Hobby's naast het vliegen

Kebab, er stonden tomaten, pepers, geraniums, fuchsia's, leeuwebekjes en nog wat ander spul in. Nu is alles buiten.

Flying pizza service: de balk boven bestaat uit een plank aan de bovenkant, waar een profiel onder tegenaan is gespijkert / gelijmd, met aan de onderkant een plank die tegen de achterkant van het profiel is gemoteerd.
De balk aan de onderkant is precies zo gemaakt. De zijkanten zijn planken waar profielletjes zijn opgespijkert (hele dunne spijkertjes, gaatjes gevuld met kneedbaar hout), met aan de bovenkant stukken "crown moulding" (profielen die ze gebruiken om de overgang van muur naar plafond te versieren). Alles gebeitst met 3 lagen "gun stock" en 2 lagen satin clear.

Heel wat passen en meten en zagen......
 
before:
100_4556.jpg


paar uurtjes werk en wat verf later:
100_5604.jpg
 
Last edited:
De kleur van de muren is hetzelfde gebleven. Het eerste dat ik deed was het frame rond de deur en garage deur wit schilderen. Dat bracht de bruine poepkleur van de deuren nog erger naar voren. Twee-en-een-halve week voor werk in Belgie zonder veel vliegen gaven me wat tijd om met het Windows "paint" programma te experimenteren. De kleuren donkergroen en rood komen veel voor op boerderijen in het oosten van het land en heb ik altijd mooi gevonden (het Nederlandse tintje).
De gekozen kleuren zijn custom kleuren. Wat ik wilde bestond niet in standaard kleuren. Een buitenbankje en een plantenpot (half wijnvat) dienden als testobject. Na een paar keer heen en weer naar de winkel en de juiste kleuren zaten in de potten.

Lay Back: bedankt voor het compliment! Het huis is een standaardtype dat in de jaren 60 en 70 met duizenden tegelijk is gebouwd hier in het NW van de VS. Je vindt ze echt overal.
 
Haha, nee, het was een kloteboom. Constant dennenaalden die het hele huis doorgingen, niets dat er wilde groeien. De oplossing was een telefoontje naar de electriciteitscompany, omdat de top van de boom de draden inging. Paar weken later was de boom gratis weg, en onze tuin een heel stuk happier. Ik heb wel zelf de stomp uit de grond gegraven. Nu staat het vol met bloemen, ziet er echt mooi uit.
 
Haha, Metro, als ik het goed begrijp was het dus een dennenklotenboom!
Fijn als je zo handig bent, zowel met klussen als met je strategie richting elektriciteitscompany! :biertje:
 
Last edited:
Het was eerst inderdaad wel strakker, alles gewoon 1 kleur. Ramen afplakken, spuitkanon erbij en in no-time heb je de keet beschilderd. Mooier? Hmmmm, over smaak valt te twisten (gelukkig maar). Tot nu toe zeer weinig negatieve reacties, maar wel heel veel positieve.
 
Vandaag eerste Kite-les gehad, heb er een nieuwe hobby bij gok ik! :radar:
 
Gaaf! ik krijg mijn eerste les met kerst -_-" gaat nog lang duren :(

Voor de rest heb ik 2 jaar lang zo'n 3x per week gesnowboard! Met de nodige wintersport erbij :biertje:
 
Back
Top