Hobby's naast het vliegen

Mijn hobby's:
- Zeilen.
- Skien en skiles geven.
- Surfen.
- Wakeboarden.
Enn euh vliegen?
 
@ Nosig en JPC: Holy Cow...wat een schitterende foto's!!:nicethread:

Mijn hobbies:

- Vliegen
- Motorrijden
- Muziek maken met mijn bandje
- Squash/Voetbal/Volleybal/Basketbal zolang het maar met vrienden is en er tijdens of naderhand een biertje bij wordt genuttigd :grijns::biertje:
- Windsurfen als ik er de tijd voor kan vinden, volgend seizoen maar eens kijken of ik kitesurfen onder de knie kan krijgen!:cool: (Zeilen is voor mietjes, echte mannen hebben geen drijfvermogen nodig! :D)
 
Nounou, paar golfjes...misschien 30km/h en wat gewonde mannetjes :kiss:.....dit is pas echt spelen:grijns::

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=IsHzU0ynRZk[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=F2MLnAz6A1k[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=ces_CtBnopA[/YOUTUBE]
 
Ik weet het Surferboy ;) Ben zelf ook fervent windsurfer aan het gardameer!
 
Hehehe, nou what's the point then?:blabla::grijns: Leuke catamaran die mij bijhoudt op een Slalom-plank!;)

@Nosig: Ziet er mooi uit dat Zuid-Noorwegen, maar zijn het ook nog een beetje leuke stuurwegen of is het meer een beetje toeren en van het uitzicht genieten? :cool:
 
@Nosig: Ziet er mooi uit dat Zuid-Noorwegen, maar zijn het ook nog een beetje leuke stuurwegen of is het meer een beetje toeren en van het uitzicht genieten? :cool:

You kidding me, S-boy? Noorwegen is echt hèt motorparadijs op aarde. Eens even mijn collectie aanwenden, een plaatje zegt tenslotte meer. Hier de weg vanuit het Lysefjord omhoog de bergen in, 36 haarspelden waarvan in het begin eentje die door een onverlichte, ronde, smalle tunnel loopt:

3253726_f6SN3-M.jpg


Die weg hebben we in juli ook gedaan (ben zelf 2 keer eerder in Noorwegen geweest, echt verslavend stuurland), hier op de GPS. Waar het [500] staat is de tunnel haarspeld is:

359920544_5EV67-M.jpg


Helaas was het wat miezerig die dag, het weer is wat dat betreft net als in Nederland, je moet geluk hebben:

359919966_3wGSP-M.jpg


Eenmaal boven op die berg wordt het meer dit:

359922365_vedqN-M.jpg


359923280_zHSrH-M.jpg


Serieus moeilijk om op het overweldigende landschap te letten terwijl de bochten je continu om de oren vliegen. Noorwegen is bergpas, tunnel of slingerend langs de fjorden. De valleien staan vol water, dus je zal geen rechte weg tegenkomen, continu slingeren over meestal perfect asfalt. Zelfs de onverharde wegen zijn genieten, zelfs met een Pan. Meer pics:

359941585_8WHok-M.jpg


Daar links is de weg:

359942933_Tt7Ep-M.jpg


359945964_xmsiJ-M.jpg


Langs de haarspelden omhoog:

359948784_jxi6M-M.jpg


To be continued
 
Vorige foto terugblik zelfde weg:

359950762_gJUpE-M.jpg


Etc etc etc

359834097_oM9He-M.jpg


359846739_ZU4sY-M.jpg


359845149_82bkP-M.jpg


359872532_ueByi-M.jpg


359872611_a7e5e-M.jpg


359881904_PaDmy-M.jpg


Hier loopt de weg linksboven in het plaatje, net na de watervallen wordt het een tunnel... een tunnel die een dalend rondje maakt van meer dan 360 graden, dan meer dan 360 graden weer de andere kant op, een soort kurkentrekker binnen in een berg, het blijft maar draaien:

359896921_sUqVo-XL.jpg


En door:

359904394_9CsUX-M.jpg


359905103_VPYeT-M.jpg


To be continued
 
Effe geen bocht, maar toch mooi:

359951696_bzoFw-M.jpg


Op weg naar het zomerski gebied (ja, dit was in juli):

359967517_vQMAT-M.jpg


Helaas wat bewolkte dag, voor de rest hadden we redelijk tot heel erg mooi weer toen:

359974327_S3Gt9-M.jpg


359974977_pMw3E-XL.jpg


359975211_xw2q8-M.jpg


De "Trollstigen" is een verhaal apart. Een pas die zich langs een bijna loodrechte wand omhoog klautert parallel aan een grote waterval, daarna de waterval oversteekt en verder de berg oversteekt. Dit is tevens één van de eerste passen in Noorwegen geloof ik, in ieder geval wereldberoemd onder motorrijders:

359990960_fvAAT-M.jpg


359991922_yqzzk-M.jpg


359992553_6rLYL-XL.jpg


359993086_4EQbE-XL.jpg


359993325_aGmLW-M.jpg


To be continued, ja....
 
359994404_YZmXK-M.jpg


Zie de haarspelden naar beneden lopen, van het noorden uit (Trollstigen) naar het wereldberoemde Geiranger fjord (teveel toeristen helaas):

361922243_Tzhif-XL.jpg


Vanaf Geiranger aan de zuidkant weer omhoog slingeren richting het Jotunheimen national gletsjer park:

361942355_Fy4Bo-M.jpg


Wat snellere meanderende weg:

361945639_hPDnA-M.jpg


Jotunheimen, het park vol met gletsjers. Berg op en af dus, prachtig mooi daar:

361971348_mShwa-M.jpg


361968150_tR8yN-M.jpg


Zelfs onverhard is echt goed te doen, dit is de Jotunheim weg, een onverharde zomerweg:

361984432_QEhX5-M.jpg


Wel uitkijken af en toe, je weet nooit wat je na een bocht tegenkomt (zo heb ik nog een stuk of 5 foto's in het album):

361983753_DMFPC-M.jpg


361990270_cJPjj-M.jpg


Zoveel bochten, passen, kloven, bergen, gletsjers en watervallen dat je ze op een gegeven moment niet meer kan zien. Nergens stoplichten, nergens files, nergens inhaalverboden, heb ook nooit politie ergens gezien (alleen wat flitspalen rond Oslo, boetes zijn zeeeeeeeeeeeer hoog daar). Snelwegen zien er uit zoals je net op alle voorgaande foto's gezien hebt. Je mag niet harder dan 90, maar dat lukt je ook nauwelijks. Zuid Noorwegen is echt motorparadijs. Check ook de Noorwegen filmpjes op www.roadmc.com , gemaakt door Noren. Overtuigd? :cool:

Om er te komen per motor / auto / camper: www.colorline.com
Tips voor leuk, echt Noors en redelijk betaalbaar verblijf: www.bbnorway.com
 
Holy cow!:eek: Overtuigd indeed! Toch maar eens een fatsoenlijke motor regelen, en een vakantie daar gaan doorbrengen! :D (Huidige motor is verschrikkelijk leuk om bochten mee aan te vallen, maar denk dat mijn zitvlak en kroonjuwelen voordat we de grens over zijn al klinisch dood zijn. :stapelge:)
 
Wat een mooie foto's allemaal!
Echt leuk om te zien.

Mijn hobby's:

- Kitesurfen
- Skieen
- Fitness
- Ballonvaren
- Grafisch ontwerp

@ WvdB
Baseball? Dat heb ik 12 jaar van mijn leven gedaan! Helaas heb ik 2x naast de pot gepiest vanwege mijn leeftijd, anders had ik 2x (betaald door de nl staat) naar Japan gekunt.
Waar doe je dat?
 
@ WvdB
Baseball? Dat heb ik 12 jaar van mijn leven gedaan! Helaas heb ik 2x naast de pot gepiest vanwege mijn leeftijd, anders had ik 2x (betaald door de nl staat) naar Japan gekunt.
Waar doe je dat?

Ik ben toevallig net tijdelijk gestopt wegens tijdsgebrek. Ikzelf heb 8 jaar gespeeld, met junioren landelijk, promotie topklasse (playoffs 2e) als hoogtepunt. Daarna een blessure aan de schouder op jonge leeftijd (15 jaar), gevolg: controle en snelheid kwijt. Maar dat ik binnekort weer ga spelen is een feit! Ik speel bij Mulo, jij?
 
Ik heb interregio gespeeld, junioren landelijk bij The Blokes. Tevens in de district teams gespeeld (zijn die er nog wel?) en 1x uitgenodigd voor een honkbalkamp waar jongelui voor oranje gescout werden.
Helaas heb ik door een blessure aan mijn arm niet meer kunnen pitchen als vroeger. Ik heb 10 jaar op de heuvel gestaan. 1 wedstrijd tegen HCAW heeft mijn hele honkbal leven verpest.
Wel heb ik redelijk wat prijzen aan de muur kunnen hangen in die jaren.
Misschien dat het nu wel beter zou gaan, maar ik heb er eigenlijk geen tijd meer voor.
Ben op zoek naar een team waar ik wel kan spelen maar niet de verplichting heb om elke week te trainen en te spelen.
Mulo zegt me totaal niets... Maar ik speel ook al een paar jaar niet meer.
Misschien toch komend seizoen eens kijken in de buurt.....
 
Nosig, PH-PJC en Fish,

Mag ik je complimenteren met jullie ontzettend gave foto's :eek: . Kom ik aan met mijn kleine digitale camera en mijn onderwater camera :D .

Een grote hobby van mij is scuba-diving. In Tahiti is het normaal om te kunnen duiken met haaien. Dit zijn geen ''mensetende'' haaien, zoals je ze in films ziet, ofzo. Sterker nog, haaien zijn bang voor mensen, dus waar zit men zich altijd druk over te maken. Komt misschien een keer in de tien jaar voor dat er mens wordt opgevreten door een haai, maar die haaien zitten kilometers verder in de zee.

Anyways, hier een paar plaatjes. Kwam een andere fotograaf tegen die foto's aan het maken was voor een Amerikaans tijdschrift

20rk4ut.jpg


153mzbl.jpg


282kmsn.jpg


wiaog.jpg


23th2tx.jpg


Verder is surfen ook een enorme hobby van mij. Laat ik nou net op een mooi eiland wonen, dus als ik niet vlieg, vind je me wel op of in het water :D

Fotootje van mij aan het surfen

20gmeqp.jpg


Een andere hobby van mij is varen. Aangezien een zeilboot veels te duur is, ben ik part time zeilinstructeur, maar dit is ons bootje. *Heb maar een foto, dus duidelijk is het niet, mooi wel met de regenboog.

346p5xj.jpg
 
Last edited:
Reizen blijft natuurlijk als piloot een soort van hobby. Afgelopen zomer zijn we naar Groenland gegaan, ja je hoort het goed, Groenland. Heel lange reis :grijns:

ixe82f.jpg


foeoah.jpg


2aguiv5.jpg


6yffx4.jpg


Misschien voer voor een leuk topic om bepaalde reiservaringen met elkaar te wisselen. Als piloot kom je toch overal en nergens. Ben de afgelopen paar jaar dan in Groenland geweest, maar ook in Chili (zeer mooi), Alaska, Rusland, Zuid-Afrika, Egypte, Verenigde Emiraten, India, Japan en Madagascar. Dit jaar gaan we een rondreis maken door Argentinië en we gaan naar Ushihuai (of hoe je het ook schrijft), dat is het zuidelijkste puntje op aarde waar mensen leven. Vandaar gaan we per boot naar Antartica :cool:
 
Back
Top