond je 18e levensjaar om JEZELF te kunnen ontplooien in de richting die je wilt. Jezelf nu aanpassen aan de vriendin is het laatste wat je zou moeten doen. Vrouwen zijn er de komende 70 jaar ook nog wel, studeren voor een goede toekomst blijft echter beperkt tot de komende 5/10 jaar... Doe je ding en wees ambitieus!!!
 
Ook yours truly was graag piloot geworden. Ik kijk elke dag omhoog en denk dan dat ik daar graag mijn boterham had verdiend. M.a.w. maak een bewuste keuze, die primair bij jou past.

Niet om lullig te doen, maar als ik 17 was dan zou ik ook nog geen tatoeage met de naam van mijn vriendin (hoe leuk ook) laten zetten. Het afbreukrisico lijkt me te groot. :)

Nogmaals, ik zou daarom kiezen voor een beroep waarvoor je echt interesse hebt want daar zit je toch voor een groot deel van je leven aan vast en daarbij zou ik in eerste instantie wat minder rekening houden met wat je meisje daarvan vind, hoe onaardig dat ook mag lijken.

Gelukkig heb ik nu een interessant beroep, maar hoe eerder je bewuste keuzes maakt hoe beter dat is.

Succes!
 
Zal ik dan ook een klein steentje bijdragen aan dit topic. Ik volg 't namelijk al even met intresse.
Maar een kantoorbaan is ook niet alles. Mijn vader heeft een vrij goede functie (als je het nog als kantoorbaan kan zien) en die is ook niet van 9 tot 5 aan het werk. Moet vaak naar t buitenland voor de zaak en is dan ook niet elke avond thuis. En vaak is hij er ook niet bij het eten omdat hij dan later is. Al is dat niet erg, je went eraan en ik heb daardoor ook geen slechtere jeugd gehad dan anderen die wel thuis waren met eten.
Dus het is niet zo dat een kantoorbaan per definitie van 9 tot 5 is.

En ja, het verschilt per persoon wat hij/zij wilt opgeven voor een droombaan. Ik zou zelf namelijk nooit mijn droom opgeven voor een vriend. Mede doordat ik mezelf op 1 heb staan om het ff kortweg te zeggen, maar m'n vriend zou dan maar vrede mee moeten hebben dat ik niet elke dag thuis ben en ik denk dat het juist belangrijk is als je allebei iets doet wat je leuk vind, anders zou t best is stuk kunnen gaan door de spanningen.

Maar iedereen moet 't voor zichzelf bepalen wat belangrijk is en wat op 1 staat.
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden :)
 
Nou het lijkt me wel duidelijk.

Als zelfs vrouwen (toch officieel de experts van gevoel en liefde toch?) reageren op deze topic en zeggen dat je je droom op nummer 1 moet zetten.

Dan lijkt me de keuze dus duidelijk

Sorry kon het niet laten :rolleyes:

- Slipstream
 
Hoezo zelfs vrouwen? Maya is een bij, hoewel een vrouwelijke als ik mij niet vergis! :grijns:
 
Last edited:
we voelen ons enorm gewaardeerd Surferboy;)

Mi scusi! ;) Maar kan toch vaak een lach ook niet onderdrukken als de DLH 73 van Frankfurt naar AMS op de vraag 'Report Speed' zonder enige aarzeling antwoord: '335 indicated!' :haha:
 
Je had me bijna over de streep om toch mezelf een tijdje bij de nonnen op te sluiten en Frans te leren, bijna ;).. :grijns:

Ik had het over stewardessen he ;) Ik had je nog niet verteld over de bunk met die Poolse hoeren :yeehaa:

Haydar,

Ik heb nog eens even na zitten denken over jouw situatie, maar wat wil JIJ? We zitten hier allemaal heel erg met je mee te denken, maar uiteindelijk ben jij degene die de beslissing moet maken. Wij kennen je niet, dus misschien word je wel tachtig met je vriendin (respect voor iemand die 63 jaar met iemand heeft :yeehaa:), maar dan nog moet je denk ik niet je toekomst laten afhangen van je vriendin, of je van haar houdt of niet. Het gaat hier om jou en jou alleen, je vriendin heeft hier als het ware helemaal niets mee te maken, want het gaat immers om jouw leven.

Maar om mijn mening te geven, denk ik zelf dat je niet aan dit spelletje moet beginnen als je redenen geeft dat je vriendin niet 's nachts alleen wil laten slapen, stewardessen die het testosteron van ons piloten doet stijgen, noem maar op. Dit zijn absolute redenen van "jan lik me vissie." Als je om dit soort dingen moeilijk doet, dan kun je denk ik beter uit dit vak blijven, want dan ga je heel ongelukkig worden (en dat meen ik).

Maar als ik mijn situatie er bij haal, dan weet ik gewoon dat je een gelukkig leven kan leiden, alhoewel het ook zo zijn offers heeft. Ik heb eerst drie jaar gewerkt voor Easyjet in de UK en had een Franse vrouw en een tweeling, maar desalniettemin zijn er gelukkig vrouwen die de afstand in beginsel geen probleem vinden :biertje: . En in het volgende ben ik heel eerlijk in: als je vriendin je bepaalde dingen verbiedt, of moeilijk doet, wat van invloed kan zijn op je toekomst, dan zie ik dat niet echt als een vriendin, maar iemand die alleen de aandacht op zichzelf wil, ofwel egocentrisch.

Groeten! :biertje:
 
Back
Top