Hobby's naast het vliegen

kiten ,wake-/snow-/en skimboarden , zwemmen , mountainbiken.
Het laatste wat ik nodig heb is nog meer hobbies.
(Het eerste wat ik nodig heb is zo'n baan bij Air Tahiti )
 
paragliding

paragliding

zijn er nog collega paragliders op dit forum aanwezig? Ik heb zelf op mijn 16e in oostenrijk een paragliding brevet "B-Schein" gehaald, maar heb sindsdien erg weinig tijd gehad om current te blijven. Heb de laatste twee jaar alleen aan de lier wat gedaan in Nederland.

mooiste manier van vliegen die er is!

groetjes sjimmie
 
Wat een geweldig leuk topic is dit! Gauw maar eens ff omhoog schoppen! Behalve mooie foto’s leuke verhalen over de diverse hobby’s. Van sommige Airworkers wist ik het al maar andere heb ik hierdoor weer een beetje meer leren kennen.

Mijn hobby’s/passies?
* (Civiele) luchtvaart inclusief Airwork inmiddels :yeehaa:

* Schaatsen en skeeleren. Het eerste doorgaans op de ijsbaan, nee, echt niet saai almaar die rondjes want niets zo lekker als bochten lopen. Alleen jammer dat ze niet de ene dag linksom en de andere dag rechtsom gereden kunnen worden! Uiteraard gaat er niets boven schaatsen tussen de rietkragen. Dat kan helaas maar zelden in NL. Weissensee is een prachtig alternatief. Helaas geen vliegveld in de buurt en zo’n busreis erheen… En nee, ik heb (nog?) geen Kruisje gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen. Als de schaatsen weer “in ’t vet” kunnen (wat er overigens helemaal niet goed voor is, maar dat terzijde) bind ik de skeelers onder. De Afsluitdijk is een van mijn favorieten om te rijden. Extra voordeel van schaatsen en skeeleren: je kunt het alleen doen, met z’n tweeën of in een groepje.

* Kokkerellen en daarna lekker tafelen (vijfgangendinertje) en met aangepast wijnassortiment (moet ik misschien wat minder vaak doen om bovenbedoeld Kruisje te kunnen scoren!)

* Schrijven: een hobby waar ik deels mijn kostje mee verdien.

Hieronder de Weissensee, bij het plaatsje Techendorf:

weissensee20050016copy.jpg
 
Last edited:
Hobby?
Om mijn vrije tijd te vullen en mijn standby dagen door te komen heb ik sinds een half jaartje een Lotus Super Seven-cloon gekocht, welke ik afgelopen winter volledig heb gerestaureerd. Erg leuk om te doen!
 
Yes, I've got it, Nosig, thanks! :)
Gelijk een analfabeet haalde ik veel capriolen uit om toch mijn doel te bereiken, maar... dat hoeft wat dit betreft niet meer. Was mijn hobby ook niet!

Dus kan ik nu zonder Url url aan Beer vragen: Ziet je Lotus Super Clone er zo uit???? :yeehaa:


file.php
 
Last edited:
Wow, Nosig, Heerlijke foto's. Als ik zo naar die mooie wegen en landschappen kijk, kan ik alleen maar dromen om daar te zijn nu!

Aangezien ik ben opgegroeid op een eiland bestaan mijn hobby's ook vooral uit watersporten!

Surfen, Zeilen, maar het mooiste Varen en misschien een visje proberen te vangen terwijl je toch bezig bent!

Grootste hobby blijft toch echt vliegen! Helaas al bijna 2 maanden niet gevlogen :( , hopelijk aankomende week!
 
Geen vliegers hier die graag in en rond hun huis bezig zijn?
Zelf vind ik het wel leuk om van alles en nog wat aan het huis te verbeteren. Zoals: broeikas gebouwd met overgebleven glas, openhaard verbouwd, deuren en ramen in klassiek Nederlandse kleuren geschildert (en krijg daar veel complimenten over), schutting/hek gebouwd, nutteloze ruimte tot kast (waar je in kunt lopen) vebouwd, van een met onkruid overwoekerde tuin zonder planten een mooie tuin met bloemen en groente / fruit maken. IAW, met je handen iets moois maken. Misschien is dat een voortvloeing van mijn modelbouw hobby van lang geleden. Zou dat laatste graag weer oppakken, maar mijn vrouw denkt dat de modellen gewoon speelgoed zijn dat aan de kinderen gegeven moet worden. NOOOOOO!!!
 
Inderdaad een leuke hobby Metro, een beetje in en rondom het huis klussen. Geeft altijd een goed gevoel als je de dingen die je om je heen ziet zelf gemaakt hebt.
Ben ook wel benieuwd naar foto`s eigenlijk. Vooral van die broeikas. Staan daar ook van die klassiek Nederlandse plantjes in?:yeehaa:
 
Op dit moment staan er nog tomatenplanten, pepers, wat andere kruiden en wat kleine leeuwebekjes in. De tomaten en pepers moeten hoognodig naar buiten. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen van de broeikas en de openhaard (die is bijna klaar).
 
Hier een paar foto's:

before:
100_3866.jpg


after:
100_7553.jpg

Het was een bestaande openhaard met een betonnen balk aan de bovenkant en een grote betonnen plaat beneden, en voegen die ongeveer 1.5 cm diep waren met normaal donkergrijs cement. Eerst heb ik alle voegen met zeer lichtgrijs cement ingevoegd.Aan de bovenkant heb ik een houten omlijsting gemaakt om de betonnen balk, op de grote plaat aan de onderkant heb ik natuurstenen tegels geplakt, en ook een omlijsting erom heen gemaakt. Daarna de pilaartjes aan de zijkant.

broeikas:
100_7549.jpg

Het glas zijn oude ramen, inclusief de deur. Behalve de (2x4") balkjes voor het frame is al het hout afval hout
 
Last edited:
Kitesurfen
Ballonvaren
Werken
Fotografie weer aan het herontdekken! Blijft toch mooi he?!
Heb een D3000, die ik aan het verkennen ben qua mogelijkheden.

Curacao_DSC0289.jpg

Curacao_DSC0269.jpg

_DSC0647.jpg

_DSC0452.jpg
 
Last edited:
[verhaal] deuren en ramen in klassiek Nederlandse kleuren geschildert [rest]

Wordt het met het WK aanstaande nu geen tijd om je ramen en deuren oranje te verven? Benieuwd naar de reactie van die Amerikanen dan. :D
Je kunt natuurlijk ook je huis inpakken in oranje bouwzeil! [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Lz1fJ1S16EI[/YOUTUBE]
 
Back
Top