GVSS data KLS

Hee allemaal,

Ben net terug uit Eelde en moet zeggen dat ik een geweldig leuke week achter de rug heb. We waren totaal met z'n tienen en we zaten ook allemaal in het Mercure hotel. Elke avond met z'n allen gezellig gegeten en ook 3x naar de 'Rode Poes' geweest (restaurant in Eelde).

Wat betreft de GVSS moet ik zeggen dat het indd behoorlijk inspannend is, en dat je ook zeker goed uitgeslapen moet beginnen aan je vluchten. Qua uitslag heb ik totaal geen idee. Je hebt geen referentiekader (het gaat niet om de resets) en de vluchten zijn steeds moeilijker. Wat dat betreft wordt er verwacht dat je een stijgende progressie laat zien, maar of ik boven of onder de KLS richtlijnen zit weet ik totaal niet. Had wel het idee dat m'n betere vluchten de C en D vlucht waren. (Die F-vlucht is toch wel pittig........)

Nu maar afwachten tot zaterdag en hopen dat de postbode goed nieuws komt brengen. Zaterdagavond wordt in ieder geval een pilsje opentrekken; op het goede nieuws, of om het slechte nieuws te vergeten.... ;)
 
Ik ben ook weer terug van de GVSS van de afgelopen dagen. Erg leuke, spannende en vermoeiende tijd gehad met Chucky en 8 anderen. Ik had nog nooit in een frasca/sim gezeten, dus vooral in het begin erg wennen (gelijk een paar resets om mn oren). Gelukkig kreeg ik m later beter onder controle en vloog ik de laatste 2 vluchten zonder resets, maargoed, die resets zeggen ook niet veel. De moeilijkste vlucht vond ik vlucht D, doordat je met verschillende snelheden moest dalen en aflevelen, waardoor je veel verschillende powersettings in korte tijd moest gebruiken. Erg leuk was dat we met z'n allen in 1 hotel zaten en iedere avond samen gegeten hebben in Eelde en omgeving.

Nu een dagje werken en morgen wachten op de post....
 
Nog geen nieuws ontvangen van de KLS. De brief zat vandaag niet tussen de post, dus nog even tot maandag in spanning afwachten...........
 
Nu maar afwachten tot zaterdag en hopen dat de postbode goed nieuws komt brengen. Zaterdagavond wordt in ieder geval een pilsje opentrekken; op het goede nieuws, of om het slechte nieuws te vergeten.... ;)

Jammer dat je dan gelijk weer een dag extra moet wachten door zondag..

Welke reden wordt er nu gebruikt om een pilsje open te trekken vanavond? :p:
 
@ Pirke
Hoe vond je de GVSS gaan trouwens. Moeilijk? Of was het goed te doen?
Succes alvast met de COVA.

Gr Edwin
 
Ik heb net donderdag de 2e fase van het psychologisch onderzoek succesvol afgerond, dus ik kan ook over enkele weken hopelijk de GVSS doen. heeft iemand een idee wanneer dat ongeveer wordt, als ik 23 augustus fase 2 van psychologisch onderzoek heb gehad?
 
@ Pirke
Hoe vond je de GVSS gaan trouwens. Moeilijk? Of was het goed te doen?
Succes alvast met de COVA.

Gr Edwin

Of het moeilijk is... ja en nee. Ja: je geeft alles wat je maar kan geven om elke keer zo goed mogelijk te presteren, je vliegt nooit perfect en het kan altijd beter. Nee: aangezien je zelf de grens bepaalt van die 100% die je kan geven, is het niet moeilijk. Of dat genoeg is om het ook te halen dat is dan weer een tweede... Gewoon jezelf helemaal tot het uiterste dwingen en alles er uithalen wat er in zit, elke vlucht opnieuw. Op m'n weblog heb ik wat meer geschreven over m'n ervaringen daar, mocht je geïnteresseerd zijn. Het komt er op neer dat het een ontzettend leuke week was met een hele gezellige groep mensen. Ondertussen erg hard werken en veel stress terwijl je alleen de dingen te horen krijgt die niet goed gaan en wat je nog kan en moet verbeteren. Het is een hele zware en intensieve week, maar ik had hem voor geen goud willen missen ;)

@Nielzzzo: de meeste mensen in onze groep hadden 3 tot 5 weken daarvoor PO2 gedaan, ik verwacht dat deze tijd op dit moment een gemiddelde is. Komende week krijg je waarschijnlijk een brief thuis waar de data in staan. Succes!
 
Gefeliciteerd Pirke!

Ik mag zelf ook naar de COVA!!!!

Ik was de week voor jou en kreeg pas afgelopen dinsdag de brief in de bus.
Was ondertussen een weekje op vakantie, dus nog niet eerder de kans gekregen om het te vertellen.

Morgen maar ff bellen voor een afspraak.....
 
@ Pirke:
Denk je niet dat de COVA zal vragen naar de gelijktijde selecties zoals ik las op je blog(die best leuk is btw)? Als je het goed onderbouwd zal het geen probleem zijn denk ik, maar ze zullen er vast wel naar vragen...
En hoe lang ben je tot nu toe bezig met de selecties van de KLS?

Gr Edwin
 
Ik denk dat de cova overal naar zal vragen, gewoon eerlijk blijven en alles uitleggen als je keuzes hebt gemaakt die ze niet direct begrijpen. Mijn dubbele aanmelding was risicospreiding: mocht ik bij de ene afvallen dan hoef ik niet 4 maanden te wachten voordat ik weet of ik bij de andere wel aangenomen ben. Over een maand wordt ik 26 en elke 4 maanden wachten is 4 maanden teveel in mijn ogen :)

Ben nu overigens ruim 2,5 maand bezig met de selectieprocedure. Nog 1 a 1,5 maand te gaan waarschijnlijk.
 
Allebei van harte gefeliciteerd!!!

Zier er naar uit dat mochten jullie door de COVA heen komen we klasgenoten worden:airforce: ;)
 
Jammer Jeff, ik moet eerst nog m'n huidige studie afronden (januari 2008), dus op z'n vroegst in 0801 indien ik de COVA natuurlijk haal.....
 
Back
Top