Help nog nooit xcountry in NL gevolgen!!

GridMora

Member
Hallo,

Omdat ik in Nederland nog nooit xcountry VFR/IFR gevlogen heb wil ik eens een keer een kistje huren van Rotterdam Naar Antwerpen (en terug natuurlijk) of vice versa.....

Ik ben op zoek naar mensen die met me mee willen gaan en aan me uitleggen waar ik bijvoorbeeld punt Romeo kan vinden in Rotterdam.

Ik heb tijdens m'n training alleen lokaal Rotterdam/Antwerpen IFR gevolgen... maar nog nooit een xcountry ... dus vandaar....

GM
 
No offence, maar als je een JAR CPL/IR ME hebt, neem ik aan dat je ook een solo overland (300 NM) gevlogen hebt. En heb je dus neem ik aan ook geleerd dat je dat soort dingen in de VFG of Botlang kunt vinden. Dus gewoon even de boeken in op Rotterdam en je weet precies waar je R kunt vinden.
 
Boer,

Klopt!!, 300NM crosscountry heb ik inderdaad gedaan weliswaar niet in NL maar in Amerika. Ik heb dus m'n training in Amerika gedaan en slechts mijn CPL/IR examen hoeven te doen lokaal in Rotterdam. Ik heb 3 jaar gelden nog een vlucht uitgevoerd van Rotterdam naar Midden Zeeland maar omdat ik lang niet meer gevlogen heb ben ik nogal onzeker vanmezelf vandaar dat ik liever iemand bij me heb die er meer verstand van heeft..

GM
 
Waarom neem je niet gewoon een instructeur mee? lijkt mij de veiligste optie, zeker als je niet bekend bent met bepaalde luchtruim.
 
Hey Grid-Mora,

Ik wil wel met je mee als het uitkomt. Ik heb ook zowel de FAA als JAA bende, en vaak genoeg VFR vanaf Rotterdam gevlogen. IFR Rotterdam en/ of Antwerpen heb ik nooit gedaan, maar met een goede "waterdichte" vluchtplanning met de hele Jeppesen bende erbij moet het toch wel goedkomen?

Stuur me maar een PM,

M.H.
 
Als de datum uitkomt, en jullie vinden het OK, wil ik wel mee als betalende pax, weet er misschien nog wel een.

Begrijp het ook wel als je geen interesse hebt.

PM me maar indien wel.

Groeten,

JC
 
Gridmora,

mij komt het weekeinde ook het beste uit.
Mag ook 'savonds, zag dat je de trotse houder van een IR bent? ;)
 
weekenden zijn prima voor mij, dan ga ik toch al vaak naar rotterdam om pa en ma op te zoeken! misschien een ochtend plannen, en dan smiddags/ of begin van de avond de lucht in?

let me know,

milehigh
 
Back
Top