Health insurance

Momenteel is mijn A1 ingevuld en opgestuurd naar de Ierse autoriteiten. Deze hebben ook bevestigd dat ze antwoord hebben ontvangen van de SVB. Moet zeggen dat mijn accountant erg behulpzaam was en dat vooral het SVB proces lang op zich let wachten.

Hoop snel eindelijk eens klaar te zijn met dit gedoe...

Heb net even gebeld met onze Ierse vrienden en zij hebben ook mijn gegevens via het SVB ontvangen. Ze zouden nu met m'n accountant contact opnemen en daarna zou ik het A1 form volgens hen moeten ontvangen binnenkort :eek:
 
Update vanaf mijn kant:

Zojuist bericht gehad van mijn accountant dat mijn A1 aanvraag is goedgekeurd en dat zij het certificaat hebben ontvangen. Ik mag nu door voor de hoofdprijs: aanvraag EHIC.
 
Update vanaf mijn kant:

Zojuist bericht gehad van mijn accountant dat mijn A1 aanvraag is goedgekeurd en dat zij het certificaat hebben ontvangen. Ik mag nu door voor de hoofdprijs: aanvraag EHIC.

Goed nieuws! Ik verwacht dat certificaat ook binnen nu en enkele weken te ontvangen. Mooi dat het uiteindelijk toch nog lukt voor ons :)

1 vraagje nog: zo'n EHIC kaart is maar voor tijdelijk (spoedeisende medische hulp in het buitenland) toch? Je hoort een S1/e106 certificaat aan te vragen om bij CZ een verdragspolis te kunnen krijgen of gaat dat met zo'n EHIC certificaat ook? :1855:
 
Inderdaad, dat het toch nog kan :)

EHIC is wat ik altijd begreep inderdaad voor spoedeisende hulp. Ik heb CZ hier ergens eind afgelopen winter over gesproken (toen ik met deze ellende begon) en dat is inderdaad wat ik mij kan herinneren. Ik ben de komende dagen weer in NL en ga dus naast mijn EHIC aanvraag ook CZ een belletje geven.
 
dragen jullie eigenlijk sociale premies af in Ierland? Want daarin zit je basisverzekering...
(excuses als dit al eerder voorbij is gekomen maar heb niet alles teruggelezen)
 
We betalen inderdaad de PRSI. Zodoende kunnen we bij CZ een basis zorgverzekering krijgen bij het tonen van een A1 certificaat.
 
We betalen inderdaad de PRSI. Zodoende kunnen we bij CZ een basis zorgverzekering krijgen bij het tonen van een A1 certificaat.

Heb je dit nog nagevraagd bij CZ? Volgens mij heb je hiervoor toch echt een S1/e106 cert. nodig.
 
Het S1/106 formulier is vervangen door het A1 formulier. Morgen ga ik even met CZ bellen en dan laat ik je het wel even weten.
 
Helaas heb je inderdaad gelijk en ben ik hooguit een stap verder in de papiermolen. Na het verkrijgen van het A1 certificaat kan je je EHIC pas aanvragen. Voor je CZ verzekering dien je inderdaad eerst nog het E106/S1 formulier aan te vragen. In de begeleidende brief die bij het A1 certificaat zit staat hoe (formulier aanvragen via het telefoonnummer, invullen en terugmailen met kopie A1).

Bij ontvangst van het E106 kan je deze samen met je CZ aanmeldformulier naar CZ sturen en dan schijnt alles eindelijk eens geregeld te zijn.....
 
En ik ben met stomheid geslagen; ik heb zojuist mijn E106 document uit Ierland mogen ontvangen nadat ik deze eergisteren heb aangevraagd! Nu kan ik het aanmeldformulier van CZ invullen en met het E106 terugsturen.
 
En ik ben met stomheid geslagen; ik heb zojuist mijn E106 document uit Ierland mogen ontvangen nadat ik deze eergisteren heb aangevraagd! Nu kan ik het aanmeldformulier van CZ invullen en met het E106 terugsturen.

Problem solved! :yeehaa:

update: en ik heb nu eindelijk een verdragspolis via CZ als brk-er (ltd in IE versie) weten te bemachtigen

:)
 
Last edited:
Back
Top