DownBurstX
New member
Ik heb wat vragen over de GVSS. Ik kon ze niet vinden in via de search en ik kon ook geen geschikte topic vinden voor deze vragen. Hopelijk doe ik het dus goed admin? Misschien kunnen alle andere GVSS newbie's hier dus ook hun vragen stellen .
Weet hier iemand die verstand heeft van de GVSS (KLU/ KLS) hoeveel je nou mag afwijken in die zogenaamde buis waarin je moet vliegen (met waarschuwings grens & reset grens)? En weet iemand dat als de Turncoordinator met de vleugel op de L of de R staat dat de Rate of Turn (ROT) dan altijd 3graden/sec is( Volgens KLu boekje wel)? Of is dat alleen onder een bepaalde snelheid? Want als ik in flightsim het in een chessna 172 test, dan geeft hij hele andere draaisnelheden bij verschillende snelheiden terwijl het vleugeltje op de L of R staat.
Weet iemand of die Gyro-Drift ook zo aardig sterk is in de Frasca? (gebruiken ze btw nog wel de frasca op de KLS? of tegenwoordig een andere)
Ik weet dat het veel besproken is maar is die leercurve nou tegenwoordig nog steeds zo belangrijk? Want ik wil me goed voorbereiden, maar straks heb ik dan (volgens sommige) een te hoog start niveau, waardoor ze geen progressie meer in je zien. Ook heb ik hier wel eens gelezen dat er een jongen was die met 0 fouten door was gegaan, hieruit kan ik dus concluderen dat leercurve niet belangrijk is.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat als ze zeggen dat je bijv. niet mooi soepel stuurt en dat de volgende keren wel goed dat ze dat je leercurve noemen? Of word dit weer alleen door de GVSS computer zelf berekend?
Pff wat een vragen weer :yeehaa:
Groet,
DBX
Weet hier iemand die verstand heeft van de GVSS (KLU/ KLS) hoeveel je nou mag afwijken in die zogenaamde buis waarin je moet vliegen (met waarschuwings grens & reset grens)? En weet iemand dat als de Turncoordinator met de vleugel op de L of de R staat dat de Rate of Turn (ROT) dan altijd 3graden/sec is( Volgens KLu boekje wel)? Of is dat alleen onder een bepaalde snelheid? Want als ik in flightsim het in een chessna 172 test, dan geeft hij hele andere draaisnelheden bij verschillende snelheiden terwijl het vleugeltje op de L of R staat.
Weet iemand of die Gyro-Drift ook zo aardig sterk is in de Frasca? (gebruiken ze btw nog wel de frasca op de KLS? of tegenwoordig een andere)
Ik weet dat het veel besproken is maar is die leercurve nou tegenwoordig nog steeds zo belangrijk? Want ik wil me goed voorbereiden, maar straks heb ik dan (volgens sommige) een te hoog start niveau, waardoor ze geen progressie meer in je zien. Ook heb ik hier wel eens gelezen dat er een jongen was die met 0 fouten door was gegaan, hieruit kan ik dus concluderen dat leercurve niet belangrijk is.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat als ze zeggen dat je bijv. niet mooi soepel stuurt en dat de volgende keren wel goed dat ze dat je leercurve noemen? Of word dit weer alleen door de GVSS computer zelf berekend?
Pff wat een vragen weer :yeehaa:
Groet,
DBX